Skocz do zawartości

Klasyczny strop- wylewka co wybrać? Jak przygotować ?


Recommended Posts

Napisano

Taki jak na zdjęciach. Mam klasyczny strop z lat 80-tych czyli stalowe belki, między nimi cegła czyli jeśli się nie mylę strop kleina.
Na poziomie 0 wiadomo będzie robione od samego początku bo tam na razie jest tylko ziemia.
Na piętrach jednak jak na załączonym obrazku, gruz, piach, śmieci, brud. Trzeba to wszystko uprzątnąć ? czy też to wszystko da się wyrównać np. posypką? Nie zależy mi mocno na izolacji cieplnej bo wszystkie kondygnacje będą ogrzewane, bardziej na izolacji akustycznej. Podłogówki nie będzie nigdzie chyba że w jednej łazience. Czy kłaść więc styropian ? Rury wodne i CW będą iść w posadzce. 
Jaką wylewkę zastosować ? Myślę o półmokrej z mixokreta albo z gruchy.

wylewki1.jpg

wylewki2.jpg

wylewki3.jpg

Napisano

Strop klasyczny to i wykończenie może być klasyczne. Gruz można pozostawić jako wypełnienie jeśli nie ma zanieczyszczeń organicznych, pleśni. Wstępnie podłogę wyrówna warstwa płynnej zaprawy cementowej wiążąca również gruz. Na tak utwardzonym podłożu układa się styropian akustyczny 33/30 lub 44/40 oraz wylewkę podłogową grubości ok. 4 cm zacierana na gładko. Ogrzewanie podłogowe w łazience lepiej zrobić elektryczne podkafelkowe - szybko się nagrzewa i można korzystać poza sezonem grzewczym

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Do zrobienia jest 150m2 takich wylewek.
Uściślając mam kilka pytań.

Płynna zaprawa cementowa to jaka ?  czy to np. zaprawa wyrównująca dostępna w marketach budowlanych ? Przy takiej powierzchni chyba lepiej by wychodziło zrobić to z maszyny czyli zamówić gruchę niż robić to z betoniarki?
Rozumiem że taka wstępnie wyrównana podłoga musi mieć już poziom żeby na niej układać równo styropian?
Jeśli dobrze odszyfrowuję oznaczenia styropianu to chodzi o grubość 30-40mm? Znajduje takie styropiany ale o grubościach 20,30,50mm, 40tki nie znalazłem a była by chyba najlepsza.
Wylewka podłogowa to rozumiem z mixokreta. 
W którym momencie rozprowadza się przewody wodne i CW? Już teraz czy może po wylewce wyrównującej ?

Napisano
  1. Zaprawa ma za zadanie scalić gruz i utworzyć w miarę równą powierzchnie podłogi. Zależnie od wysokości dyspozycyjnej (o ile można podnieść poziom obecnego stropu) zaprawa może tworzyć minimalną warstwę lub grubości 3 - 4 cm jako wyrównanie. Klasa zaprawy to M10 robiona z piasku i cementu na budowie lub dostarczona z wytwórni. W zagłębieniach, gdzie brakuje gruzu można wypełnić keramzytem. Podłoże nie musi być idealnie równe - nierówności do 1 cm można dopuścić
     
  2. Styropian to jest specjalny akustyczny, miękki o podanych poprzednio grubościach nominalnych. Zwykłego można użyć jako warstwy podnoszącej poziom podłogi, aby nadmiernie nie obciążać jej betonem.Alternatywnie wełna mineralna grub.. min 4 cm.
     
  3. Jastrych podłogowy (wylewkę) robi się jako pływającą z betonu lub anhydrytu z reguły przy użyciu miksokreta i zacieraczek mechanicznych, ale można i z taczki z ręcznym zacieraniem.
Napisano

Dziękuję jeszcze raz. Czyli:

1. zaprawa w gotowych proporcjach to np. taka ? :
https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/wylewki-betonowe/podklad-posadzkowy-diall-25-kg.html
czy też zwykła zaprawa murarska :
https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/murarskie/zaprawa-murarska-diall-25-kg.html
Nie będę raczej w betoniarce rozrabiał proporcji bo jeszcze się człowiek pomyli dlatego pytam bo tą część pracy można przy użyciu gotowych zapraw, betoniarki i pracy wykonać samemu. 


2. Nie chcę podnosić poziomu podłogi. Akustyka ma tu też drugoplanową rolę więc zastanawiam się czy jest w ogóle sens stosowania styropianu, ten akustyczny swoje kosztuje 

3. Wszystko jasne 

Nadal aktualne pytanie na które jeszcze nie uzyskałem odpowiedzi w którym etapie rozkładać rury wodne i cw ?

Napisano

zacząłbym jednak od porządków czemu ???

bo się zdarza że taki 30 letni ponad strop miejscowo trzeba wzmocnić bo spękany cały - na czysto to widać

instalacje łatwiej się układa na powierzchniach równych niż łażenie z rurkami w powietrzu lub doginanie ich w odwrócone U  przy przechodzeniu nad szyną.

 

- płynny beton - ?

to w sumie mieszanka wody , kruszywa i cementu w formie płynnej aby łatwo było rozprowadzić i aby wpłynęła w wszelkie nierówności.

czy da się wykonać z wora ? pewnie że się da - tylko - to jest jeden z głupszych pomysłów na jakie mogłeś wpaść - czemu ????

1 worek to średnio 1 m 2 powierzchni podniesiony do poziomu +1 cm

jeżeli powierzchnia domu ma 100m2 na kondygnacji i średnio do podniesienia na równo z szynami potrzebujesz 5 cm

to 5x100 = 500 worków x cena + cena wniesienia tego na piętro + cena rozmieszania + cena prądu do rozmieszania + to że nie zrobisz tego 1 dnia bo jest to fizycznie niemożliwe nawet jak ściągniesz armię ludzi to jeszcze po takiej wylewce trzeba to  objeść i opić czyli + koszty imprezy razy x osób.

możesz to co prawda robić przez rok czy nawet 100 lat ale nie będzie to monolit a i tak grubo przepłacisz ,

lub zamówić płynny beton z betoniarni z pompą betoniarka przyjedzie z normalnym gęstym doleje wody rozmiesza pompa poda na właściwa kondygnację rozciągniesz dechą na trzonku

2 osoby trzymają wąż pompy jedna rozciąga .

jak się opisuje tak się wykonuje szybko i bez mega wysiłku chcesz oszczędzić ???

zamów gruchę i oszczędzaj zdrowie jeszcze Ci się przyda na później .

Napisano

dzięki za rady

Do wyrównania jest 150m2, raczej bym to równał metodą by jak najwięcej wypełnić gruzem i np. keramzytem i nie szło by za pewne pięć worków na metr. Ale trzeba liczyć te 150-300 worków co przy cenie gotowych zapraw daje już sporą sumę. Domyślam się że sam cement + piach i woda w odpowiednich proporcjach też zrobiło by robotę i wyszło by taniej. 
Ale rzeczywiście roboty sporo. 

Dla porównania orientujecie się ile m3 potrzeba takiego betonu z gruszki by powiedzmy 150m2 zalać na grubość 2-3cm ?
Ile by to orientacyjnie kosztowało ? mówię o samym materiale. 


Sam strop domyślam się że za czasów jak był budowany to miał być wylany raz wylewką i tyle. 
Anhydyt tak ale wydaje mi się że bardziej na wylewkę już tą końcową ?

Napisano
Dnia 5.03.2017 o 21:54, van1981 napisał:

Dla porównania orientujecie się ile m3 potrzeba takiego betonu z gruszki by powiedzmy 150m2 zalać na grubość 2-3cm ?
Ile by to orientacyjnie kosztowało ? mówię o samym materiale. 


 

150x0,03 =

jeżeli dobór castoramy nieprzypadkowy to szukaj Tomi beton albo oltrans dzwoń ustalaj

jeśli przypadkowy to pytaj woojka

anhydryt się nie nadaje o tyle ze wchodzi w reakcję z szynami (z żelastwem ogólnie znaczy).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Remontując dom lub mieszkanie, często rezygnujemy z komfortowego ogrzewania podłogowego ze względu na ograniczoną wysokość posadzki czy konieczność kucia podłoża. Na szczęście technologia poszła do przodu – suchy system podłogowy Comap DRY otwiera nowe możliwości dla inwestorów, którzy chcą połączyć wygodę, efektywność i szybki montaż. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urzadzenia-i-akcesoria-grzewcze/56802-ogrzewanie-podlogowe-bez-wylewki-poznaj-comap-dry-idealny-do-remontow
    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...