Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Wymiana okien w domu położonym w hałaśliwej okolicy

Recommended Posts

Izolacyjność akustyczną określa współczynnik Rw­ wyrażany w decybelach (dB). Im wyższy, tym okno lepiej tłumi dobiegające z zewnątrz hałasy. Standardowe okna mają Rw między 30 a 32 dB. W budynkach przy ruchliwej ulicy niezbędne będą okna o współczynniku wyższym, np. 40 dB. Trzeba też pamiętać, że nawiewnik  zamontowany w oknie mocno obniża jego dźwiękochronność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można dobrać nawiewniki z tłumieniem akustycznym (z czerpnia akustyczną) - nawet 44dB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uciążliwe odgłosy dobiegające z zewnątrz można skutecznie ograniczyć poprzez zamontowanie okien dźwiękoszczelnych. Tego typu okna są wyposażone w zestawy szyb o podwyższonej izolacyjności akustycznej. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na współczynnik tłumienia hałasu Rw, który jest wyrażany w decybelach (dB). Im wyższa jego wartość, tym lepsza izolacyjność akustyczna. Warto podkreślić, że spadek natężenia dźwięku o 10 dB odczuwany jest przez ucho ludzkie jako redukcja hałasu o połowę.

Okna marki Sokółka Okna i Drzwi z szybą dźwiękochłonną mają wskaźnik Rw na poziomie 42 dB. Oznacza to, że zmniejszają hałas dochodzący z zewnątrz o 42 dB. Ważną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest odpowiedni i szczelny montaż stolarki okiennej.  Dodatkową ochronę przed hałasem mogą zapewnić rolety zewnętrzne, które opuszczone na noc pozwolą jeszcze bardziej wyciszyć mieszkanie i zapewnią spokojny sen.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Mam problem z wilgocią w piwnicy, ściany przy schodach robią się mokre a podczas ulewnych deszczy woda potrafi się przeciskać fugami w płytkach na schodach prowadzących do piwnicy. Również ściana północną na którą napiera woda gruntowa robi się mokra. Budynek powstał w 2014 roku, podczas budowy piwnicy na fundamenty została wykonana położona izolacja pozioma w postaci papy, a na ścianach bocznych i północnej izolacja pionowa w postaci foli kubełkowej. Niestety podczas wylewania schodów nie zastosowaliśmy żadnej izolacji pod beton. Nie mam możliwości odkopania fundamentów gdyż budynek powstał pomiędzy dwoma już istniejącymi budynkami. Dodam również że problem pojawia się głównie podczas długich opadów, gdyż działka znajduje się na górce i woda spływa z górnych partii. Pod budynkiem została przeprowadzona rura o średnicy 150mm i oraz wykonane drenaże mimo to wilgoć w piwnicy powstaje. Proszę o poradę jak w prosty i tani sposób wykonać dodatkową izolacje i pozbyć się wilgoci.
    • Witam,   Stoję przed zakupem mieszkania, rozważamy z małżonką dwa warianty, proszę o pomoc w ocenie. Jedno z mieszkań jest narożne, drugie z sąsiadami po obu stronach. Powierzchnie są odpowiednio 54m2 i 58m2.  Ściany są budowane z SILIKI 24cm oraz 18cm STYRO. Ściana na dole, od korytarza do GAZOBETON 24cm.  Zastanawiamy się nad mieszkaniem narożnym, jednak obawiamy się czy zimą nie będzie tak chłodno i trzeba będzie więcej grzać co będzie zwiększać koszta, a znowu latem nie będzie sauny? Z drugiej strony te problemy wydają się nie istnieć w mieszkaniu kolejnym, ale czy nie będzie tak po prostu zbyt ciemno? Czy materiały są jeśli chodzi o zachowanie ciepłoty mieszkania?   Ciężko sobie to wyobrazić skoro mieszkanie w budowie, mógłby się ktoś podzielić doświadczeniami?   Pozdrawiam
    • HEJ HO  U mnie wyglądało to tak: - zakup działki, notariusz itp. - wyznaczenie granic działki. nie mieliśmy prawnych granic i musieliśmy wyznaczać (3 miesiące wszystko trwało) - postawienie złącza energetycznego (przyłącze potrzebne do pozwolenia na budowę - a dokładniej chociaż warunki) - kupno projektu - adaptacja - złożenie wniosku o pozwolenie na budowę - otrzymanie ze starostwa pisma o pozwoleniu na odrolnienie gruntów pod zabudowę domu i część podjazdu itp. - otrzymanie zgody na odrolnienie gruntów z ministerstwa rolnictwa (warszawka musi klepnąć zgodę) - i obecnie czekam na odbiór dokumentów i projektu  - woda i kanalizacja może być później, najlepiej jak już jest budynek, wtedy od razu można za jednym zamachem zrobić wpinkę do sieci i doprowadzić wodę do budynku    usłyszałem od inspektora znajomego który będzie mi zatwierdzał projekt,że bez uprawomocnienia pisma że mam odrolnioną działkę to lepiej nic nie robić - nawet jakieś prace ziemne, bo może znaleźć się biurokrata urzędnik z kiepskim humorem i może nie wydać zgody na budowę bo stwierdzi, że to dalej działka rolna . co do altanki itp. sprawdź linię zabudowy na tej działce i radzę dowiedzieć się czy na takie drobne budynki też nie trzeba mieć jakiejś zgody na taki rodzaj zabudowy    
    • Przede wszystkim  trzeba ustalić, co na tej działce można zbudować. Jesli jest objęta MPZP to nie ma problemu - plan dokładnie określa warunki zabudowy. Jesli go nie ma , to trzeba uzyskać warunki zabudowy  (można o nie wystąpić przed zakupem) bo przedstawiony przez sprzedającego podział o niczym nie świadczy. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...