Skocz do zawartości

Recommended Posts

Bardzo dziękuję za dotychczasową podpowiedź.

osiadam kocioł olejowy 21kw firmy "DomGaz", zbiornik na olej 2000L, Nie jestem w stanie powiedzieć cokolwiek na temat wielkości pętli. Pamiętam tylko, że podczas układania rurki układane były w ustalonej , jednakowej odległości od siebie. Ogrzewanie jest zrobione w całym domu (parter i piętro). Tam gdzie jest terakota i wykładzina (zerwałem pierwotnie położone panele przystosowane do ogrzewania podłogowego) ogrzewanie działa dobrze. Ale w salonie (tam mam panele) jest słabiutko. Dlatego chciałbym zamontować dwa grzejniki i podłączyć do rurek w wylewce. Wiem, że moc w systemie jest bo grzejniki naścienne (tzw. ręcznikowe), które mam w łazience i w kotłowni w ciągu 2-3 min. są gorące.

Tylko jak odszukać to miejsce z rurką w betonie, żeby połączyć ją z grzejnikiem ? Czy jest to możliwe ?

W związku z coraz większymi kosztami ogrzewania olejowego, zamierzam w tym roku przejść na gaz. W związku z tym swoje poprzednie pytanie rozszerzam o prośbę podpowiedzenia mi jaki piec w związku z tym wybrać. Powierzchnia użytkowa domu to 135 m kw.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Januszek.

Link do komentarza

Modyfikacja ogrzewania poprzez forum to zadania raczej dla jasnowidza. Nieznane są parametry pracy instalacji, sposób regulacji, lokalizacja i rodzaj rur itd. - można to ustalić tylko na miejscu. Z pewnością nie należy podłączać szeregowo grzejników do pętli podłogowej - nic to nie da (nie będzie cieplej) bo ustalony strumień ciepła pozostanie taki sam a jedynie rozłoży się na podłogówkę i grzejniki. Grzejniki najlepiej zasilić bezpośrednio z kotła (przed sterowaniem obiegiem podłogówki) i wyposażyć w głowice termostatyczne.

Co do zamiany na kocioł gazowy. Preferowane są kotły kondensacyjne, których moc zależy od systemu przygotowania c.w.u. Przy przepływowym minimum 24 kW a z zasobnika wystarczy 12 - 14 kW choć te o większej mocy uzyskują wyższą sprawność przy częściowym obciążeniu.

Link do komentarza

Bardzo Panu dziękuję za szybką odpowiedź.

Oczywiście ma Pan rację, że informacje, które przekazałem są zbyt skąpe do podjęcia racjonalnej decyzji. Myślę, że w opisywanym przeze mnie przypadku potrzebna jest ocena sytuacji podjęta na miejscu. Czy mógłby zatem Pan zorientować mnie na jakiegoś dobrego specjalistę w tym zakresie, który przyjechałby do mnie i ocenił sytuację na miejscu. Mieszkam w Dąbrowie Chotomowskiej.

Januszek ( tel. 602710427)

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  Dnia 20.02.2017 o 02:44, januszek napisał:

Witam!

Mam zainstalowaną podłogówkę (wodną) -od 10 lat. Chciałbym wpiąć w system dwa grzejniki. Czy jest to możliwe.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Januszek.

Rozwiń  

Można, jeśli jest zapas mocy na źródle ciepła (np. na pompie ciepła lub kotle) i jest zapas wydatku pompy. Oczywiście grzejniki należy podłączyć do instalacji równolegle a nie szeregowo. Najlepiej gdyby były też wolne sekcje na rozdzialaczach. Jeśli nie ma, to należy rozbudowywać układ przy pomocy trójników.

Należy jeszcze pamiętać o ważnym aspekcie. Ogrzewanie płaszczyznowe cechują niskie parametry – zazwyczaj sporo niższe niż typowe parametry ogrzewania grzejnikowego. Dlatego należy to uwzględnić przy doborze grzejników. Służy do tego tabela współczynników korekcyjnych, którymi koryguje się niższe parametry instalacji. 

Np. dla parametrów 55/45/20°C wartość współczynnika korekcyjnego (względem parametrów  75/65/20°C) wynosi 1,96. Tzn., że grzejnik który dla parametrów 75/65/20°C ma 1000 W, przy parametrach 55/45/20°C będzie miał moc niewiele ponad połowę – dokładnie 1000/1,96 = 510 W.

Link do komentarza

Jeśli temperatura ogrzewania podłogowego jest niższa niż podana przykładowa (55/45), to należy odczytać wartość współczynnika właśnie dla tych innych parametrów. Poniżej przykładowe wartości współczynnika:

  • dla 55/45/20°C  wynosi 1,96;
  • dla 50/40/20°C wynosi 2,50;
  • dla 45/35/20°C wynosi 3,37;
  • dla 40/30/20°C wynosi 5,01.

Widać więc, że dla bardzo niskich parametrów współczynnik jest duży i dlatego należy wtedy szczególnie dokładnie przeanalizować zastąpienie ogrzewania podłogowego grzejnikiem.

Aby zobrazować omawianą kwestię polecam wpisać w wyszukiwarkę „tabela współczynników korekcyjnych grzejnika”.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...