Skocz do zawartości

wykończenie komina na poddaszu


dżeki

Recommended Posts

Napisano

Witam

Proszę o poradę  w sprawie wykończenia komina na poddaszu. 

Jest to stary dom, co za tym idzie i stary komin zbudowany na glinie, który przez parę ładnych lat był całkowicie  nie ocieplony przez co przedostawała się maź i zapach sadzy.Nie dawno zrobiłem remont poddasza no i mały remont komina, czyli zeskrobałem stary tynk do gołej cegły zaimpregnowałem i położyłem nowy tynk, a na nowy tynk przykleiłem płytę g-k ognioodporną, zaszpachlowałem cały komin pomalowałem farbą gruntującą, pół roku temu wstawiłem wkład kominowy no i dalej przepuszcza mi trochę sam zapach tej sadzy i nie wiem jak i czym teraz uszczelnić i wykończyć ten komin ? Myślałem nad folią w płynie i na to jakiś dobry klej i płytki cegłopodobne betonowe.

zdjęcie 1.JPG

zdjęcie 2.JPG

zdjęcie 3.JPG

Napisano

Zapach to już teraz pewnie przedostaje się znad stropu, bo widzę tam jakiś właz przy tym kominie. Ciekawi mnie jak wkład dałeś do tego komina i co za piec współpracuje z tym wkładem.

Napisano

Wkład kominowy myślę że jest dobry, kupowałem go w sklepie który specjalizuje się w tej branży, piec defro prosty model bez dodatków i elektroniki na węgiel i drzewo, w tym samym sklepie co wkład. Przyczynę znam zapachu napewno nie przechodzi przez właz. Po zbliżeniu nosa do ściany komina na całej wysokości czuć. A niechce mi się rozwalać tego wszystkiego i szukam sposobu na uszczelnienie i ładne wykończenie tego komina.

Napisano

To co wydostawało się to kondensat i potrafi śmierdzieć niemiłosiernie, wiem coś o tym:icon_biggrin:

Błąd zrobiłeś już na samym początku, położenie od nowa tynku nic nie da i nie dało  jak sam się o tym przekonałeś.

Należało wydłubać do połowy cegły fugę i zakleić np klejem do płytek elastycznym aż po lico cegły, potem razie potrzeby wyrównać całą powierzchnie klejem, na to grunt i folia w płynie a potem klej i płytki ceramiczne bez fugi i dopiero na to należało położyć płyty rg.

Napisano
24 minuty temu, dżeki napisał:

Tylko jak teraz temu zapobiec i dobrze wykończyć bez rozbierania? Może jakieś skuteczne pomysły. 

Co chcesz zrobić jak to jest w środku pod płytą gk.

Kondensat jest to śmierdząca i żrąca sprawa, było trzeba przyjść po poradę wcześniej a teraz to musztarda po obiedzie.

Nie wiem czy jak teraz tą obudowę z płyt obkleiłbyś płytkami ceramicznymi i jeszcze raz położył płytę czy to zatrzymałoby smród.

Zastosowanie na płyty foli w płynie też Ci nie pomoże w zmniejszeniu kosztów bo warstwa foli po wyschnięciu nie jest równa i ja też byś musiał czymś zakryć.

Tak więc jakby nie patrzeć wydaje mi się, że sposób jaki opisałem poście #4 j jest najbardziej dobry z punktu ekonomicznego jak i praktycznego.

Może ktoś jeszcze ma inny sposób niż mój, ja bynajmniej tak zrobiłem i to się sprawdziło.

Napisano (edytowany)

Do pieca na węgiel jedynie ceramiczny wkład się nadaje i wątpię czy taki masz włożony do istniejącego już komina. Może takie są a ja o tym nie wiem.

Miałem kiedyś podobny problem z kominem  jak u Ciebie, u mnie wystarczyło że okleiłem komin zwykłym styropianem i nie mam żadnych zapachów. Dodam jeszcze że też ustała przyczyna która powodowała zawilgocenie, bo wymieniłem piec węglowy na gazowy.

Ja bym na Twoim miejscu okleił ten komin 3 cm XPS , a jak wolisz taniej to 5cm zwykłym styropianem. Uważam że tak będzie najszybciej i bez większej roboty.

 

4 godziny temu, dżeki napisał:

Wkład kominowy myślę że jest dobry, 

Pytam więc jeszcze raz jaki to jest wkład ceramiczny czy jakiś stalowy. A pytam dlatego że chcę wiedzieć czy ustanie dalsza degradacja komina.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Ja to dziwie się że ktoś może polecać taki wkład do wegla, ale to inna sprawa. Oni chyba uważają że jak wytrzyma kilka lat to juz jest cacy. Można więc uznać że przyczyny zawilgocenia komina ustana ale tylko na jakiś czas, nic więcej. 

Słyszałem kiedyś o stalowych wkładach które pokryte są od środka czymś co nazywało się powłoka ceramiczna nakładana na gorąco, było drogie i jak sądzę tego nie masz.

Na kominie miałem stal kwasoodporną i żaroodporną, wytrzymały jeden rok.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 4.01.2017 o 20:39, demo napisał:

Do pieca na węgiel jedynie ceramiczny wkład się nadaje i wątpię czy taki masz włożony do istniejącego już komina. Może takie są a ja o tym nie wiem.

Miałem kiedyś podobny problem z kominem  jak u Ciebie, u mnie wystarczyło że okleiłem komin zwykłym styropianem i nie mam żadnych zapachów. Dodam jeszcze że też ustała przyczyna która powodowała zawilgocenie, bo wymieniłem piec węglowy na gazowy.

Ja bym na Twoim miejscu okleił ten komin 3 cm XPS , a jak wolisz taniej to 5cm zwykłym styropianem. Uważam że tak będzie najszybciej i bez większej roboty.

 

Pytam więc jeszcze raz jaki to jest wkład ceramiczny czy jakiś stalowy. A pytam dlatego że chcę wiedzieć czy ustanie dalsza degradacja komina.

Jeżeli chodzi o ceramiczny to tez jest w nich różnica do jakiego pieca, bo nie można kupić wkładu ceramiczny czy komin systemowy przeznaczony mp do kominka a podłączyć do niego piec na ekogroszek.

Co do wkładów kwaso-żarodpornych to znajomy po kilku latach wymieniał, gdy wyciągnął to wyglądał jak sitko a palił węglem i drewnem.

Napisano (edytowany)
14 godzin temu, dżeki napisał:

 co na niego można przykleić?

Siatkę, tak jak na zwykły styropian żeby zaciągnąć równą warstwą kleju, a na to co sobie tylko wymyślisz, tynk akrylowy, farba, gips.

Na narożniki daj plastikowe kątowniki z siatką, lub bez, jak wolisz.

images.jpg

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Jak ładnie szczelnie przykleisz styropian to mogę dać gwarancję 100 % na to że nie będzie czuć smrodu.

Inną sprawą jest to, jak Ty tę gwarancję wyegzekwujesz.:icon_confused:

Napisano
5 godzin temu, dżeki napisał:

Chyba tak właśnie zrobię, przynajmniej mniejszy koszt, a może pomoże.

Najpierw zanim podejmiesz decyzję zapoznaj się z cenami, bo tak na moje oko zastosowanie XPS-a nie wyjdzie tanio.

Jeżeli zdecydujesz się na  płyty XPS to nie z krawędziami gładkimi tylko z frezem.

Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

 nie wyjdzie tanio.

To masz rację bo xps nie jest tani, w sumie to samo załatwi zwykły styropian, tyle tylko że jest miękki więc może to być czasem przeszkodą, szczególnie przy małych dzieciakach obijających się po ścianach.

Ja u siebie robiłem zwykłym styro 5cm.

Napisano

Dzwoniłem dzisiaj do przedstawiciela z firmy która produkuje xps i trochę go popytałem o tą płytę no i zdecydowałem się użyć xps Prime s 4 albo 5 mm z frezem, a cena to ok.130zł za paczkę.

Napisano
21 godzin temu, dżeki napisał:

Dzwoniłem dzisiaj do przedstawiciela z firmy która produkuje xps i trochę go popytałem o tą płytę no i zdecydowałem się użyć xps Prime s 4 albo 5 mm z frezem, a cena to ok.130zł za paczkę.

4 mm? chyba 4 cm.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...