Skocz do zawartości

Junkres zła konfiguracja?


Recommended Posts

Witam,
jestem użytkownikiem pieca dwufunkcyjnego z zamknięta komorą spalania Junkres ZW14-2 DV KE oraz regulatorem temperatury 091FLRF.
Mieszkanie 49m2, kaloryfer w łazience, dwóch pokojach i kuchni, każdy z nich ma swój dodatkowy regulator.
Pierwsze uruchomienie przez serwisanta wraz z ustawieniem.
Temp komfortowa za dnia ustawiona na 21stopni, na noc 19.
Kaloryfer w dużym pokoju ustawiony na 4, w małym 3, łazienka i kuchnia też 3.
Na piecu 50 na noc, 55 za dnia.

Zużycie gazu to średnio 7m3 gdzie w mieszkaniu jest zimno i nie osiągam określonej temp.
Za dnia ma być 21 a jest maksymalnie 20stopni. Zauważyłem coś takiego, że piec nagrzewa się do 55-60stopni i wyłącza, kaloryfery są ciepłe jednak
szybko się wychładzają przez co pokoje się nie nagrzewają. Po jakimś czasie piec znów się dogrzewa dzięki czemu temp w kaloryferach rośnie i znów spada jak wczesniej
nie dając efektu.

W czym problem? Co mam źle ustawone?


Pozdrawiam

 

Link do komentarza

Radzę wezwać serwisanta, bo przyczyny złego działania mogą być różne, a porady na odległość to takie strzelanie w ciemno :)

Czy regulator temperatury wskazuje osiągnięcie zadanej temperatury pomieszczenia? Jeżeli tak, to można przenieść go w lepsze, bardziej reprezentatywne miejsc, z dala od grzejników. To model bezprzewodowy, wiec można  umieścić go np. w korytarzu.

Problemem może być też zbyt wysoka moc kotła i zbyt wysoka temperatura wody w obiegu. W efekcie kocioł szybko, na chwilę podnosi temperaturę, po czym zaraz się wyłącza, temperatura spada i cały cykl się powtarza.  Można spróbować obniżyć temperaturę wody w obiegu, przez co kocioł powinien pracować bardziej stabilnie, rzadziej się wyłączając.

Problemem może być jednak i sama moc kotła, zgodnie z instrukcją minimalna wynosi 8 kW, a w mieszkaniu 49 m2, spodziewałbym się raczej maksymalnego zapotrzebowania na poziomie 5 kW (w największe mrozy). Ale na odległość to tylko przypuszczenie.

Link do komentarza
Dnia 1/3/2017 o 21:17, Wojol napisał:

Witam,
jestem użytkownikiem pieca dwufunkcyjnego z zamknięta komorą spalania Junkres ZW14-2 DV KE oraz regulatorem temperatury 091FLRF.
Mieszkanie 49m2, kaloryfer w łazience, dwóch pokojach i kuchni, każdy z nich ma swój dodatkowy regulator.
Pierwsze uruchomienie przez serwisanta wraz z ustawieniem.
Temp komfortowa za dnia ustawiona na 21stopni, na noc 19.
Kaloryfer w dużym pokoju ustawiony na 4, w małym 3, łazienka i kuchnia też 3.
Na piecu 50 na noc, 55 za dnia.

Zużycie gazu to średnio 7m3 gdzie w mieszkaniu jest zimno i nie osiągam określonej temp.
Za dnia ma być 21 a jest maksymalnie 20stopni. Zauważyłem coś takiego, że piec nagrzewa się do 55-60stopni i wyłącza, kaloryfery są ciepłe jednak
szybko się wychładzają przez co pokoje się nie nagrzewają. Po jakimś czasie piec znów się dogrzewa dzięki czemu temp w kaloryferach rośnie i znów spada jak wczesniej
nie dając efektu.

W czym problem? Co mam źle ustawone?


Pozdrawiam

 

Wojol,

Rozwiązaniem Pańskiego problemu może być podniesienie temperatury zasilania na termostacie kotła np. na 70oC. Jeżeli to nie pomoże, kolejnym aspektem może być zbytnio obniżona moc kotła. Do korekty ustawienia mocy kotła potrzebna będzie wizyta serwisanta.
Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers

Edytowano przez Ekspert marki Junkers
błąd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 18.01.2017 o 09:26, Ekspert marki Junkers napisał:

Zauważyłem coś takiego, że piec nagrzewa się do 55-60stopni i wyłącza, kaloryfery są ciepłe jednak
szybko się wychładzają

Jakiś błąd - to wyżej  napisał autor pytania nie ekspert - sorry!

Zastosowane kaloryfery mają małą bezwładność - czyli szybko si nagrzewają i szybko ochładzają. Taka ich uroda.

Ale rzecz jest chyba w automacie, a właściwie w temperaturze włączania kotła.  Kocioł powinien  włączyć się, gdy temperatura w pomieszczeniu kontrolnym (czujnik) spada poniżej np. 20 st. - grzeje wodę o powiedzmy 10 st. tymczasem temperatura w pomieszczeniach podnosi się i czujnik podskakuje do powiedzmy 21 i wtedy wyłącza kocioł.

I tak w kółko. Jeśli masz  za zimno, to może masz źle wyskalowany czujnik?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...