Skocz do zawartości

Podłoga pcv -> panele, niwelacja nierówności


Recommended Posts

Napisano
Witam, jesteśmy z żoną w trakcie remontu pokoju i sypialni, dziś zebraliśmy starą wykłądzinę, i polatałem z poziomicą po podłodze, czego efektem jest potwierdzenie obaw o nierównej podłodze... Buszuję sobie teraz po forum i po internecie i zastanawiam się czy jest jakiś mało inwazyjny i szybki sposób żeby położyć panele na tego pcv-a? układając poziomkę (o długości chyba 120cm) widzę zagłębienia około 3mm może nieco ponad 3, ale do 4 nie sięga. Najlepiej pewnie byłoby zerwać to pcv w olerę, i zrobić wylewkę samopoziomującą? Ale może dałoby się te nierówności zniwelować jakimiś podkładami (te płyty eko, czy podkłady xps). Co o tym sądzicie? A może jest jakiś sposób żeby wyrównać podłogę na tym pcv bez zdzierania go? jest jeszcze jedno miejsce w którym posadzka chyba jest ukruszona i głębiej zapadnięta, chyba nie więcej niż 0,5m2 i tam chyba wydrę kawałek tego pcv, rozsypaną posadzkę, zagruntuję i myślę że wyrównam jakimś betonem czy klejem do glazury.
Napisano
Klej do glazury jest do glazury - jest jeszcze inna chemia, "szybsza" od kleju...

A te 3 mm to nie jest problem - i tak kładziesz jakiś podkład..
Napisano (edytowany)
stach, icon_smile.gif dzięki za odpowiedź
Czyli nie zawracać sobie głowy tymi około 3mm górkami i dolinkami?
Podkład wiadomo że jakiś poleci, myślałem żeby dać wspomniane panele eko albo xps o gróbości 5-6mm, bo znalazłem na nich informacje że niwelują do 4mm nierówności.
A jaką inną chemię proponujesz? Ten klej to nie był mój pomysł, tylko powtarzalny proponowany sposób znaleziony w kilku miejscach, chętnie się dowiem z czego skorzystać icon_smile.gif

przy okazji zapytam:
między remontowanymi pokojami były drzwi, które zostały przesunięte ściana działowa która stała na drodze już została usunięta, ale zastanawiam się czym wypełnić podłogę w miejscu po ścianie, gdzie teraz będzie jakby próg? Idealnie gdyby można było zastosować ten sam środek w tym miejscu, i w miejscu wykruszonej posadzki. Edytowano przez walimango (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak już wspomniałem: klej jest do klejenia - do równania są zaprawy wyrównujące icon_confused.gif
Klejem kleją po linii najmniejszego oporu - ot, gdzieś w worku zostało trochę, więc szkoda wyrzucać, w końcu to też z cementem , to powinno "stanąć" i będzie dobrze - nie bierze się pod uwagę wytrzymałości i innych czynników...

Jako że pracowałem głównie na Atlasie i mam do niego zaufanie, proponuję:

Atlas ZW 50 - uniwersalna zaprawa wyrównująca

karta techniczna:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_7711_20160728_143821.pdf

albo

ATLAS ZW 330 - szybkosprawna zaprawa wyrównująca

karta techniczna:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_4015_20150428_110320.pdf

CZYTAJCIE KARTY TECHNICZNE WYROBÓW CHEMII BUDOWLANEJ!

Do Twoich celów wystarczy ten ZW 50. Ten ubytek po ściance działowej też da się tym wyrównać.
A tak nawiasem spytam, czy nie było dużej różnicy w poziomach podłogi między pokojami po przesunięci drzwi?

Bywało i tak, że klient, a najczęściej klientka życzyli sobie kategorycznie usunięcia płytek PCV, nie licząc się z kosztem, utrudnieniami i przedłużeniem czasu remontu i wtedy - chciał, nie chciał trzeba było gimnastykować się z usuwaniem płytek i równaniem powierzchni pod panele, czy płytki. Początkowo mechanicznie, dłutem na wiertarce udarowej - z hukiem, pryskaniem połamanych kawałków płytek, uszkadzaniem i dziurawieniem słabszych fragmentów posadzki, wylewaniem zaprawy samopoziomującej... Potem pewien fachowiec podpowiedział mi łatwiejszą i cichutką metodę odklejania płytek na gorąco: żelazkiem przez gazety (można też elektryczną opalarką) należy rozgrzać nieco płytkę, róg odciągnąć szpachelką iiiii.... odkleić całą płytkę icon_biggrin.gif. Zostaje miejscami na posadzce trochę kleju, ale przeważnie ta ilość nie ma wpływu na dalsze roboty: kładziesz podkład i panele i już!

Alem się rozpisał icon_eek.gif
Napisano
Cytat

różnica między pokojami to około 1-1,5 cm, teraz jeszcze myślę jak wypełnić tą dziurę po ściance działowej, na równo do wyższego czy niższego pokoju?



A będziesz kładł panele w obu pomieszczeniach? Musisz zrobić coś w rodzaju progu/"schodka" w przejściu, więc popatrz w którą stronę będziesz otwierał drzwi - jeśli będą - i zrób tak, żeby nie kolidowało to z wysokością podłogi...

A co do drugiego tematu - poczytam wieczorkiem icon_smile.gif
Napisano
tak, panele idą w obu pokojach, a drzwi suwane w kasecie będą, przez tą różnicę wysokości właśnie będzie schodek (plus jeszcze w listwie na łączeniu przemkną kable od internetu i hadeemi), tylko zastanawiam się czy ten schodek dać wzdłuż którejś krawędzi ściany, czy przez środek otworu drzwiowego icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...