Skocz do zawartości

sciana z bloczku silikatowego a ogrzewanie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam!

prosze o opinie na temat potencjalnych problemow z za duzymi kosztami ocieplania domu na podsdawie ponizszej konfiguracji

-Ściany osłonowe murowane gr. 24 cm z bloczków silikatowych. + 16 cm szarego styropianu
-kociol gazowy dwufunkcyjnh

czy powyzsza konfiguracja jest bezpieczna ?

sa jakies wartosci przenikalnosci cieplnej uwazane sa bezpieczne?

pozdrawiam Edytowano przez zdzichu1 (zobacz historię edycji)
  • 5 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Ja mam ściany 18 cm silikat + 20 cm szarego styropianu na ścianie

Do tego płyta fundamentowa ocieplona 20 cm styropianu

Strop zewnętrzny z pustaków styropianowych Konbetu + 30-60 cm styropianu na stropodachu (mam płaski dach z nachyleniem 3%)

Okna maksymalnie U 0,9 (dla całych okien a nie pakietu szybowego), w tym fixy. 

Żadnych kominów (także kominka), rura pieca gazowego kondensacyjnego wyprowadzona przez ścianę

Rekuperacja

Pow. całkowita domu niecałe 160 m2

wyliczony współczynnik Eu ~28 kWh/(m2rok)

 

Koszty ogrzewania za rok 2016 - niecałe 1140 zł (dwie osoby, temperatura zimą 19-20 stopni)

 

 

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano

Silikat jest bardzo fajnym materiałem głównie na ściany działowe. Na ściany zewnętrzne już gorszym ze względu na swoje słabe parametry izolacyjne. Silikat jest też wytrzymały materiałem, więc ściany zewnętrzne nie muszą być tak grube jak np. przy betonie komórkowym, wg. mnie 18cm będzie akurat. Do tego 16cm styropianu zastąpił bym 20cm.

Cieńszy mur, grubsza izolacja, okna w warstwie ocieplenia by przy tej grubości styropianu nie były za bardzo zagłębione i dom będzie dużo cieplejszy i przyjaźniejszy domownikom :) 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ewidentnie masz problem z brakiem dobrej wentylacji w pomieszczeniu , no i spływem wody do kratki ściekowej... A fugę z grubsza w kolorze płytek, aby tylko nie w kolorze białym - bo "trochę" pracy wymaga utrzymanie białej fugi... To się okaże przy aplikowaniu nowej fugi ...
    • Obowiązek??? A ktoś KAŻE Ci kupować coś w butelce? Nie kupuj, nie będziesz miał czego zwracać...      
    • Wykonujemy podciąg oraz trzpienie bramy garażowej. Belka jest długa ale we dwóch udaje nam się ją wciągnąć na górę. Kończymy zbrojenie oraz domykamy wszytko szalunkami. Całość jest gotowa do betonowania!    
    • Ja zrobiłem poziomo UD na podłodze i w nie wsadziłem CD co 60cm, na to tak samo UD, oczywiście CD przykręcone do ściany kolankowej na hakach w połowie i przy górnym UD. Łączył będę takim elastycznym profilem, z tego co szukałem robi go tylko Knauf. https://allegro.pl/oferta/profil-naroznikowy-elastyczny-knauf-100mm-5mb-12547494762 U Ciebie w zależności co będzie na ścianach, bo może być zwykły tynk, natomiast na ścianie kolankowej nie bardzo widzę inną możliwość jak płyta GK połączona takim profilem. Ale można po prostu zjechać płytą do samej do ściany kolankowej i zrobić połączenie ślizgowe z tynkiem. Wszystko zależy co planujesz na ścianach czy ścianie kolankowej. Ale podstawowy problem jest taki, że ten ostatni profil wcale nie jest tak nisko, płyta w "powietrzu" będzie około 30cm z tego co widzę i nie da się tego tak zostawić, czyli albo połączyć takim elastycznym profilem bezpośrednio z ze ścianą kolankową, czyli wywinąć profil pod kątem ~150° przykręcić go do murłaty i zjechać 2-3cm płytą do murłaty. Wtedy połączenie ślizgowe i na to już sama szpachla. Tylko z tego co widzę, płyta minie ścianę kolankową i ratuje Cię chyba tylko GK. Jak chcesz, zrobię Ci fotkę jak to u mnie wygląda, bo ten stelaż na ściance kolankowej jest u mnie jeszcze na wierzchu. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witajcie,   Kontynuacja pytań dotyczących poddasza. Zacząłem walczyć z suchą zabudową GK. W związku z tym mam na ten moment pytania. Wieszaki na skosach robię w odstępie 40 cm - chyba powinno wystarczyć.   Pierwszy profil CD60 mam dość nisko - zdjęcie:     Jednakże na samym dole przy murłacie do czego powinienem przykręcić płytę GK finalnie? Potrzebuję tam jeszcze jakiegoś profilu na samym dole?   Kwestia góry i sufitu jest widoczna tutaj:     Jak ten skos połączy się z sufitem to jak powinienem zrobić te łączenie? Też jakieś specjalne profile na łączeniu skos-sufit powinienem zastosować?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...