Skocz do zawartości

Adaptacja stodoły


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam proszę zerknijcie na projekt i wypowiedzcie się czy jest to opłacalne i jakie koszty się z tą adaptacją wiążą , czy może bardziej opłaca się postawić nowy budynek? Nie wiem już sama co mam robić.......może ktoś z was przerabiał już takie cudo i będzie w stanie wspomóc mnie dobrą radą. Dodaje kilka fotek dla ułatwienia :-)
dwa pierwsze zdjęcia to stodoła w stanie obecny .

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


Dwa kolejne to po adaptacji

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez roza89_17 (zobacz historię edycji)
Napisano
Czy się opłaca to zależy w jakim stanie obecnie jest ta stodoła.
Na rysunki nie widać stanu rzeczywistego, ale pamiętaj że taka przebudowa kosztuje prawie dwa razy więcej niż postawienie nowego.
Napisano
Cytat

Czy się opłaca to zależy w jakim stanie obecnie jest ta stodoła.
Na rysunki nie widać stanu rzeczywistego, ale pamiętaj że taka przebudowa kosztuje prawie dwa razy więcej niż postawienie nowego.


tutaj załączam ocenę stanu technicznego budynek jest dość "świeży"

DSC01446.jpg

Napisano
Sorki, umknął mi ten temat jakoś.
Z opisu wnioskuję, że stan jest dobry, zresztą co mi wnioskować jeżeli masz zrobiona ekspertyzę przez fachowca. icon_smile.gif
Jedynie co mogę doradzić, że koszt będzie na pewno wyższy aniżeli budowa od podstaw, bo budując nowy dom pomimo że musisz kupić materiał na mury (w przypadku stodoły wydaje Ci się że koszta ścian odejdą) to i tak zaoszczędzisz na czasie i na przeróbkach/ dopasowywaniu do istniejących już ścian.
Pisząc o kosztach mam na myśli wynajęcie jakiegoś wykonawcy. Jeżeli będziecie to robić metoda gospodarczą i własnymi siłami to oczywiście koszta będą mniejsze.
Trudno jednoznacznie wyliczyć, musisz sama podjąć decyzję co wg Ciebie bardziej się opłaca.
Czy robisz za swoje czy za kredyt, czy czas Cię goni bo nie masz gdzie mieszkać czy możesz poczekać.

Kiedyś stary murarz powiedział mi tak (bo też chciałem coś kupić do remontu) - stary dom to jest jak stara baba, ubierzesz ją w nowe ciuchy, wymalujesz, ale w środku i tak będzie stara icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Sorki, umknął mi ten temat jakoś.
Z opisu wnioskuję, że stan jest dobry, zresztą co mi wnioskować jeżeli masz zrobiona ekspertyzę przez fachowca. icon_smile.gif
Jedynie co mogę doradzić, że koszt będzie na pewno wyższy aniżeli budowa od podstaw, bo budując nowy dom pomimo że musisz kupić materiał na mury (w przypadku stodoły wydaje Ci się że koszta ścian odejdą) to i tak zaoszczędzisz na czasie i na przeróbkach/ dopasowywaniu do istniejących już ścian.
Pisząc o kosztach mam na myśli wynajęcie jakiegoś wykonawcy. Jeżeli będziecie to robić metoda gospodarczą i własnymi siłami to oczywiście koszta będą mniejsze.
Trudno jednoznacznie wyliczyć, musisz sama podjąć decyzję co wg Ciebie bardziej się opłaca.
Czy robisz za swoje czy za kredyt, czy czas Cię goni bo nie masz gdzie mieszkać czy możesz poczekać.

Kiedyś stary murarz powiedział mi tak (bo też chciałem coś kupić do remontu) - stary dom to jest jak stara baba, ubierzesz ją w nowe ciuchy, wymalujesz, ale w środku i tak będzie stara icon_biggrin.gif




witam icon_wink.gif w sumie masz rację z tą "starą babą" , projekt mam gotowy już od kilku dobrych lat ale jakoś nie jestem do końca przekonana czy to się opłaca . Może lepiej zburzyć do zera i postawić na starych fundamentach nowy budynek - tylko takie wyjście wchodzi w grę bo mam za małą powierzchnie działki żeby budować coś nowiusieńkiego . Mam 8 arów a zagospodarowanie przestrzenne wymaga 10
Napisano
Cytat

........... Mam 8 arów a zagospodarowanie przestrzenne wymaga 10



Sprawdź dokładnie ten zapis w MPZP - być może dotyczy to tylko nowych (po podziale) działek, a nie już istniejących.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Wybór między rynnami plastikowymi (PCV) a metalowymi sprowadza się do kompromisu między kosztem początkowym, trwałością i wymaganiami montażowymi.   Rynny plastikowe są tańsze i odporne na korozję, jednak wykazują dużą rozszerzalność cieplną (przy różnicy temperatur ok. 20 °C nawet 16 mm na 10 m długości) i mogą blaknąć pod wpływem UV. W mrozy stają się kruche i mogą pękać, zwłaszcza przy temperaturach poniżej –10 °C. Ich elastyczność i niewielka waga ułatwiają transport i montaż bez specjalistycznych narzędzi. Rynny metalowe (stal ocynkowana, tytanowo-aluminiowa, cynkowo-tytanowa czy miedziana) cechują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i długą żywotnością – przy odpowiedniej powłoce zabezpieczającej przed korozją służą kilkadziesiąt, a nawet ponad sto lat. Wymagają jednak okresowej kontroli powłoki i w razie uszkodzeń ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ze względu na większą masę i niekiedy dłuższe odcinki, montaż bywa nieco bardziej skomplikowany i często realizowany przez ekipę fachowców. Jeżeli zależy Ci na najniższych kosztach początkowych i prostej obsłudze, rynny PCV będą wystarczające, o ile dbałość o ich czystość nie sprawia problemu. Jeśli natomiast priorytetem jest maksymalna trwałość, estetyka oraz minimalna liczba napraw w przyszłości, warto zainwestować w rynny metalowe – szczególnie tytanowo-aluminiowe lub cynkowo-tytanowe, które łączą odporność z niewielkimi wymaganiami konserwacyjnymi.   W ofercie Blachy Pruszyński dostępny jest system metalowy system rynnowy NIAGARA => https://pruszynski.com.pl/produkt/rynny-niagara/  
    • Cześć.Nie jestem fachowcem.Mam ogrzewanie gazowe.Aktualnie mam remont.Potrzebuje odkręcić grzejniki i je zdjąć ze ściany.Jak za to się zabrać???Co muszę zrobić przed odkręcaniem rur?Zamknąć jakiś zawór,odłączyć pompę od prądu?Zamknąć główny zawór wody?Jeżeli zna się ktoś na tym proszę o jakieś wskazówki.
    • Czyli sama wiesz. A temu kto robił podbitkę wręcz żółtą kartkę. NIE MOŻNA tworzyć przestrzeni, w których nie ma wymiany powietrza, bo tam będzie gnicie i grzyby Poza tym pewnie parametry rynien są zbyt małe w stosunku do powierzchni dachu skoro woda się wylewała. jaka jest średnica rur spustowych?  
    • Nie ma otworów wentylacyjnych..a czy woda się przelewala, to ciężko mi powiedzieć, możliwe że tak, w trakcie ostatniej nawałnicy.  Właśnie po niej pojawiła się ta plama na elewacji. A podbitka pękła w narożniku na łączeniu, tak jakby od nadmiaru wody.
    • No dzień dobry, Rysiu   Wpisać Cię na listę w jednej, czy dwóch osobach? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...