Skocz do zawartości

Budowa fundamentu pod ogrodzenie


Bebzol

Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy zacząłem właśnie budowę ogrodzenia. Oczywiście na początek fundament. Zastanawia mnie metoda która został zrobiony dodam przez firmę która jest od ładnych kilkunastu lat na rynku. Został wykonany wykop na glabokosc 1.2 m w naszym rejonie ok może być. Później wylali beton B20 prosto do dziury bez foli do poziomu 0. I na drugi dzień przywieźli formy do szalowania wszystko ładnie zamontowali wymierzyli i zalewali górę na beton wylany dzień wcześniej dodam że górę wylewali z betoniarki. Czy można tak jak ja to mówię dolewac na górę czy powinien być wylany w całości od wykopu do góry z gruszki. DIEKUJE bardzo za odpowiedzi.
Napisano
1,2 m głębokość ? i jeszcze beton B20? to co oni ogrodzenie przeciw czołgom robią?
Dolewanie może być bo zapewne między fundamentem a "dolewką" położona została izolacja pozioma.
Napisano
Cytat

1,2 m głębokość ? i jeszcze beton B20? to co oni ogrodzenie przeciw czołgom robią?
Dolewanie może być bo zapewne między fundamentem a "dolewką" położona została izolacja pozioma.


Żadnej izolacji nie dawali. I dodam że jeszcze zbrojenie dawali kosz pręt 12 powiązany 20cm na 50 cm
Napisano
To co, Mur Berliński stawiali icon_biggrin.gif
Oczywiście, zbrojenie, głębokość 1,2 m, beton B20 to nie zaszkodzi na pewno, tylko pytanie po co? to tylko ogrodzenie a nie dom mieszkalny.
Jeżeli nie było izolacji poziomej to jednym słowem kaszana, materiał z górnej półki a izolacji na dali to jawne naciąganie inwestora na koszta.
Oczywiście można dolewkę robić i nic się nie stanie, ale izolacja musi być.
Napisano
Cytat

To co, Mur Berliński stawiali icon_biggrin.gif
Oczywiście, zbrojenie, głębokość 1,2 m, beton B20 to nie zaszkodzi na pewno, tylko pytanie po co? to tylko ogrodzenie a nie dom mieszkalny.
Jeżeli nie było izolacji poziomej to jednym słowem kaszana, materiał z górnej półki a izolacji na dali to jawne naciąganie inwestora na koszta.
Oczywiście można dolewkę robić i nic się nie stanie, ale izolacja musi być.


A czemu służy ta izolacja po co się ją daje i co może teraz się dziać ze jej nie ma. Z czego się robi taka izolacje?

Cytat

A czemu służy ta izolacja po co się ją daje i co może teraz się dziać ze jej nie ma. Z czego się robi taka izolacje?


Czemu naciąganie na koszta
Napisano
Wiesz, teraz bym musiał cale wypracowanie pisać co to i po co izolacja pozioma. Powiem krótko, po to się ja daje aby kapilarnie wilgoci nie podciągał mur, szczególnie gdy jest z klinkieru lub oklejony płytkami. Co to jest ta izolacjo to u wujka sobie znajdziesz.

Czemu naciąganie na koszta? Jeszcze nie zaskoczyłeś?
Zbrojenie i beton tej klasy na dom się daje a nie na fundament pod ogrodzenie i na dodatek ta kosmiczna głębokość 1,2 m. Zdajesz sobie sprawę ile betonu do takiej dziury wlezie i ile taki beton kosztuje.
Napisano
Cytat

Wiesz, teraz bym musiał cale wypracowanie pisać co to i po co izolacja pozioma. Powiem krótko, po to się ja daje aby kapilarnie wilgoci nie podciągał mur, szczególnie gdy jest z klinkieru lub oklejony płytkami. Co to jest ta izolacjo to u wujka sobie znajdziesz.

Czemu naciąganie na koszta? Jeszcze nie zaskoczyłeś?
Zbrojenie i beton tej klasy na dom się daje a nie na fundament pod ogrodzenie i na dodatek ta kosmiczna głębokość 1,2 m. Zdajesz sobie sprawę ile betonu do takiej dziury wlezie i ile taki beton kosztuje.


A o to chodzi jeśli chodzi o glebokość i zbrojenie to sam chciałem z doświadczenia u rodziny były problemy a co do izolacji to nie będzie klinkieru ani płytek wiec mam nadzieje ze będzie ok
Napisano
Cytat

A o to chodzi jeśli chodzi o glebokość i zbrojenie to sam chciałem z doświadczenia u rodziny były problemy a co do izolacji to nie będzie klinkieru ani płytek wiec mam nadzieje ze będzie ok


icon_eek.gif Z łaski swojej i szacunku dla tu czytających napisz co chciałeś wyrazić, bo ja gubię się czytając co chciałeś z doświadczenia u rodziny.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

icon_eek.gif Z łaski swojej i szacunku dla tu czytających napisz co chciałeś wyrazić, bo ja gubię się czytając co chciałeś z doświadczenia u rodziny.



Natłok myśli Go dopadł icon_razz.gif
A teraz serio - z czego będzie to ogrodzenie - betonowe słupki - tylko wylewany beton i w środku przęsła np.stalowe zakotwione w słupkach czy ten beton będzie jeszcze czymś obłożony??
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Wylewanie betonu na fundament jest dopuszczalne po zastosowaniu właściwego zbrojenia. Do budowy ogrodzeń stosujemy beton B15 lub B20, tak więc na tym etapie również wydaje się być wszystko w porządku. Wyrabianie betonu na miejscu w betoniarce ma wiele pozytywnych cech: wyrobiona ilość betonu jest od razu wykorzystywana do budowy. W przypadku stosowania betonu z betoniarni mieszanka długo zalega wylana na folii lub w przyczepie samochodu, gdzie woda zarobowa odparowuje i po kilku godzinach beton nadaje się do wyrzucenia. Niestety często w takich sytuacjach dolewa się wodę do zeschniętego już betonu, co powoduje znaczne jego osłabienie. W kwestii dyskusyjnej pozostaje zastosowanie izolacji – jeżeli ekipa budowlana wylewała tylko sam fundament, to hydroizolacja powinna być położona na wylany fundament. Jeżeli jednak od poziomu gruntu wylano całe ogrodzenie betonowe, to budowlańcy powinni zastosować już na wylanym dzień wcześniej betonie izolację wodną. W przypadku kiedy taka izolacja nie została wykonana istnieje większe prawdopodobieństwo uszkodzenia ogrodzenia w trakcie użytkowania – podciągana kapilarnie woda może doprowadzić zimą do pękania rdzenia betonu. Istnieje także możliwość wykonania hydroizolacji poprzez nawiercanie otworów w fundamencie i zapuszczanie specjalnym płynem hydroizolacyjnym, który wsiąknie w strukturę betonu zamykając kapilary, tworząc w ten sposób warstwę izolacyjną dla wilgoci.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...