Skocz do zawartości

Drzwi łazienkowe (płyta pilśniowa)


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich bardzo serdecznie jako nowicjusz. Mam taki problem, że zamierzam odnowić drzwi łazienki. Z tego co widzę są to drzwi wykonane częściowo z drewna i częściowo z płyty pilśniowej.To jest tak zrobione, że drewno znajduje się w środku a na zewnątrz z obu stron przyklejona jest płyta wiórowa.Podejrzewam, że właśnie zewnętrzne powierzchnie były oklejone folią meblową. Foli ta teraz bardzo się łuszczy i wygląda to fatalnie. Krawędzie zewnętrzne jak np, powierzchnia montażu zamka drzwi była klejona paskami obrzeżowymi. Jak mam usunąć starą nawierzchnię z płyty wiórowej, czym uzupełnić ubytki i czym ją zabezpieczyć i pomalować? Wszyscy piszą o płytach wiórowych, OSB, sklejce a o pilśni nic. Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Napisano
Taniej wyjdzie kupienie nowych drzwi - są już poniżej 100 zł. Efekt samodzielnej renowacji bez odpowiednich narzędzi będzie pewnie mało estetyczny, a pracochłonność ogromna.
Napisano
Myślałem o tym, ale to chyba nie takie proste, ponieważ drzwi były już wcześniej okleinowane a futryna jest stara.Poza tym nie wiem, czy uda mi się dobrać drzwi, które pasowałyby idealnie do zawiasów.
Napisano
  Cytat

Myślałem o tym, ale to chyba nie takie proste, ponieważ drzwi były już wcześniej okleinowane a futryna jest stara.Poza tym nie wiem, czy uda mi się dobrać drzwi, które pasowałyby idealnie do zawiasów.

Rozwiń  


Powinieneś kupić takie drzwi tzn powinny rozmiarowo być dostępne.Mogą co najwyżej być wyższe ale to nie problem,dotną Ci lub Ty to zrobisz.
Co może je różnić?
Tzw felc czyli głębokość i szerokość rowka który przylega do analogicznego fragmentu futryny a co za tym idzie odległości trzpienia części zawiasu(popularnie nazywanego samcem przez pewne skojarzenie) od futryny.Prawdopodobnie nie masz wkręcanych zawiasów więc ich nie wykręcisz żeby ustawić pożądaną odległość.
Jeśli futryny są metalowe to czasem daje się nieco je oddalić od futryny poprzez umiejętne odgięcie tzw łapką,trochę młotkiem.
Jeśli nie to kupujesz nowe zawiasy ale nie takie z obiema częściami wpuszczanymi w drewno/metal tylko z samcem przykręcanym do futryny,na wierzchu.Możesz takie zastosować i do futryny drewnianej i metalowej używając blachowkrętów.Przykładasz drzwi do futryny,zaznaczasz gdzie mają być wkręty,wiercisz i przykręcasz.
Gość stach
Napisano
Jakieś zdjęcia drzwi, ościeżnicy by się przydały... Czy ościeżnica jest metalowa, jak wygląda przekrój tej ościeżnicy?

Nie ma możliwości samemu, bez wielu narzędzi odtworzyć powierzchnię płyty pilśniowej - faktycznie jest to - tak jak pisze Sławomir - bardzo pracochłonna robota...

Wielokrotne szpachlowanie, suszenie, szlifowanie, "głaskanie" - już lepszym wyjściem jest zakupienie wymierzonych kawałków płyty mdf, wykończonej podpadającym wzorem, naklejenie na wyczyszczone istniejące płyty pilśniowe, domalowanie miejsc ciętych, wywiercenie/odtworzenie otworów na zamek i klamkę....

W niektórych modelach drzwi potrzebne będzie zrobienie mniejszego, niż wynikałoby z pomiaru kawałka płyty, tak, aby ten nowy kawałek zmieścił się w świetle ościeżnicy, albo oderwanie starej płyty pilśniowej od ramiaka i, po wyczyszczeniu ramiaka, naklejenie nowego kawałka.
Napisano
Przemierzyłem wysokość położenia zawiasów i pasują do standardowych wymiarów drzwi o szerokości 70cm. Różnią się tylko wysokością samych drzwi i podejrzewam, że były wcześniej zakupione jako znormalizowane i potem docięte do wysokości ościeżnicy. Najwyższa wysokość ościeżnicy od podłoża to 199cm a ten niższy wymiar ma ok 197cm i takich wymiarów nie mają znormalizowane drzwi "70" . Wysokość skrzydła to 196,5cm ta niższa i 198cm ta wyższa. Tak więc będę musiał kupić standardową 70 i dać ją do skrócenia.I tutaj forumowicz Buster ma rację. Zdjęć nie mogę dołączyć, bo sporo z tym kłopotu.

Sławomirowi odpowiem, że mam odpowiednie narzędzia i mnóstwo czasu, problemem zaś jest miejsce a mieszkając w bloku nie ma się go za dużo.Sądzę jednak, że przeróbkę drzwi szybciej będzie zlecić fachowcom. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i dziękuję za poświęcenia mi czasu na udzielenie odpowiedzi.To bardzo piękne, że można spotkać ludzi, którzy robią coś dla innych bezinteresownie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Chyba faktycznie lepiej kupić nowe drzwi zamiast bawić się w renowację o wątpliwym efekcie końcowym. Trzeba tylko dokładnie zmierzyć szerokość ościeźnicy. Jak będą za długie, to dotną na miejscu. Można też wymienić od razu ościeźnicę, wtedy problem z głowy. Nie jest to drogi biznes bo drzwi można kupić już a 100 zł a ościeźnica jest w tej samej cenie (jeżeli nie regulowana). Roboty z wprawianiem na kilka godzin. A i jeszcze cenna rada. Jeżeli chcesz mieć drzwi łazienkowe, które nie będą się łuszczyć, to pytaj producenta o drzwi specjalnie do łazienek (z wodoodpornym laminatem)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...