Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
WDZ

remont , izolacja garazu przykrytego ziemia

Recommended Posts

Witam

Kupiłem garaz 45m2 który przylega do garazy piętrowych ( na czesci mojego garazu jest zjazd z garażu z drugiej kontygnacji ) , miało być fajnie ale okazało sie ze dach to sito . Padła decyzja ze zrobię drenaż i teraz kilka pytań do państwa.


Odkopałem garaz wykop 5,5 m x 6,5m na głębokość 3m . Sciany wziełem wymyłem myjka ciśnieniową , zamalowałem 3 razy Dysperbitem DN , na to chlasłem Styrodur8cm klejony na piance do płyt XPS . i Pytanie czy moge łączenie płyt styrodurowych zapaćkać dysperbitem Dn ? i na to chlasnąc folie kubełkową ?

Druga sprawa , Dach , okazało sie ze na strop chlasniete zostały wiury grube drewniane i zrobiona na to wylewka ale nie równo , w niektórych miejscach bylo 2 mm a gdzie niegdzie 4 cm - skółem to bo po deszczu potrafiło mi jeszcze przez dwa tygodnie kapac w garazu . I teraz moze ktoś mi doradzi co zrobic aby dach było na cacy ( dach bede przysypywał ziemią jakies 15-20cm ) mój pomysł był taki zeby po skuciu zamalować lepikiem strop ( myślałem nad lepikiem na zimno do klejenia pap , na to zrobić wylewką jakieś 5 cm , i ją pozbroic siatka o drucie 6mm , na to zas lepik Papa termozgrzewalna , na papę dysperbit DN , styrodur 5cm , na styrodur chciałbym coś dać żeby jak ktoś będzie mi skakał po dachu nie uszkodził mi styroduru , i na to ziemia . Jest to dobry pomysł ? czy polecacie inne produkty bądź inna konstrukcje izolacji ?

trzecie pytanie , na czesci mojego garażu jest droga zjazdowa , kapie mi tam tez strasznie , na płycie stropowej jest bezpośrednio dany asfalt któy ma juz 20 lat i jest popękany . Mój pomysł jest taki zeby skuć asfalt , wysmarować strop szkłem w płynie , na dylatacje ( moj garaż , garaże piętrowe ) dać lepik blachę , na blache lepik do pap aby to oblać przy okazji wysmarować cały strop ( drogę ) lepikiem do klejenia pap , na to dać pape termozgrzewalna , i na pape dać 5cm asfaltu
Polecicie cos abym zmienił coś wykluczył ? Niestety mam ograniczone pole manewru i nie mogę zrobić wylewki bo krawężniki maja po 10cm , jak skuje stary asfalt .


w załączniku zdjęcia ,
Dziekuje za pomoc:)

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mój pomysł jest taki zeby skuć asfalt , wysmarować strop szkłem w płynie , na dylatacje ( moj garaż , garaże piętrowe ) dać lepik blachę , na blache lepik do pap aby to oblać przy okazji wysmarować cały strop ( drogę ) lepikiem do klejenia pap , na to dać pape termozgrzewalna , i na pape dać 5cm asfaltu
Polecicie cos abym zmienił coś wykluczył ? Niestety mam ograniczone pole manewru i nie mogę zrobić wylewki bo krawężniki maja po 10cm , jak skuje stary asfalt .



polecam
udać się do sklepu myśliwskiego
zakupić pistolet sygnalizacyjny
i 1 - może 2 flary
naładować wycelować w kolano i strzelać
w razie nietrafienia operację powtórzyć.

żeby się wziąć za uszczelnianie/izolowanie
trzeba mieć dużo szczęścia i gdzieś się na kursy stosowne wkręcić
nabywszy wiedzę trzeba na kilku obiektach "zausiłować" wprowadzić ją w życie często nadstawiając własny zadek.
a szanowny sobie wykombinował że jak sobie wykombinował będzie dobrze .
skoro wykombinowałeś to rób i osiągaj zamierzone efekty
bacz tylko byś na zaś , zwielokrotnionych kosztów nie ponosił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lepik i folia kubełkowa to nie materiał na izolację wodochronną. Prz takiej lokalizacji garażu wstaw do środka blaszak (garaż gotowy) i problem z głowy, a przecieki odprowadź na zewnątrz (studzienka + pompa) lub naturalny spadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widzicie Mój bład , bo nie napisałem najwazniejszego - robie drenaż , oraz to że przez sciany mi nie szła wilgoć itd. ale jak robic to raz , porządnie i mieć spokój na lata . Pare Firm było oglądało i wystraszyło sie tym ze trza kopać az 3 metry i do fundamentu dopiero , i nie chciała sie podjąć tego - temu robię to sam , i wiedze czerpie z forum .

PO daniu izolacji , Foli kubełkowej , dałem rury do drenażu ( kokos ) po spadku 10stopni z prawej strony i lewej czyli na odkopanym winklu mam najniższy punkt i od tego punktu , teraz w sobotę wyprowadziłem rurę 160 do studzienki tez ze spadem ( studzienka jest 20 metrów od garazu , w sobotę właśnie była kopara , wykułem w kręgu dziurę , i rure wprowadziłem ) W nocy soboty na Niedziele padało ( oglądałem, drenaż /odwodnienie działa bo waliło wodą do studzienki az miło icon_smile.gif )
Na kokosa dałem kamień płukany jakies 20cm , i na to geowłókninę .

Co do wypowiedzi "Specjalisty " , zalogowałem sie na tym forum liczac na pomoc , mam jakaś sugestię ale chciałem dostać od kogoś kto sie na tym zna, wytyczne co jest złe w moim myśleniu , co można zmienić itd. A nie , typowe polskie gadanie idz i postrzel w kolano ?
Więc , może ktoś , jest mi w stanie coś doradzić itd. odnośnie dachu oraz drogi ? Bo , tak głęboki wykop mam , że nie chce aby on długo tak stał z wiadomych przyczyn . Na środę mam umówioną koparę i będzie zasypywała juz garaż i zaczynam sie brac od weekendu za dach , chyba ze dostane wolne na czwartek i piatek to atak będzie wcześniej icon_smile.gif
Z góry dziękuje za obiektywne odpowiedzi które coś wnoszą do mojego tematu Edytowano przez WDZ (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Co do wypowiedzi "Specjalisty " , zalogowałem sie na tym forum liczac na pomoc , mam jakaś sugestię ale chciałem dostać od kogoś kto sie na tym zna, wytyczne co jest złe w moim myśleniu , co można zmienić itd. A nie , typowe polskie gadanie idz i postrzel w kolano ?


nie kojarzę zaproszenia na obiekt i wystraszenia się.
pogrubiłem szkło wodne = strzał w kolano.
a mazianie czarnym też jest efektem dość mocno czasowo ograniczonym
czyli konstruktywnie wskazałem że jak na mój gust twoje myślenie jest , a co za nim idzie - wykonanie , jest wywalaniem kasy w błoto .
aby zaproponować rozwiązanie muszę widzieć pacjenta - internetowo się nie da
złotych środków brak
a materiały ogólnie na tyle drogie że szkoda kasy na ich marnowanie .

dodam tylko że z ludzi którzy zemną pracują - żaden nie wziął fuchy w osuszaniu - bo jak idzie to idzie , a jak nie idzie to i tak trafi do mnie.
czyli wbrew pozorom nie radzę Ci źle
natomiast twój wybór jak to zrobisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No i to jest , fajna odpowiedź icon_smile.gif

Niestety , zaproszenie na obiekt raczej nie mozliwe bo ja jestem z Tychów - Ślask więc kawałek od CIebie .

Z tą drogą , kurcze wydaje mi się ze jest tak jak jest nie ma złotego środka , zwłaszcza ze nie ma pola do popisu , juz nawet myślałem czy by nie podnieść krawęzników , i nie zrobić zbrojonej wylewki - ale to jest abstrakcja gdyż garazowicze będą mieli garba , i zjazd sie zrobi bardziej stromy i będą mi beczeć jak stado baranów...

Powiedz mi , takie cos , jest jakies mazidło , zaprawa czy tam co kolwiek czego da sie około centa , nie przemraznie , a uszczelni ? Chodzi o ta delatacje .... i druga sprawa , ten pomysł z Blachą aby wyspawac idealny odcinek na zakładkę jakies pół metra tez zły pomysł ? ze woda będzie szła po niej jak cos?

a teraz jeszcze mam dwa pytania :

Czy przy drenazu , na głebokości 3 m wysypanie kamienia na 30cm ( czyli nad rure kokosa , drenazowa , jakies 10-15cm ) i na to danie ziemi u mnie jest glina jest dobrym wyjsciem , czy tego kamienia powinno być wiecej ? oczywiście folia kubełkowa jest .

Drugie pytanie , czy na folie w płynie ( bede robił strop i na niego wylewka ) mogę dać lepik i potem pape , termozgrzewlną ? Bo boje sie zrobic sobie bagno i zmarnować materiał .

Dziekuje za odpowiedz icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No i to jest , fajna odpowiedź icon_smile.gif

Niestety , zaproszenie na obiekt raczej nie mozliwe bo ja jestem z Tychów - Ślask więc kawałek od CIebie .

Z tą drogą , kurcze wydaje mi się ze jest tak jak jest nie ma złotego środka , zwłaszcza ze nie ma pola do popisu , juz nawet myślałem czy by nie podnieść krawęzników , i nie zrobić zbrojonej wylewki - ale to jest abstrakcja gdyż garazowicze będą mieli garba , i zjazd sie zrobi bardziej stromy i będą mi beczeć jak stado baranów...

Powiedz mi , takie cos , jest jakies mazidło , zaprawa czy tam co kolwiek czego da sie około centa , nie przemraznie , a uszczelni ? Chodzi o ta delatacje .... i druga sprawa , ten pomysł z Blachą aby wyspawac idealny odcinek na zakładkę jakies pół metra tez zły pomysł ? ze woda będzie szła po niej jak cos?

a teraz jeszcze mam dwa pytania :

Czy przy drenazu , na głebokości 3 m wysypanie kamienia na 30cm ( czyli nad rure kokosa , drenazowa , jakies 10-15cm ) i na to danie ziemi u mnie jest glina jest dobrym wyjsciem , czy tego kamienia powinno być wiecej ? oczywiście folia kubełkowa jest .

Drugie pytanie , czy na folie w płynie ( bede robił strop i na niego wylewka ) mogę dać lepik i potem pape , termozgrzewlną ? Bo boje sie zrobic sobie bagno i zmarnować materiał .

Dziekuje za odpowiedz icon_smile.gif


nie pokoleji , ale odpowiadam:
- blachy są z metalu , a ten koroduje zwłaszcza w środowisku kwaśnym - jakie tam deszcze padają ?
- glina jako taka z założenia sama w sobie jest doskonałą hydroizolacją pod warunkiem że nie jest zmieszana z gruntem przepuszczalnym - jeżeli już jednak zmieszałeś to kamyczki możesz dać - choć z czasem to się i tak powinno zamulić
- dużo warstw hydroizolacji ma się nijak do osiągniętych efektów
- coś co nie przemarza znaczy coś co nie przyjmuje wody , a jeszcze biorąc pod uwagę dylatację powinno być elastyczne by kompensować pracę niezależnych obiektów.
w dylatację sikaflex , a na poziom sikalastic bądź mapelastic 2 warstwy po 2mm opis u mr Tomo i to przykryć betonem najlepiej z dodatkiem W
czy Tychy są daleko ?
obszar działania Polska + ościenne icon_smile.gif
Dodam tylko że doradztwo internetowe w tym zakresie z założenia jest do bani - bo diabeł tkwi w detalach - a laik detali nawet nie jest w stanie zauważyć - bo nie wie na co patrzeć , a nawet jak widzi to nie wie że powinno wyglądać inaczej .


  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dodam tylko że doradztwo internetowe w tym zakresie z założenia jest do bani - bo diabeł tkwi w detalach - a laik detali nawet nie jest w stanie zauważyć - bo nie wie na co patrzeć , a nawet jak widzi to nie wie że powinno wyglądać inaczej .


Za to jakże prawdziwe zdanie masz +.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Za to jakże prawdziwe zdanie masz +.



To zależy, jeżeli ktoś nie był na miejscu i nie widział na własne oczy, zawsze można go uraczyć szczegółową dokumentacją zdjęciową.
Myślę, ze zdalnie też da się rozwiązać taki temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam

Kupiłem garaz 45m2 który przylega do garazy piętrowych ( na czesci mojego garazu jest zjazd z garażu z drugiej kontygnacji ) , miało być fajnie ale okazało sie ze dach to sito . Padła decyzja ze zrobię drenaż i teraz kilka pytań do państwa.


Odkopałem garaz wykop 5,5 m x 6,5m na głębokość 3m . Sciany wziełem wymyłem myjka ciśnieniową , zamalowałem 3 razy Dysperbitem DN , na to chlasłem Styrodur8cm klejony na piance do płyt XPS . i Pytanie czy moge łączenie płyt styrodurowych zapaćkać dysperbitem Dn ? i na to chlasnąc folie kubełkową ?

Druga sprawa , Dach , okazało sie ze na strop chlasniete zostały wiury grube drewniane i zrobiona na to wylewka ale nie równo , w niektórych miejscach bylo 2 mm a gdzie niegdzie 4 cm - skółem to bo po deszczu potrafiło mi jeszcze przez dwa tygodnie kapac w garazu . I teraz moze ktoś mi doradzi co zrobic aby dach było na cacy ( dach bede przysypywał ziemią jakies 15-20cm ) mój pomysł był taki zeby po skuciu zamalować lepikiem strop ( myślałem nad lepikiem na zimno do klejenia pap , na to zrobić wylewką jakieś 5 cm , i ją pozbroic siatka o drucie 6mm , na to zas lepik Papa termozgrzewalna , na papę dysperbit DN , styrodur 5cm , na styrodur chciałbym coś dać żeby jak ktoś będzie mi skakał po dachu nie uszkodził mi styroduru , i na to ziemia . Jest to dobry pomysł ? czy polecacie inne produkty bądź inna konstrukcje izolacji ?

trzecie pytanie , na czesci mojego garażu jest droga zjazdowa , kapie mi tam tez strasznie , na płycie stropowej jest bezpośrednio dany asfalt któy ma juz 20 lat i jest popękany . Mój pomysł jest taki zeby skuć asfalt , wysmarować strop szkłem w płynie , na dylatacje ( moj garaż , garaże piętrowe ) dać lepik blachę , na blache lepik do pap aby to oblać przy okazji wysmarować cały strop ( drogę ) lepikiem do klejenia pap , na to dać pape termozgrzewalna , i na pape dać 5cm asfaltu
Polecicie cos abym zmienił coś wykluczył ? Niestety mam ograniczone pole manewru i nie mogę zrobić wylewki bo krawężniki maja po 10cm , jak skuje stary asfalt .


w załączniku zdjęcia ,
Dziekuje za pomoc:)


Witam serdecznie,

W przypadku, gdy strop garażu ma być zasypany gruntem, proponuję wykonać hydroizolację w systemie dachu zielonego w tradycyjnym układzie warstw. W tym celu należy naprawić istniejącą płytę stropową i wykonstruować na niej 2% spadek. Spadek najlepiej wykonać z zapraw typu PCC (np. IZOHAN renobud R-103) na warstwie sczepnej (np. IZOHAN renobud R-102). Po jej wykonaniu należy odczekać 7 dni.

Następnie trzeba nałożyć warstwę gruntującą pod papę zgrzewalną, np. IZOHAN Dysperbit. Do tak przygotowanego podłoża można zgrzać papę, najlepiej z wkładką poliestrową (np. IZOLMAT PLAN PYE PV160 S3,0). Papa powinna być wyprowadzona na płaszczyznę pionową zarówno na ściany garażu (min. 20 cm)
jak i mur przylegającego budynku.

Z tego co Pan napisał to izolacja ścian garażu została wykonana z masy bitumicznej cienkopowłokowej jaką jest Dysperbit. Masa ta tworzy hydroizolację, ale jedynie przeciwwilgociową. W Pana przypadku warunki wodno-gruntowe wymagają izolacji przeciwwodnej, którą wykonuje się z mas bitumicznych grubopowłokowych (tzw. mas KMB). Do tego celu można zastosować IZOHAN IZOBUD WM albo IZOHAN IZOBUD WM 2K. Masy te należy połączyć z izolacją z papy na co najmniej 10 cm zakładu. Grubość hydroizolacji z IZOHAN IZOBUD WM / WM 2K powinna wynosić 4 mm (min. dwie aplikacje robocze).

Po zgrzaniu papy i wykonaniu hydroizolacji pionowej ścian garażu można przystąpić do kładzenia warstw termoizolacji. Do ocieplania należy zastosować polistyren typu XPS albo EPS o wysokiej wytrzymałość na ściskanie (min. EPS150). Styropian do podłoża należy przykleić na klej bitumiczny (np. IZOHAN IZOBUD WK). Po ułożeniu styropianu na stropie można rozłożyć papę samoprzylepną (np. IZOLMAT TOP SP). Następnie do papy podkładowej zgrzewa się papę odporną na przerost korzeni (np. IZOLMAT PLAN zielony dach PYE PV250 S5,0).

Na tak wykonaną hydroizolację stropu układa się matę zabezpieczającą i gromadzącą wodę, następnie matę drenażową i włókninę filtracyjną. Zabezpieczony strop można zasypać żwirem o granulacji 16/32. Jeżeli chodzi o część garażu znajdującą się pod drogą, to należy skuć warstwę asfaltu i wykonać izolację zgodnie z powyższym opisem.

Pozdrawiam,
Adam Korzekwa Edytowano przez Eksperci Izohan (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×