Skocz do zawartości

Panele na starej podłodze


Recommended Posts

Napisano
Witam
Będę zabierał się za remont swojego pokoju. Mam jednak problem z podłogą, obecnie jest to sosnowa drewniana podłoga(zdrowa) 1,5cala położona na legarach(pokój na piętrze) i chciałbym przykryć ją panelami. Tak wiem nie ma nic lepszego jak drewniana podłoga też jestem tego zdania ale gwoździe bite od góry więc cyklinowanie odpada do tego szpary między deskami 0,5-0,8cm Problemem jest to że deski są wybrzuszone i nierówności sięgają do 1cm.
Proszę poradźcie co najtaniej będzie zrobić aby dało się położyć panele. Myślałem o położeniu płyt OSB i przykręcenie ich do podłogi i na to panele, zda egzamin? O podniesienie poziomu nie mam się co martwić i tak jest próg 4cm obecnie
Napisano
Przyjrzyj się podłodze, czy deski nie mają luzów - jeśli mają, to podokręcać długimi wkrętami - położyć OSB, dokręcić i dać panele, tak jak planujesz i będzie dobrze icon_biggrin.gif

Użyj, tak jak piszę, wkrętów, a nie gwoździ do ustabilizowania desek.
Napisano
Podłoga jest zdrowa i nie ma żadnych luzów, bita gwoździami przypominającymi wkręty. Czym takie największe nierówności można zestrugać? Jaka grubość OSB będzie wymagana? Pokój jest w kształcie kwadratu 4x4m
Napisano
Płyta OSB na nierównym podkładzie, jaki jest nierówna posadzka z desek nie załatwi problemu. Proponuję dwie opcje:

1. Dobić gwoździe lub dokręcić wkręty kilka mm poniżej płaszczyzny podłogi, szczególnie w miejscach uniesionych. Dalej zlecić szlifowanie zgrubne cykliniarką. Po wyszlifowaniu klasyczny podkład bez folii i panele. Będzie zdrowo i szybciej i taniej.

2. Zeszlifować lub zestrugać wzniesienia istniejącej posadzki drewnianej z desek, po czym przykleić na klasyczny klej do parkietu płytę OSB grubości ok 12 mm. Zamiast kleju można zastosować piankę poliuretanową niskoprężną, przy czym wymaga to doświadczenia. W jednym i drugim przypadku trzeba zastosować wkręty co 0,5 m. Dalej podkład i panele.

Osobiście jestem przeciwnikiem OSB w mieszkaniu ze względu na formaldehyd, który jest w ilości dopuszczalnej, ale jest i coraz częściej się o tym mówi.
Napisano
Sprawdzę czy uda się tak dobić gwoździe ale obawiam się ze przy zdrowej gęstej desce i wielkości kapeluszy w tych gwoździach może być z tym problem. Gdyby się to udało to może rzeczywiście to by było najlepsze wyjście chociaż nie orientuje się co do cen cyklinowania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Komentarz dodany przez Tadek: retruś, ja sie nie zesrałem ale za to Ty to jesteś cały obesrany od tych wulgaryzmów na forum. jedynie co potrafisz to głupio i po chamsku dosrywać innym. Miało być Tadek a nie Tedek to tak gwoli wyjaśnienia (literówka się wkradła)
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
    • Można spróbować gotowymi zestawami naprawczymi dostępnymi w różnych sklepach internetowych. Pewnie cały proces przypomina pastowanie rys na karoserii samochodu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...