Skocz do zawartości

Dom w Lucernie 4 Archon


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie,
poważnie zastanawiamy się z żoną nad budową projektu z tematu (link poniżej). Naszym kryterium jest przede wszystkim możliwość ustawienia domku na działce 20x30 ale także powierzchnia użytkowa do 100 m2 i wyjście na taras z boku budynku icon_wink.gif .
Czy ktoś z forumowiczów już budował wspomniany domek? Czy może macie jakieś uwagi do tego projektu?
Zastanawia mnie także charakterystyka energetyczna - czy jest szansa zejść poniżej 40 kWh/m2/rok i załapać się na dofinansowanie czy zmienić projekt?

Dom w lucernie 4 pracowni Archon

Pozdrawiam,
Michał
Napisano
Domek niczego sobie. Tylko mógłbyś garaż wywalić i miałbyś dodatkowe metry do wykorzystania.
Przy domu o niskim zapotrzebowaniu garaż tylko utrudniałby sprawę.
Z okien dachowych jak jest tylko możliwość na rzecz okien fasadowych to bym do nich uciekał.
Kominek też bym wywalił, zajmuje tylko miejsca ww tak małym salonie, a jako ozdoba jest to zbyt kosztowne rozwiązanie, tym bardziej że ktoś bardzo mądry przewidział dla niego miejsce koło telewizora icon_biggrin.gif Zaoszczędzisz tym sposobem trochę kasy bo odpadnie z kosztów nie tylko kominek wraz z obudową ale też i komin do niego.
Brakuje mi tylko zadaszenia tego tarasu, bo po co taras jak słońce będzie prażyło czy deszcz padał? Nie usiedzisz przy takich warunkach na tarasie odsłoniętym, a zadaszenie ma swój niepowtarzalny plus, bez względu na pogodę można na nim przebywać icon_biggrin.gif Szkoda, że na ten teraz nie wyjścia z bocznej ściany tylko od czoła, bo gdyby było wyjście z bocznej ściany (ale tak jak teraz układ pomieszczeń jest nie ma możliwości) wtedy zadaszenie tarasu było by przedłużeniem dachu.
Oczywiście, że można zejść poniżej 40 kWh od tego jest adaptacja projektu.
Tylko czy nie lepiej zrobić indywidualny na podstawie czy wg pierwowzoru? Bo nie wiedziałem jeszcze gotowca bay komuś podpasywał w 100%.
Napisano
Dokładnie taki miałem zamiar jeśli chodzi o okna dachowe. W planach mam pozostawienie tylko jednego nad jednym z pokoi. Reszta jest zbyteczna. To samo sie tyczy kominka (nie chcę robić kotłowni w salonie bez urazy dla posiadaczy ;) ). Co do zadaszenia tarasu to także pełną zgoda ale to można zrobić później. Priorytetem jest wyjście ze ściany bocznej ponieważ inaczej domu nie mogę ustawić a przy wyjściu "tradycyjnym" taras byłby od strony ruchliwej ulicy. Obawiam się że na projekt indywidualny mnie nie stać - chociaż nie wiem ile mógłby kosztować;).
Napisano

Jeżeli znajdziesz dobrego (taniego) projektanta czy architekta to cena za taki "kurnik" nie powinna dużo odbiegać od gotowca. A musisz pamiętać, że kupując gotowca płacisz za niego + drugi raz płacisz za adaptację, przy projekcie indywidualnym adaptacja jest już sama w sobie bo robisz projekt pod konkretną działkę i w takim kształcie jaki ty chcesz, czyli nic nie zmieniasz jak przy gotowcu.
Co do zadaszenia tarasu o tym własnie myślałem aby dosztukować daszek do ściany szczytowej, ale możesz tez powiększyć taras w kształcie litery L, wtedy zaczynałby się on na ściany szczytowej i ciągnął na ścianę boczną na ta na której znajduje się okno od kuchni i wtedy z okna od kuchni miałbyś wydawkę posiłków na taras :icon_biggrin:
O likwidacji garażu myślałeś?

Napisano
Co do garażu to likwidacja nie wchodzi w grę bo samochód to członek rodziny i czułbym sie źle gdyby spał na dworze ;). A tak serio to muszę tak zrobić garaż bo w mpzp jest napisane, że garaże jedynie jako wbudowane lub dobudowane. Dobudowany nie wchodzi w grę ze względu na szerokość działki a definitywnie z garażu rezygnować nie chcę. Z pewnością temat tarasu zajmie wiele czasu na etapie wykończenia. Co do wydawania posiłków to bardzo ciekawy pomysł - muszę to podsunąć żonie ;). Oj chyba życia mi nie starczy żeby znaleźć dobrego i taniego w jednym architekta icon_smile.gif. Nie mniej jednak poszukam.
Napisano
Ja myślałem o garażu wolno stojącym.
Ewentualnie możesz garaż wysunąć przed dom jako przedłużenie domu. Bo znam niejednych co potem z garażu wewnątrz domu tak jak w Twoim projekcie robili pokój.
Co do kształtu tarasu już na etapie projektu musisz się określić jaki on ma być.
natomiast co do ceny za projekt indywidualny to nic jak tylko pytać miejscowych i okolicznych projektantów.
Jeżeli przedstawisz projektantowi pierwowzór domu na podstawie którego chcesz mieć swój domek to cena nie powinna być koszmarna. Ja tak zrobiłem i powiem Ci, że wyszło mi taniej niż bym kupił gotowy.
Napisano
Jednak chyba projekt indywidualny wyjdzie drożej (kilka źródeł). Znalazłem jednego który by to zrobił za ok 4,5 tys. więc adaptacja wyjdzie podobnie. Co do garażu to niestety może być tylko w bryle ze względu na mpzp a inaczej nie mogę go dobudować ze względu na wielkość działki (20 metrów szerokości). Jak myślicie czy realne jest wybudowanie go za 250 tys.? Myślę o zatrudnianiu ekip na każdy etap. Dostałem jedna wycenę za sso z więźbą za ok 25 tys., inna znowu opiewała na 45 tys. Jednak obawiam sie późniejszych etapów.
Napisano
Adaptacja to nie drobne zmiany np przesunięcie ścianki działowej, okna itd płacisz za adaptacje i za przystosowanie domku do swoich potrzeb, przy indywidualnym robisz projekt pod siebie , dlatego napisałem że może wyjść taniej lub tak samo.
Działka szer 20 m a jaka długa? przecież garaż może stać z tyłu za domkiem.
Z wycenami tak jest, ja miałem wycenę za postawienie ścian zewn i wew od 8 tys ZŁ do prawie 40 tys zł !!!!!
Jeżeli masz znajomych którzy się niedawno budowali to pytaj ich, może kogoś polecą albo zajedź na okoliczne budowy gdy będzie właściciel, jeszcze się nie spotkałem aby ktoś odmówił porady.
Napisano
Działka ma wymiary 20x30 (tak jak pisałem w pierwszym poście). Niestety garaż nie może stać poza obrębem zabudowy domu (jest to wyraźnie napisane w miejscowym planie). Przed momentem dostałem kolejną wycenę na sso z pełnym dachem za 33 tys. netto. Dostałem tez ofertę na stan deweloperski na 187 tys. netto i to już wydaje sie interesujące. Mówiąc o adaptacji mam na myśli usunięcie okien dachowych, kominka, adaptacja na działce i przyłącza.
Napisano
Musisz skalkulować ile dokładnie wyjdzie gotowy projekt + adaptacja a ile indywidualny.
Z deweloperem też musisz podejść dokładniej bo wszystko zależy z jakich materiałów będzie on używał. Każdy deweloper ma w ofercie wersje podstawową i wypasioną, ale pośrednie też bywają ale to wszystko do uzgodnienia indywidualnego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...