Skocz do zawartości

remont domu z 1865 r...


Recommended Posts

Witam remontuję wiekowy dom ,budowany metodą jak mamy piasek to mamy wszystko...murowany na przemian z cegły i kamienia..
zabrałem się już za wymianaę dachu bo stary przeciekał..stolarka okienna jest już teraz wewnątrz .
Obecnie skuwam stare tynki wapienno piaskowo czasem cementowe -problem nie licząc pyłu icon_smile.gif to taki iż często gęsto wypada dość sporo spoina
wiążąca między tym z czego sciana stoi miejscami tynk odpada dosłownie sam a miejscami trzeba młotka udarowego by coś zdraoać
dwa pytania czy jest sens te mocniejsze tynki skuwać i jak potem zabrać się za tynkowanie?
\słyszałem kilka opcji o "ostrej" zaprawie, o położeniu siatki na scianę i wtedy tynkować sam nie wiem ponieważ wykończenie będzie płytra regipsowa a sciany są dokładnie jak fale Dunaju
raqz jest 2 cm tynku a raz 8 cm...Chyba że jest na forum jakiś dobry doradca z śląska z okolic Piekar śląskich co mógłby się ugadać i na wizję wpaść...
Link do komentarza
Cytat

To wszystko powinien - z grubsza - powiedzieć konserwator zabytków, chyba...


Tzn nie jest to jako zabytek bo ogólnie dom był modernizowany i przebudowywany
jedno co jest pewne to ze z tego roku są piwnice ale pozostałe części nie mm kłopotu
mają nic zabytkowego nawet jak zgłaszałem wymianę poszycia dachowego nie było z niczym kłopotu.
więc raczej konserwator tu nic nie pomoże
Kwestja jest jak pisałem czym zaciągnąć te stare ściany po skuciu tynków jak się za to złapać by by to wzmocnić
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Szanowny Panie,

polecam upewnić się czy budynek nie jest objęty opieką konserwatora zabytków. Jeśli chodzi o ściany, to najlepiej usunąć luźne, kruszące się fragmenty tynku i całą powierzchnię dokładnie odpylić. Napisał Pan, że występują duże różnice w grubości tynku (od 2 do 8 cm) – przed położeniem płyt regipsowych, należy je możliwie wyrównać (nie muszą być oczywiście gładkie, jednak chodzi o to, żeby miały zbliżoną grubość i były stabilne). Po oczyszczeniu podłoża proponuję je więc zagruntować gruntem głęboko penetrującym i zaaplikować zaprawę wyrównawczą. Tak przygotowaną powierzchnię można wykończyć płytami regipsowymi.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Taki remont to bardzo duże wyzwanie. Ja mój dom mam z roku 1949 i również mam z nim problem. Otóż dach i mury nie są już trwałe. Zastanawiam się, czy nie wymienić murów (nie wiem w jaki sposób się to robi, ale podobno jest możliwe) i dodatkowo skorzystać z ofert architektów do przebudowy domów jak np. http://www.alminas.pl/ . Nie wiem do końca czy nie wybieram się z motyką na Słońce, ponieważ ten dom jest już bardzo stary i zaniedbany. Nie wiem, czy da się coś z nim zrobić.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Dnia 8.06.2016 o 07:52, peti1982 napisał:

ponieważ wykończenie będzie płytra regipsowa a sciany są dokładnie jak fale Dunaju

jeżeli regips - to czytałem niedawno w necie intruktaż nt "tynkowania" płytami rygipsowymi. Nie klei sie je na tynk, tylko na golą ścianę - dużo kleju i potem wypionowuje się stukaniem chyba gumowym młotkiem - wyglądało na dość szybkie w robocie - no ale musialbyś zdrapać te stare tynki do końca. Przy starej chałpie jednak zwrocilbym uwagę na to, ze ściany przy regipsach muszą być suche, nieprzemarzające, lub zagrzybione, zapleśniałe - tak mi sie wydaje, że rygips jest bardziej w tym ryzykowny, niz tynk cem-wap.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Taka odbudowa zapewne będzie wymagała wielu środków i zaangażowania większej ekipy budowlanej, jak również sprzętu, maszyn itp. Ale z tego na pewno zdajesz sobie sprawę. Sama pracuję tej branży więc wiem jak to wszystko wygląda. Zapytam Cię tylko, czy oprócz standardowego ogrodzenia i zabezpieczenia terenu budowy, zająłeś się kwestiami drogowymi? Budowa zajmuje sporo przestrzeni i często wymaga zajęcia odcinka chodnika czy nawet jezdni. A to powoduje utrudnienia na drodze innym uczestnikom. Na Twoim miejscu dobrze zbadałabym teren wokół budowy i zastanowiła się, czy nie będzie potrzebna zmiana organizacji. Możesz to zlecić profesjonalnej firmie, nie musisz robić tego Ty. Jeśli poczytasz trochę na stronie http://kochamczytac.pl/bezpieczenstwo-na-drodze-w-trakcie-budowy-przebudowy-remontu/ to dowiesz się jak możesz załatwić ta kwestię przy pomocy profesjonalnej firmy.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...