Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
peti1982

remont domu z 1865 r...

Recommended Posts

Witam remontuję wiekowy dom ,budowany metodą jak mamy piasek to mamy wszystko...murowany na przemian z cegły i kamienia..
zabrałem się już za wymianaę dachu bo stary przeciekał..stolarka okienna jest już teraz wewnątrz .
Obecnie skuwam stare tynki wapienno piaskowo czasem cementowe -problem nie licząc pyłu icon_smile.gif to taki iż często gęsto wypada dość sporo spoina
wiążąca między tym z czego sciana stoi miejscami tynk odpada dosłownie sam a miejscami trzeba młotka udarowego by coś zdraoać
dwa pytania czy jest sens te mocniejsze tynki skuwać i jak potem zabrać się za tynkowanie?
\słyszałem kilka opcji o "ostrej" zaprawie, o położeniu siatki na scianę i wtedy tynkować sam nie wiem ponieważ wykończenie będzie płytra regipsowa a sciany są dokładnie jak fale Dunaju
raqz jest 2 cm tynku a raz 8 cm...Chyba że jest na forum jakiś dobry doradca z śląska z okolic Piekar śląskich co mógłby się ugadać i na wizję wpaść...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
To wszystko powinien - z grubsza - powiedzieć konserwator zabytków, chyba...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To wszystko powinien - z grubsza - powiedzieć konserwator zabytków, chyba...


Tzn nie jest to jako zabytek bo ogólnie dom był modernizowany i przebudowywany
jedno co jest pewne to ze z tego roku są piwnice ale pozostałe części nie mm kłopotu
mają nic zabytkowego nawet jak zgłaszałem wymianę poszycia dachowego nie było z niczym kłopotu.
więc raczej konserwator tu nic nie pomoże
Kwestja jest jak pisałem czym zaciągnąć te stare ściany po skuciu tynków jak się za to złapać by by to wzmocnić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szanowny Panie,

polecam upewnić się czy budynek nie jest objęty opieką konserwatora zabytków. Jeśli chodzi o ściany, to najlepiej usunąć luźne, kruszące się fragmenty tynku i całą powierzchnię dokładnie odpylić. Napisał Pan, że występują duże różnice w grubości tynku (od 2 do 8 cm) – przed położeniem płyt regipsowych, należy je możliwie wyrównać (nie muszą być oczywiście gładkie, jednak chodzi o to, żeby miały zbliżoną grubość i były stabilne). Po oczyszczeniu podłoża proponuję je więc zagruntować gruntem głęboko penetrującym i zaaplikować zaprawę wyrównawczą. Tak przygotowaną powierzchnię można wykończyć płytami regipsowymi.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taki remont to bardzo duże wyzwanie. Ja mój dom mam z roku 1949 i również mam z nim problem. Otóż dach i mury nie są już trwałe. Zastanawiam się, czy nie wymienić murów (nie wiem w jaki sposób się to robi, ale podobno jest możliwe) i dodatkowo skorzystać z ofert architektów do przebudowy domów jak np. http://www.alminas.pl/ . Nie wiem do końca czy nie wybieram się z motyką na Słońce, ponieważ ten dom jest już bardzo stary i zaniedbany. Nie wiem, czy da się coś z nim zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.06.2016 o 07:52, peti1982 napisał:

ponieważ wykończenie będzie płytra regipsowa a sciany są dokładnie jak fale Dunaju

jeżeli regips - to czytałem niedawno w necie intruktaż nt "tynkowania" płytami rygipsowymi. Nie klei sie je na tynk, tylko na golą ścianę - dużo kleju i potem wypionowuje się stukaniem chyba gumowym młotkiem - wyglądało na dość szybkie w robocie - no ale musialbyś zdrapać te stare tynki do końca. Przy starej chałpie jednak zwrocilbym uwagę na to, ze ściany przy regipsach muszą być suche, nieprzemarzające, lub zagrzybione, zapleśniałe - tak mi sie wydaje, że rygips jest bardziej w tym ryzykowny, niz tynk cem-wap.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka odbudowa zapewne będzie wymagała wielu środków i zaangażowania większej ekipy budowlanej, jak również sprzętu, maszyn itp. Ale z tego na pewno zdajesz sobie sprawę. Sama pracuję tej branży więc wiem jak to wszystko wygląda. Zapytam Cię tylko, czy oprócz standardowego ogrodzenia i zabezpieczenia terenu budowy, zająłeś się kwestiami drogowymi? Budowa zajmuje sporo przestrzeni i często wymaga zajęcia odcinka chodnika czy nawet jezdni. A to powoduje utrudnienia na drodze innym uczestnikom. Na Twoim miejscu dobrze zbadałabym teren wokół budowy i zastanowiła się, czy nie będzie potrzebna zmiana organizacji. Możesz to zlecić profesjonalnej firmie, nie musisz robić tego Ty. Jeśli poczytasz trochę na stronie http://kochamczytac.pl/bezpieczenstwo-na-drodze-w-trakcie-budowy-przebudowy-remontu/ to dowiesz się jak możesz załatwić ta kwestię przy pomocy profesjonalnej firmy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam   Przymierzam sie do budowy domu parterowego FABIA V i zastanawiam się nad wybraniem stropu (a raczej nad rezygnacją) Chodzi o zmiane stropu monolltycznego na wiązary (ewentualnie strop gęstożebrowy) . Głównym atutem zmiany jest cena (różnica między wiązarami a monolitem jest duża) oraz poprowadzenie wentylacji nechanicznej i klimy (żona chce mieć nawiewy klimatyzacji w suficie).   Jednak jest maly problem dom będzie stał w odległości ok 75m od torów kolejowych i boje sie o drgania.     Czy strop monolityczny zmniejszy drgania budynku ??  Czy wybór wiązarów jest zasadny w tym przypadku ?? Co będzie lepszym rozwiązaniem??   P.S. nie wiem czy to ma znaczenie ale będzie montowana fotowoltanika na dachu (okolo 30 paneli)     Proszę o pomoc z góry dziękuję.
    • Jeśli chodzi o sam budynek to w jego kształcie nic nie będziemy zmieniali, tylko oczywiście cały dach musi zostać wykonany na nowo ponieważ więźba się całkowicie spaliła i tutaj rozumiem, że trzeba będzie zgłosić już cały projekt.    Budynek był normalnie ubezpieczony (ubezpieczenie rolnicze) i umiejscowiony w planie działki, natomiast będziemy przeszukiwali papiery (było to budowane za czasów dziadka ponad 35 lat temu i przed najnowszymi przepisami, także nie jestem pewny czy szczegółowy plan budynku własnie istnieje).   W takim wypadku rozumiem, że po prostu trzeba będzie najpierw zgłosić chęć przebudowy na budynek mieszkalny i następnie złożyć projekt całego budynku z dachem, a dopiero później zabierać się już za pozostałe aspekty przyłączenie wody, kanalizacji itd. (elektryka jest)
    • Gość Alex
      Czy układając kostkę przy ścianie budynku należy najpierw scianę otynkować lub obłożyć steropianem
    • To określenie nie więcej niż 50m od drogi publicznej dotyczy właśnie III,II i I klasy ziemi i jest to jeden z 4 warunków które jednocześnie musi spełnić grunt żeby był uzgodniony bez odralniania.  WZ to decyzja o warunkach zabudowy tak ? Więc jak się ją dostanie to logiczne że można się wybudować. I podczas jej wydawania właściciel dowiaduje się czy dostaje uzgodnienie i może się wybudować czy musi odrolnić ziemie. U Was jak wydaje się decyzje to nie trafia ona do starostwa do uzgodnienia?  To jak rozumiesz ten art. 7 stawy o ochronie gruntow rolnych i leśnych? Mam nieodparte wrażenie że właśnie zamieniłeś te dwa terminy ze sobą. Odrolnienie nie jest zawsze konieczne i w tej ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych masz wpisane że grunty na terenie miasta nie potrzebują odrolnienia i nawet te chronionych klas kiedy spełnione są  te 4 warunki jednocześnie nie muszą być odralniane. A wyłączenie gruntów jest zawsze tylko raz się kończy  opinią a raz decyzją, i raz decyzją zwalniającą z opłat a raz naliczajacą oplatę. I to właśnie robi się podczas składania o pozwolenie na budowę.   A co do sytuacji którą opisałeś, u mnie za każdym razem starając się o WZ na daną działkę gdyby ją dostał wiedziałby że nie musi nic odralniać bo akurat te tereny nie podlegają pod działanie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (no bo dostał WZ) i później tylko nowy właściciel składa wniosek o wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. I w zależności jaka jest klasa i jaka gleba postępowanie kończy się inaczej.
    • Witaj, Jakiś czas temu stanąłem przed podobnym problemem. Tak jak kolega wyżej pisał, na początek starczy mapka geodezyjna , a następnie wniosek o wydanie WZiZT. W zależności od specyfiki terenu możesz potrzebować dodatkowych dokumentów np. ocena oddziaływania na środowisko OOŚ lub tak jak w moim przypadku ( na skraju mojej działki rósł las ) potrzebowałem dodatkowo ekspertyzy ornitologicznej potrzebnej do wycinki drzew. Nie wiem gdzie planujesz się budować, ale śmiało mogę polecić tą firme ja mieszkam w okolicach Wrocławia, ale z tego co widzę maja kilka oddziałów na terenie całej polski.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...