Skocz do zawartości

poddasze stan surowy


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Nasunęło mi się kilka pytań, na które muszę znać odpowiedzi jeszcze przed tynkami, wylewkami.

1. Jak przygotować rurę pod muszlę klozetową.
Myślałem o muszli ze spłukiem kompaktowym ale nie wiem co autor miał na myśli...

Załączam zdjęcia.
Poziom podłogi (zaznaczony na czerwono) wyjdzie w kielichu...
Co z tym zrobić?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



2. Ścianki działowe od samej góry są bo są - "wiszą" w powietrzu nie zakończone.
Mam obawy, czy pustaki szczytowe nie odpadną po prostu.
Niektóre już się obluzowały.
Jak to ogarnąć?

3. Muszę domurować ściankę do komina.
Komin systemowy, zewn,. beton komórkowy, wełna, rura ceramiczna.
Dostawić muszę kawałek od strony kanału wentylacyjnego.
To będzie kawałek ściany (20cm szeroki) dla framugi drzwi.
Jak to postawić - domurować się do komina bezpośrednio?
Dokręcić blachy wzmacniające do komina i wmurować między cegły?
Między komin a cegły dać jakaś przekładkę?

Liczę na was icon_biggrin.gif
Czasu niewiele Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Miska kompaktowa. U Ciebie z wyjściem poziomym. Dopasujesz.



Tak myślisz?
Ja tego nie widzę.
Do tego ta wywiewka - jakoś to muszę zabudować.
Myślałem już zy tam jakiegoś "szkieletora" geberita nie robić?
Mógłbym ta rury schować.
tylko tam ściana zewnętrzna?
Napisano
Myślałem o przerobieniu kanalizy. Wywalić ten trójnik, dopasować górę, i dać taki 160/160/90, czy coś w tym rodzaju, by uciec z podłogi.



Napisano
Cytat

ad 1 odsunąć się z muszlą bądź zastosować kształtki
gorzej by było gdyby był zbyt wysoko

odpowietrzenie ładnie obudować GK ale to później
2 i 3 nie rozumiem o co biega



Ad2.
Ścianka działowa murowana od podłogi do wysokości jętek.
Niczym nie zakończone od góry.

Ad3.
Muszę wstawić drzwi.
Z jednej strony mam ściankę działową, z drugiej komin.
Otwór między ścianką a kominem - 110cm.
Muszę zmniejszyć do 90cm i od góry dać belkę betonową.
Chcę od strony komina dostawić kawałem muru.

Cholera - wiem , że nie jest to jasne ale za ciemno by zrobić fotkę.


Cytat

ad 1 odsunąć się z muszlą bądź zastosować kształtki
gorzej by było gdyby był zbyt wysoko



He, he ale gdzie, o ile?
Czy producent muszli podaje jakieś wytyczne?


Cytat

Myślałem o przerobieniu kanalizy. Wywalić ten trójnik, dopasować górę, i dać taki 160/160/90, czy coś w tym rodzaju, by uciec z podłogi.






Aaa - w ten deseń.
I potem kombinować z przyłączem poziomym - tak?
Napisano
Cytat

Aaa - w ten deseń.
I potem kombinować z przyłączem poziomym - tak?


Tak. Ale weź poprawkę, że ja się znam raczej na piwie i cyckach, niż na kanalizie. icon_mrgreen.gif

Cytat

a ten kompakt chcesz mieć w jakim miejscu?


Pewnie jak najbliżej ściany.
Napisano
Cytat

się właśnie chciałem spytać po co przerabiać



Po co co przerabiać?
Kibelek przy ścianie, chodzi o to by się zmieścił

Cytat

się właśnie chciałem spytać po co przerabiać



Po co co przerabiać?
Kibelek przy ścianie, chodzi o to by się zmieścił

Cytat

GK/GK/GK
będziesz tam sufit robił ??
to ścianki stelażem usztywnisz
co do komina to po co murować
3 profile 2 kawałki płyty i nieco wełny



Sufit będę robił.
Drzwi na profilach i gk?
Jak mi ktoś walnie drzwiami to tylko raz...
ale może się mylę?
Napisano
Cytat

trójniczek obraca jak mu pasuje
dalej kształtki


Trójniczek wychodzi mu teraz w poziomie podłogi. Nie lepiej wyjechać z nim ponad? Wtedy nie potrzebuje kombinować z dodatkowymi kształtkami, tylko podjeżdża z kiblem pod samą ścianę.
Napisano
Cytat

Po co co przerabiać?
Kibelek przy ścianie, chodzi o to by się zmieścił



Po co co przerabiać?
Kibelek przy ścianie, chodzi o to by się zmieścił



Sufit będę robił.
Drzwi na profilach i gk?
Jak mi ktoś walnie drzwiami to tylko raz...
ale może się mylę?



od końca
mylisz się
profile wzmocnione

trójnik obrócić do przewidywanej ściany dołożyć sztucer bez uszczelki zaślepić
wylać posadzkę
wtedy wszystko rozplanować
sztucer zdemontować
zamontować właściwe kształtki z zapasem wys na płytki
Napisano
Cytat

Trójniczek wychodzi mu teraz w poziomie podłogi. Nie lepiej wyjechać z nim ponad? Wtedy nie potrzebuje kombinować z dodatkowymi kształtkami, tylko podjeżdża z kiblem pod samą ścianę.



nie lepiej
dokąd nie bardzo wie co i gdzie
to łatwiej trójnik wyjąć i dołożyć sztucer niż kuć posadzkę bo kibelek ma nieco odejść od rury

Cytat

mała podpowiedź
http://www.sklep.lemar.rzeszow.pl/produkt/...1090-prawy.html

zdemontuj to co siedzi zapiankowane i daj to co wkleiłem w linku , na to redukcja na 50tkę kolanko i dalej odpowietrzenie




Joks - ale oni chcą wyżej nie niżej :P
Napisano
Cytat

nie lepiej
dokąd nie bardzo wie co i gdzie
to łatwiej trójnik wyjąć i dołożyć sztucer niż kuć posadzkę bo kibelek ma nieco odejść od rury


Sztucer czyli co - taka przedłużka?
Napisano
Cytat

to nie lepiej by było gdyby odpływ do kibla wychodził z podłogi a nie ze ściany ??



Lepiej!
Tylko nie wiem gdzie umiejscowić wlot, żeby trafić sedesem...
Czy są jakieś standardowe odstępy od ścian czy to zależy od producenta muszli?
Napisano
podniesiesz wyżej to każdy cm odsunięcia od rury jest problemem
pozostawisz jak jest to masz spore pole manewru
zamontujesz Joksową poradę to z kibelkiem możesz wyjść na taras icon_smile.gif

Cytat

Lepiej!
Tylko nie wiem gdzie umiejscowić wlot, żeby trafić sedesem...
Czy są jakieś standardowe odstępy od ścian czy to zależy od producenta muszli?


standardowe odstępy są tak standardowe
jak standardowe są tyłki na kibelku siadające
najlepiej sprawdzić organoleptycznie
Napisano
jeżeli będziesz miał kibel ze stelażem to wylot przy samej ścianie , jeżeli będziesz miał odpływ z kibla w dół to od powierzchni płytki , glazury , 17 cm do krawędzi kołnierza odpływu
Napisano (edytowany)
Nie no - myślałem ,że to będzie jak splunąć a widzę, że to będzie jak jak splunąć przez słomkę z syfonem ...
icon_mrgreen.gif

Cytat

jeżeli będziesz miał kibel ze stelażem to wylot przy samej ścianie , jeżeli będziesz miał odpływ z kibla w dół to od powierzchni płytki , glazury , 17 cm do krawędzi kołnierza odpływu


17 cm do czego?
icon_confused.gif



Cytat

podniesiesz wyżej to każdy cm odsunięcia od rury jest problemem
pozostawisz jak jest to masz spore pole manewru
zamontujesz Joksową poradę to z kibelkiem możesz wyjść na taras icon_smile.gif



Reasumując - proponujesz co?
Wstawić sztucer (zamiast tego trójnika) zaślepić od góry i wylać jastrych.
Potem dać w to miejsce co trzeba i odejść kształtkami gdzie będzie trzeba - tak?
A te kształtki to mi się potem schowają w czeluściach muszli? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
nie zamiast
przedłużyć wyjście z trójnika by się betonu nie nasypało i by powstało właściwe zgłębienie w betonie skutkujące niekuciem
przy kolejnych etapach

do określenia odstępu od ściany ( bok ) trzeba mieć muszlę i ustawiać pod tą konkretną
tu warto mieć ten zapas wysokości czyli zaniżenia Edytowano przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

nie zamiast
przedłużyć wyjście z trójnika by się betonu nie nasypało i by powstało właściwe zgłębienie w betonie skutkujące niekuciem
przy kolejnych etapach


Masz na myśli to odejście fi 100 pod kątem od podłogi?
Chyba zacznyam rozumieć o co ci chodzi.
Napisano
[quote name='MrTomo' date='6.05.2016, 21:30 ' post='506974']
Nie no - myślałem ,że to będzie jak splunąć a widzę, że to będzie jak jak splunąć przez słomkę z syfonem ...
icon_mrgreen.gif


17 cm do czego?
icon_confused.gif


do krawędzi kształtki , tego wypustku na kształtce , zewnętrznym w którym siedzi uszczelka
Napisano
najlepiej zacząć od projektu pomieszczenia
jakiegoś szkicu
wtedy będzie wiadomo co z wysokościami
kanaliza płynie grawitacyjnie z góry w dół
czyli w stronę muszli się podnosisz
im dalej od pionu tym bardziej
z propozycją Joksa dostajesz jeszcze parę cm czyli możesz odsunąć się dalej
albo kolankiem wyjść z podłogi
Napisano
Dzięki panowie.
Wiem już w czym rzecz z kibelkiem.



Cytat

GK/GK/GK
będziesz tam sufit robił ??
to ścianki stelażem usztywnisz



Tego nie rozumiem.

Na ścianki działowe tynki.
Scianki kończą się na równi z jętkami (z górą jętek)
Co usztywnię czym?

Cytat

co do komina to po co murować
3 profile 2 kawałki płyty i nieco wełny



Tego też nie rozumiem - do czego zamocuję ten stelaż u góry?
Chyba zrobię fotkę.
Napisano
Najpierw podwieś sufity , przed zabudową tej rurki , jak będziesz robil sufit daj nad gk w obrębie tej rurki kawałki płyt osb , złap ją od spodu regipsiakami , jak już to będziesz miał to do sufitu , tak jak ma być ta zabudowa rurki - szerokość ,,komina','przyłap profil ud30 przez gk do osb , potem na ściany z dwóch stron , jak pisał Szponiasty dwa profile ud30, kręcisz do jednego płytę gk , wstawiasz następny profil na rogu i drugi kawałek płyty .
Napisano
Cytat

Najpierw podwieś sufity , przed zabudową tej rurki , jak będziesz robil sufit daj nad gk w obrębie tej rurki kawałki płyt osb , złap ją od spodu regipsiakami , jak już to będziesz miał to do sufitu , tak jak ma być ta zabudowa rurki - szerokość ,,komina','przyłap profil ud30 przez gk do osb , potem na ściany z dwóch stron , jak pisał Szponiasty dwa profile ud30, kręcisz do jednego płytę gk , wstawiasz następny profil na rogu i drugi kawałek płyty .



Teraz nie wiem o czy mówisz.
Zabudowa jakiej rurki? Tej wywiewki?
To nie problem.

Ja mówię o ściance dla ościeżnicy drzwi przy kominie.
Napisano
Cytat

Teraz nie wiem o czy mówisz.
Zabudowa jakiej rurki? Tej wywiewki?
To nie problem.

Ja mówię o ściance dla ościeżnicy drzwi przy kominie.


no to w czym problem ? musisz zwęzić o 20 cm , tak? to dostaw ten słupek , tylko odradzam murowanie na zaprawę , zrób to jakimś sredniej jakości klejem do glazury , zaprawa murarska raczej nie zda egzaminu
z czego zamierzasz go zrobić - cegła , suporex?
Napisano
Zdjęcia może wyjaśnią w czym rzecz.
Z lewej komin
Z prawej pozostałość po wejściu (kiedyś komin był z cegły - przy wyburzeniu zostało jak jest)

Teraz muszę coś dostawić przy kominie.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Od komina do ściany jest 110cm
Muszę zwęzić do 90cm

Cytat

no to w czym problem ? musisz zwęzić o 20 cm , tak? to dostaw ten słupek , tylko odradzam murowanie na zaprawę , zrób to jakimś sredniej jakości klejem do glazury , zaprawa murarska raczej nie zda egzaminu
z czego zamierzasz go zrobić - cegła , suporex?



Czyli przymurować się do komina?
Też tak myślałem zrobić.
Z tej strony jest kanał wentylacyjny z kotłowni.
Myślałem też, żeby jakieś wsporniki między cegły wstawić i do komina zakotwić

Z czego - sam nie wiem?
Może z dziurawki?
Napisano
no to masz tam tę ściankę z suporeksu , i takiego materiału użyj . Szybko , łatwo , i skutecznie.

obudowa komina jest betonowa czy z keramzytu?

jak betonowa to nawierćić delikatnie widią i dać jakiego druta czy nawet grubszego gwoździa, w keramzyt gwóźdż i młotkiem , tylko delikatnie
Napisano
Cytat

no to masz tam tę ściankę z suporeksu , i takiego materiału użyj . Szybko , łatwo , i skutecznie.

obudowa komina jest betonowa czy z keramzytu?

jak betonowa to nawierćić delikatnie widią i dać jakiego druta czy nawet grubszego gwoździa, w keramzyt gwóźdż i młotkiem , tylko delikatnie



Keramzyt.
No to już prawie w domu jestem
Napisano
w gwoździach łby poobcinaj bo klejąc na klej mogą pszeszkadzać

Cytat

Keramzyt.
No to już prawie w domu jestem


icon_biggrin.gif

A , i jeszcze jedno , jak będziesz smarował klejem to smaruj , wcieraj , wszystkie klejone powierzchnie
Napisano
Cytat

w gwoździach łby poobcinaj bo klejąc na klej mogą pszeszkadzać


icon_biggrin.gif

A , i jeszcze jedno , jak będziesz smarował klejem to smaruj , wcieraj , wszystkie klejone powierzchnie



Myślałem ,że na klej tylko do komina a pomiędzy suporeks zwykłą murarską zaprawą?
Napisano
Przymierzyłem dwa kolanka.
Kolano 110/67 włożone w ten trójnik który jest.
Uzyskałem koniec rury w poziomie posad\ki na wysokości około 15cm nad docelową posadzką.

Kolano 110/90 włożone w ten trójnik 110/90
Uzyskałem koniec rury w poziomie posadzki na wysokości około 10cm nad docelową posadzką.

icon_confused.gif

Chyba pozostanie mi celowanie w przyłącze w poziomie?



Ale - mogę jeszcze obecną rurę z trójnikiem skrócić i zrównać ze stropem.
Wtedy obniżę się jeszcze o jakieś 7-8 cm co przy trójniku 90st dałoby mi wysokość ze 2-3cm ponad posadzką.

Może wystawać kielich ponad posadzkę o te 2-3cm?
Napisano
Cytat

jeżeli będziesz miał kibel ze stelażem to wylot przy samej ścianie ,


Chyba pójdę w tym kierunku...
Rura fi100 będzie wystawać ponad styropian z 2,5cm... to niewiele wylewki to przykryje.
Czy taka zabudowa jest rozbieralna? jeśli coś stanie się ze spłukiem to..?
Napisano
Cytat

Chyba pójdę w tym kierunku...
Rura fi100 będzie wystawać ponad styropian z 2,5cm... to niewiele wylewki to przykryje.
Czy taka zabudowa jest rozbieralna? jeśli coś stanie się ze spłukiem to..?


to demolka
Napisano
Cytat

to demolka


Czyli ostatnia szansa podkuć w stropie te 2 cm kanałek na rurę.
Tylko - czy nie powinno być jakiejś izolacji między rurą a betonem?
Napisano
Podkuj i wstaw te ustrojstwo które Ci pokazałem wcześniej , podkuć pewnie będziesz trochę musiał , ale wszystko będziesz miał schowane w podłodze i nie będziesz miał ,,gustownych ''półeczek za kiblem , żadna izolacja nie jest potrzebna , usztywnić tylko pianką i po temacie.
Napisano
Cytat

Podkuj i wstaw te ustrojstwo które Ci pokazałem wcześniej , podkuć pewnie będziesz trochę musiał , ale wszystko będziesz miał schowane w podłodze i nie będziesz miał ,,gustownych ''półeczek za kiblem , żadna izolacja nie jest potrzebna , usztywnić tylko pianką i po temacie.



Tak właśnie w tym kierunku pójdę.
Muszę tylko jeszcze wybrać muszlę, zobaczyć ile odsunąć się od ścian.

Dzięki

Cytat

Daruj se tę zaprawę


Jest jeden mankament - będę kleił po dwa bloczki na dzień... icon_confused.gif
Napisano
Cytat

Tak właśnie w tym kierunku pójdę.
Muszę tylko jeszcze wybrać muszlę, zobaczyć ile odsunąć się od ścian.

Dzięki


Będziesz musiał jeszcze wziąć poprawkę na grubość tynku , kleju i płytki bo margines błędu jest niewielki..

Cytat

Tak właśnie w tym kierunku pójdę.
Muszę tylko jeszcze wybrać muszlę, zobaczyć ile odsunąć się od ścian.

Dzięki


Jest jeden mankament - będę kleił po dwa bloczki na dzień... icon_confused.gif


dlaczego?

boisz się że będzie jeżdzić na kleju ? kleju wystarczy trzy milimetry , suporeks szybko pije , dasz radę za dzień śmiało postawić cały słupek do nadproża , nadproże za jakieś trzy dni i potem cała reszta.
Napisano
Cytat

Właśnie - mam elastyczny klej ale spróbuję


a ja i tak dałbym stelaż na równo z kominem * 2 bo ściany grubaśne
GK przykleił do komina do stelażu przykręcił
i dziękuję


2
skoro ściany dochodzą do jętek a na jętkach wieszasz zawiesia
a na zawiesiach profile
a na profilach płyty
znaczy w ogólnym efekcie otrzymujesz rozpór ścian
może i chciałyby się ruszyć tylko nie bardzo mają gdzie bo sufit trzyma
Napisano
Cytat

skoro ściany dochodzą do jętek a na jętkach wieszasz zawiesia
a na zawiesiach profile
a na profilach płyty
znaczy w ogólnym efekcie otrzymujesz rozpór ścian
może i chciałyby się ruszyć tylko nie bardzo mają gdzie bo sufit trzyma


Rozumiem.
Bo już miałem bić dechy do jętek i piankować między deską a suporeksem.

Sciankę zacząłem już stawiać
Napisano
Ścianka stoi połowicznie.

Mam jeszcze jeden problem:

W tej wnęce chcę umieścić na dole skrzynkę na rozdzielacz podłogówki a trochę wyżej skrzynkę rozdzielni elektrycznej 3x18.

Chcę dać jedną i drugą podtynkową i jakoś sprytnie zabudować w tej wnęce.

Ktoś podpowie jak?
Jakiś stelaż i GK?
Skrzynki mają na pewno różną szerokość

Moja wyobraźnia nie ogarnia jak w tym rogu (tam jest kosz dachowy) będzie wykonany sufit?
Jak wysoko mogę się z tą skrzynką ustawić?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy powrot z grzejnika i podlogowki  musi miec taka sama srednice jak zasilanie ? czy moge zasilanie zrobic 3/4 a powrot 1/2 ??
    • Prysznic na kolanach, żeby się od luksusów w głowach nie poprzewracało. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...