Skocz do zawartości

Murowanie ścian zewnętrznych: - jednowarstwowe - stawki wykonawców


Recommended Posts

Gość Piotr Calka
Napisano
9 stawek od 10 do 60 zl. Biroac pod uwage absolutny brak fachowcow w tym temacie licz okolo 40 zl za m kw. a to tylko surowa sciana jedno wartswowa doloz do tego ocieplanie min 40 zl za m kw robocizna, plus 40 za material, dodaj wykonzcenie wewnatzr okolo 20 zl za m kw tynku plus 20 zl material i masz okolo 240do 300 zl za m kw sciany trzy warstwowej ktora jest niczym innym niz sciana zepoki kamienia lupanego. Jesli nie masz idealnej klimatyzacji to maszhodowle pieczarek lub boczniakow a nie zdrowy dom
  • 3 miesiące temu...
Gość inżynier z wieloletnią praktyką
Napisano
Panie Piotrze, uzależnianie powstawania pleśni na ścianach od sprawności klimatyzacji jest śmieszne. Na początek proponuje zapoznać się z podstawowymi zasadami fizyki budowli i materiałów budowlanych jak i wentylacji budynków. Zaś ściana trójwarstwowa jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem jeżeli jest wykonana poprawnie, a w polskich warunkach cenowych może być nawet tańsza od ściany jednowarstwowej w zależności od regionu. Jeżeli się mylę proszę przedstawić podstawy fizyczne które warunkują powstawanie grzybów na ścianie od sprawności klimatyzacji.
Gość mhtyl
Napisano
A od czego robi się pleśń w pomieszczeniu jak nie od wilgoci, a wilgoć od braku wentylacji między innymi.
Natomiast co do ścian 3W kontra 1W to masz chyba na myśli cenę materiału, że na 3W może być tańszy niż na 1W bo jeżeli doliczając cenę robocizny to nie wierze aby 3W wyszła taniej.
  • 4 tygodnie temu...
Gość gość
Napisano
do mhtyl: oczywiście,że od wentylacji... natomiast w komentarzach poniżej jest wspomniana KILIMATYZACJA a nie WENTYLACJA. Czytać ze zrozumieniem!
Napisano
Cytat

do mhtyl: oczywiście,że od wentylacji... natomiast w komentarzach poniżej jest wspomniana KILIMATYZACJA a nie WENTYLACJA. Czytać ze zrozumieniem!


Jakbyś nie zauważył to odpowiadałem na ostatniego posta i moja wypowiedź tyczyła się nie tylko wentylacji.
A temat jest nie o klimatyzacji tylko o murowaniu ścian zewnętrznych i tego głównie tyczyła się moja wypowiedź.
Czyli jak chcesz zabierać głos w dyskusjach najpierw sprawdź jej główny temat a potem pisz.
A to że ktoś rozdrabnia temat na drobne wciskając klimatyzacje w temacie o ścianach zewnętrznych to nie moja w tym zasługa.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...