Skocz do zawartości

Alternatywa do styroduru na chudy beton.


Recommended Posts

Napisano
Witam czy jest jakaś alternatywa Tańsza od styroduru , potrzebuje na chudy beton położyć 20cm styrodur na to pomijając podłogowe ogrzewanie idzie 8cm wylewki.

Cenowo nie wychodzi to za ciekawie czy jest jakaś alternatywa ,aby położyć coś przed wylewką ? Zwykły styropian według mnie może się ugiąć pod ciężarem.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Witam czy jest jakaś alternatywa Tańsza od styroduru , potrzebuje na chudy beton położyć 20cm styrodur na to pomijając podłogowe ogrzewanie idzie 8cm wylewki.

Cenowo nie wychodzi to za ciekawie czy jest jakaś alternatywa ,aby położyć coś przed wylewką ? Zwykły styropian według mnie może się ugiąć pod ciężarem.


A jak masz w projekcie ? Co konstruktor na to ? XPS pod wylewkę jest zbędny,ja mam EPS200 i to pod płytą pod całym domem,wg mnie nawet EPS100 bedzie "na bogato"
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

W projekcie pisze 20cm styropian Termo Organika dach-podłoga .Tylko instalator powiedział mi , że ma być twardszy styropian jak 20cm i mam zastosować styrodur


Głupoty opowiada ten twój instalator.
Tak jak w projekcie bedzie ok,dach podłoga to jest nawet chyba EPS80. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Faktycznie ten Twój instalator ostro przesadza. Potrzebny jest styropian typu dach/podłoga i tyle. Nie musi być oczywiście termo organika. Popatrz najwyżej jaką ma odporność na ściskanie, to parametr opisywany jako naprężenia ściskające przy 10-procentowym odkształceniu względnym. Wartość w kPa. Najsłabsze podłogowe mają chyba 70 kPa, najcześciej zaś 80 kPa. Wylewkę masz dość grubą, więc szczególnie po wzmocnieniu siatką i oczywiście dobrej pielęgnacji w okresie wiązania pęknięć bym się nie spodziewał.
Nie zapomnij tylko o dylatacjach. Czy oznaczono je w projekcie?
PS. U Arturo jest EPS 200 ale to płyta fundamentowa, więc budynek stoi na styropianie. Co niektórym budowlańcom pewnie się w głowie nie mieści icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...