Skocz do zawartości

Syfon problem , cieknie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witajcie otóż kupiłem zlew z syfonem i ociekaczem itd wszystko podlaczone jak należy bynajmniej tak mi się wydaje ,problem polega na tym że pod zlewem mam trójnik od wody zlewu i przylaczona rurka od ociekacza i jak myje coś to niestety woda spływa bardzo powoli , i zaczyna kapać z uczczelki tego ociekacza na trójniku poniżej załączę foto i zaznaczę gdzie konkretnie kapie , niewiem czego to wina ale zauważyłem że jak pralka była nizej podłączona i wąż był podlaczony to też niespływała woda szybko ale jak wąż wyjąłem to dochodziło powietrze i woda spływała jak należy.
proszę o porady co zrobić z tym problemem.
na foto w kółku zaznaczylem gdzie cieknie , a tu gdzie strzałka jest to na tym kolanie był dzióbek któy skruciłęm rurę i uziołem , bo pralkę mam doprowadzoną w innym miejscu na trójniku przy samym odpływie.
poradzcie jak zniwelowac ten problem co zaznaczyłem w kółku na czerwono.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Barsto27 (zobacz historię edycji)
Napisano
Co do kapania to najprawdopodobniej jest to wina uszczelki/oringa albo jej braku. Musiałbyś jeszcze raz to rozkręcić, sprawdzić czy wszytko jest w porządku, może uszczelka się podwinęła przy skręcaniu. Najlepiej takie coś skręcać jak jest lekko nawilżone np płynem do zmywania naczyń, wtedy wszystko ładnie się dopasuje i dociśnie.
A co do powolnego spływania wody to albo masz gdzieś przytkaną instalację albo brak dobrego odpowietrzenia instalacji.
Napisano
Cytat

zasylikonowałem teraz to , ale czy da to cos to niewiem, ale jak odpowietrzona czyli ???


Sylikon za dużo raczej nie pomoże.
Masz pion wentylacyjny od instalacji?
Pisałeś, że jak doprowadziłeś powietrze do instalacji to woda szybciej leciała, czyli albo coś jest przypchane albo brak odpowietrzenia i wytwarza się podciśnienie gdy spuszczasz wodę. Czy w łazience też są podobne objawy przy spuszczaniu wody? I w jakiej kolejności masz podłączenie do instalacji łazienkę i kuchnię, co jest pierwsze co ostatnie.
Napisano
Masz pion wentylacyjny od instalacji? czyli ???
szczerze raczej niewieże zeby sie miało zapchać bo niby jak , chyba że wąż od pralki za glebko włożyony , , sam niewiem, raczej cała instalacjia jest swieża więc , sam niewiem.
Napisano
Cytat

Masz pion wentylacyjny od instalacji? czyli ???
szczerze raczej niewieże zeby sie miało zapchać bo niby jak , chyba że wąż od pralki za glebko włożyony , , sam niewiem, raczej cała instalacjia jest swieża więc , sam niewiem.


No nie wiem jak mam ci napisać, pion to pion.
Napisano
sprawa wyjasniła sie usunołem tazrrurę co woda idzie w dół a potem troszkę do góry i ten element uzunołem i bez tego spływa elegancko , jutro dkupie kawałek rury spiro i bedzie gitara , a mam pytanie jestes w stanie wiedziec jaki to moze być rozmiar tego plastiku szarego
Napisano
Cytat

sprawa wyjasniła sie usunołem tazrrurę co woda idzie w dół a potem troszkę do góry i ten element uzunołem i bez tego spływa elegancko , jutro dkupie kawałek rury spiro i bedzie gitara , a mam pytanie jestes w stanie wiedziec jaki to moze być rozmiar tego plastiku szarego


Która to tazrrura!!? Bo fotki masz tak ciemne, że trudno coś dostrzec szczegółowego.
No, takiego czegoś to nawet się nie spodziewałem. Przecież woda pod górę nie popłynie. Żadnej spiro nie zakładaj, pokombinuj ale daj normalna rurę pcv.
Wygląda mi to na średnice 50 mm czyli 5 cm.

I mała prośba, zanim wyślesz posta sprawdź poprawność pisowni to cuda wychodzą.

Ten szary plastik to masz na myśli rurę od syfonu, tak?
Napisano
Nie wiem ale teraz mnie chyba oświeciło.
Chcesz powiedzieć, że ta rura gdzie woda wg Ciebie idzie w dół a potem troszkę do góry to ta półokrągła rura?
To jest właśnie syfon i jeżeli go usunąłeś to w domu będziesz zapachy niczym francuskie perfumy kanalszambo.
Napisano
powiem ci dlaczego go uzunołem a mianowicie przed jego usunęciem przy odplywie w scianie ma trójnik na zlew i pralke jak wąż od pralki jest wcisnienty ta ciezko splywala woda ale jak napelnilem zlew wodom i wyjołem ten wąz od pralki to wodla szła odrazu ale niestezy troszke zaczeło wybijac przez otwor pralki niestety. teraz uzunolem syfon a pralka wąż wcisnienty i idzie gladko woda.
Napisano
Cytat

powiem ci dlaczego go uzunołem a mianowicie przed jego usunęciem przy odplywie w scianie ma trójnik na zlew i pralke jak wąż od pralki jest wcisnienty ta ciezko splywala woda ale jak napelnilem zlew wodom i wyjołem ten wąz od pralki to wodla szła odrazu ale niestezy troszke zaczeło wybijac przez otwor pralki niestety. teraz uzunolem syfon a pralka wąż wcisnienty i idzie gladko woda.


Zrobiłeś najgłupsza rzecz jaka można zrobić, wyrzuciłeś serce które jest głównym organem działania zlewozmywaka z syfonem.
Opisane przyczyny dobitnie świadczą o braku odpowietrzenia instalacji. Ja Ci pisze o tym problemie a ty olewkę robisz i nie raczysz nawet odpowiedzieć czy masz ten pion czy go ie masz, gdzie masz umiejscowiona kuchnię pod względem oczywiście wpięcia się w instalację. Nawet nie napisałeś czy to jest dom czy mieszkanie.
Ale jak chcesz aby pachniało w domu gównem to jesteś na dobrej drodze, bo brak syfonu załatwi to w bardzo dobry sposób.

Prosiłem abyś przed wysłaniem posta sprawdził poprawność napisanych słów.
Napisano
Ledwie co, ale chyba coś do mnie dociera z tych barwnych opisów.
Najprościej i w zasadzie ujmując to co pisał mhtyl :

1. Ze ściany "wychodzą" dwa odpływy - jeden dla pralki, drugi dla umywalki.
2. W ten odpływ dla pralki, powinien być szczelnie wciśnięty (są specjalne uszczelki redukcyjne) wąż z pralki, bez dodatkowego syfonu, bo syfonem jest wąż od pralki.
3. Jeśli dalej będzie utrudniony odpływ z pralki, czy umywalki, należy zainstalować odpowietrznik (napowietrzacz) kanalizy:
np.:


lub nowszej generacji:



Napisano
Uprzedziłeś mnie Ryszardo z tym zaworem icon_biggrin.gif
Ten zawór chciałem zostawić na deser dyskusji, bo nie wiadomo jak ma wykonaną instalację.
Napisano
ok to jest kamienica , mam ogolnie warunki blokowe i standart, ale juz wiem w czym tkwi problem w tym odpowietrzaniu bo wszystko podlączone elegancko ale ciągu brak nadal , jak by to rozwiązać co radzicie w wc idzie ok toaleta , umywalki nie mam, problem dotyczy zlewu w kuchni.
Napisano
Cytat

ok to jest kamienica , mam ogolnie warunki blokowe i standart, ale juz wiem w czym tkwi problem w tym odpowietrzaniu bo wszystko podlączone elegancko ale ciągu brak nadal , jak by to rozwiązać co radzicie w wc idzie ok toaleta , umywalki nie mam, problem dotyczy zlewu w kuchni.


Zawór napowietrzający załatwi sprawę.
Taki jak bajbaga pokazał.
Napisano
Cytat

a co myślisz o zaworze napowietrzającym pod zlewem >>> czy to nie będzie sie lać pszesto jak dobrze będzie zlew napełniony .


Trochę znajomości zasady działania a nie będziesz zadawał takich pytań.
Ale odpowiem, nie nie będzie.

Widziałeś fotkę jaką wkleił bajbaga? Bo chyba nie skoro zadajesz tak banalne pytania.
Napisano
dobra powiedz mi jedno jeszcze jak teraz mam trójnik przy odplywie w ścianie , to zanim ogarne ten do powietrza a pralka ruszy i zacznie spuszczac wode z prania to bedzie wybijac do zlewu lub zacznie cieknąć uszczelkami...
Napisano
Jak będzie wszystko szczelnie połączone to nic nie będzie ciekło, nic nie będzie wybijało.
Poczytaj sobie co to jest ten zawór napowietrzający, co to jest pion napowietrzający i ogólnie jak działa instalacja kanalizacyjna w domu, nie jest to obszerny materiał a dostarczy Ci odpowiedzi na twoje pytania.
Napisano
Cytat

w poniedziałek udam się do administracji to ogarna bo nie to a na.


ja chciec ogarna ale nie moga ogarna co ty napisal.
A co administracja? będzie cię za rączkę prowadzić?
Napisano
Cytat

ja chciec ogarna ale nie moga ogarna co ty napisal.



Już po lekturze pierwszego postu odpuściłem sobie dalsze i próbę zrozumienia o co Barsto'owi chodzi...
Napisano
Pierwszy post to w porównaniu z całą reszta jest w pożo icon_biggrin.gif
Napisano
Wiecie co a mam jeszcze pytanie czy może być np zapchane na odcinku zlew rura żeliwna pion bo ogólnie ra bym nie zanieczyścił tego ale może robotnikom cos wpadło itd bo na połowie odc. Jest liczenie z plastiku na żeliwo , bo ogólnie jak w Wc toalecie spuszczam wodę to idzie w dół bez żadnego oporu itd czy to faktycznie wina tego napowietrzania itd bo sam już niewiem .
Napisano
Coś mi się w tej chwili przypomniało.
Otóż około 3,5 roku temu moja córka z zięciem remontowali niewielkie mieszkanko.Tzn. remontował fachowiec ,mój dobry kolega a ja miałem nadzór,załatwiałem materiały itp.Mieszkanko w bloku z lat siedemdziesiątych.Wymieniane były wszystkie instalacje łącznie z kanalizacyjną,dokąd było można no bo pionu już nie można było ruszyć.Pion,rura żeliwna setka lub trochę większa była w rogu.Przy niej ustawiony był sedes.Z niego spływało prawidłowo,szybko trójnikiem tej samej średnicy. Natomiast dla umywalki i wanny był oddzielny trójnik o mniejszej średnicy w który wsadzona była jeszcze rura prawie poziomo.I tu była tragedia.Woda z wanny spływała wiele minut,chyba z 10 razy dłużej niż powinna."Walka" z udrożnieniem tego odpływu trwała ponad dniówkę.Nie było swobodnego dostępu.Używaliśmy głównie sprężyny ale jej końcówkę wiele razy ucinaliśmy,zaginaliśmy pod kątem,rozczapierzaliśmy.W końcu udało się.
Może podobnie jest u Ciebie.
Napisano
Cytat

Wiecie co a mam jeszcze pytanie czy może być np zapchane na odcinku zlew rura żeliwna pion bo ogólnie ra bym nie zanieczyścił tego ale może robotnikom cos wpadło itd bo na połowie odc. Jest liczenie z plastiku na żeliwo , bo ogólnie jak w Wc toalecie spuszczam wodę to idzie w dół bez żadnego oporu itd czy to faktycznie wina tego napowietrzania itd bo sam już niewiem .


A ja nie jestem wróżka i nie wiem co ty piszesz, co to jest ra bym?!!!!!!
Jeżeli chcesz fachowej porady to postaraj się napisać w miarę poprawnie o co ci chodzi.
Napisano
Ok jeszcze raz w pionie kamienicy mam podłączony kibel i z niego idzie dobrze woda spływa w zlewie ze za bardzo na liczeniu zlewu z pionem mam od zlewu z 1 m rurę plastik potem z 3 m żeliwa czy może być wina jednak jakiegoś zapchanie na odcinku zlew pion rury , bo szczerze jak był by napowietrzacz na pionie niesprawny to chyba w kiblu tez woda by stała itd , czy kibel a zlew nic niema z tym wspólnego .
Napisano
zalamka.jpg Ja dalej nie rozumiem co ty piszesz.
Nie wiem ale czy Ty czytasz co się do Ciebie pisze? Pytałem wcześniej o to jak masz zrobiona instalację, znaczy się które pomieszczenie jest na początku a które na końcu tej instalacji.
Z tego co napisałeś to wc i kuchnia są podłączone do dwóch różnych pionów kanalizacyjnych. Jeżeli z kuchni po wyciągnięciu węża od pralki woda spływa swobodnie to nie może być zapchana rura, gdyby była zapchana to woda pomimo dopływu powietrza woda schodziła by z oporem.
Napisano
niby spłwa lae jak wyciagam węża od pralki to znów wychodzi wybija woda przez ten otwór , i zauwarzyłem zw woda spływa ale też idzie z oporem , , a jezeli faktycznie jakimś cudem jest zapchane w czesci rury , miedzy zlewem a pionem rury to jak to rozwiązac , bo jak ja tego nie zapchałem ty albo ci co robili te remont i cos im tam wpadło albo juz nie wiem sam , a jakaś spirala pomorze w tym , ale tak zeby nie pokiereszować części rury plastikowej a jest jej ja wiem z 1m , a potem reszte to żeliwo bo szczerze teraz to już wątpie aby była wina tego że niema w pionie napowietrznika , bo zlew i kibel raczej odpady idą w 1 rurę w pionie .
Pytanie , czy jak to nie z mojej winy by okazało sie zapchanie to czy moze to zrobic administracja , bo albo tam juz coś było od dłuższego czasu w tej ruze albo to robotniki zapchali i przez to tez nie idzie woda ze zlewu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...