xavier86 Napisano 15 lutego 2016 Udostępnij #1 Napisano 15 lutego 2016 Chcielibyśmy na wiosnę wyłożyć lub wylać nową nawierzchnię na plac manewrowy na którym przechowywany jest towar, elementy budowlane, stoją auta itd. Plac o powierzchni 0,5 ha. Obecnie wysypany jest tam zwykły żwirek, ale jest to rozwiązanie tymczasowe (robią się koleiny i kałuże - szczególnie teraz, podczas roztopów). Po placu będą jeździły 2 wózki widłowe. Jaką stabilizację polecacie? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 lutego 2016 Udostępnij #2 Napisano 15 lutego 2016 Przede wszystkim to sam musisz wiedzieć jaki tonaż będzie się po tym placu przemieszczał i z jaka częstotliwością bo to jest główny wyznacznik jaka ma być podbudowa i nawierzchnia. Link do komentarza
rupp Napisano 16 lutego 2016 Udostępnij #3 Napisano 16 lutego 2016 Żwir to kiepskie rozwiązanie. Po pierwszym deszczu przy jakimś cięższym aucie, będziesz potrzebował koparki do wyrównania terenu. Lekkie jak lekkie, ale duże i ciężkie auta, gdy zaczną kręcic po takim terenie, to szybko porobią się "góry i doliny". Musiałbyś wybrać dobrych kilkadziesiąt cm ziemi, w to miejsce odpowiedni podkład - kruszywa i podsypki. I dopiero na to kostka lub asfat. Wtedy będzie się to dobrze trzymało. I niech to zrobi jakaś firma, aby gwarancja była przez minimum 2 lata. Link do komentarza
xavier86 Napisano 17 lutego 2016 Autor Udostępnij #4 Napisano 17 lutego 2016 A czy tą podsypką może być gruz, na to piasek, ewentualnie żwir i na to kostkę brukową lub dywanik asfaltowy? Czy to nie zda egzaminu? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 lutego 2016 Udostępnij #5 Napisano 17 lutego 2016 Chłopie, nie kombinuj może, może. Jak chcesz już na siłę robić to sam to jak już wspomniałem, najpierw odpowiedz sobie jaki tonaż będzie po tym placu jeździł i z jaka częstotliwością a potem popytaj po okolicznych firmach ile by to kosztowało.Chcesz szybko to kup płyty betonowe i wyłóż ten plac nimi. Link do komentarza
rupp Napisano 18 lutego 2016 Udostępnij #6 Napisano 18 lutego 2016 Płyty betonowe to średni pomysł. One wybrzuszają się w miejscach łączeń. Jazda po nich autem, to karkołomna sprawa. Ich jedyną zaletą jest to, że są stosunkowo tanie. Podjazdy pod rampy robi się z podłoża, kruszywa na kilkadziesiąt cm w głąb. Zależy jeszcze od gruntu. Co do podsypki, to możesz zastosować takie kruszywo http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/...acje-i-podsypkiJest ono stosowane zarówno pod kostkę czy asfalt. Gdybym miał coś sugerować, to 0-31 jest lepszą opcją, bo drobna frakcja i dobrze klinuje. Robi się niemal beton z tego (prawie beton). . Link do komentarza
xavier86 Napisano 18 lutego 2016 Autor Udostępnij #7 Napisano 18 lutego 2016 A jaki to może być koszt wszystkiego w przeliczeniu na 1 m kw? Tak pi razy drzwi. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 lutego 2016 Udostępnij #8 Napisano 18 lutego 2016 Słyszałem, że coś około 10 zł. Link do komentarza
Shaggi Napisano 18 lutego 2016 Udostępnij #9 Napisano 18 lutego 2016 A takie coś? Nie wiem, czym ty tam będziesz jeździł, ale to bardzo popularne rozwiązanie. Link do komentarza
rupp Napisano 19 lutego 2016 Udostępnij #10 Napisano 19 lutego 2016 Koszta mogą dojść nawet do 50 zł za 1 m kw. Zależy od specyfikacji terenu. Bo jak jest podmokły, to należałoby więcej zastosować. Coś takiego jak na zdjęciu też będzie okey - ale i tak należałoby przygotować podłoże. Link do komentarza
rower Napisano 19 lutego 2016 Udostępnij #11 Napisano 19 lutego 2016 Cytat Płyty betonowe to średni pomysł. One wybrzuszają się w miejscach łączeń. Jazda po nich autem, to karkołomna sprawa. Ich jedyną zaletą jest to, że są stosunkowo tanie. Podjazdy pod rampy robi się z podłoża, kruszywa na kilkadziesiąt cm w głąb. Zależy jeszcze od gruntu. Co do podsypki, to możesz zastosować takie kruszywo http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/...acje-i-podsypkiJest ono stosowane zarówno pod kostkę czy asfalt. Gdybym miał coś sugerować, to 0-31 jest lepszą opcją, bo drobna frakcja i dobrze klinuje. Robi się niemal beton z tego (prawie beton). . Płyty betonowe nie muszą się tak wybrzuszać, jeśli zastosuje się właśnie odpowiednią podbudowę, same płyty o odpowiedniej grubości oraz przeprowadzi się dobre fugowanie. Bynajmniej nie twierdzę, że zjawiska da się uniknąć całkowicie, można jednak w dużym stopniu wyeliminować. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się