Skocz do zawartości

Blachodachówka...Co wybrać, opinie...


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam,

stoję przed wyborem blachodachówki. Interesuje mnie tylko dobra blacha (szwedzka lub fińska SSAB/Ruukki, ew amerykańska US Steel). Otrzymałem kilka wycen i propozycji i miałbym prośbę, aby ktoś, kto czuje się na siłach i ma doświadczenie i wiedzę pomógł mi się zdecydować.
Nie jestem laikiem, posiadam pewną wiedzę na temat blachodachówek (a może i coś więcej, bo temat mnie interesuje), rozumiem o co loto, ale fachowe rady zawsze mile widziane:)

A więc zaproponowano mi:
1. Budmat: blacha szwedzka SSAB, model Aria Nova Matt; cena 33,95 zł/m2 całkowity, 37,21 zł/m2 krycia, gwarancja chyba 50 techniczna/20 na powłokę

2. Bratex:
* SSAB Szwecja, Prestige Ceramic Matt/Nova Matt,
model Vilano - 32,07 zł/m2 całk, 36,21 zł/m2 krycia, gwar :Ceramic: bezter i 15 lat/ Nova 50/20 lat

model Platino - 30,51 zł/m2 całkowity, 33,03 zł/m2 krycia, gwarancja j/w


Prestige GreenCoat Mica,
model Vilano - 35,46 zł/m2 całkowity, 40 zł/m2 krycia, gwarancja 50/25 lat

model Platino - 33,73 zł/m2 całkowity, 35,50 zł/m2 krycia, gwarancja j/w



* SSAB Finlandia, Prestige Pural Matt,
model Vilano - 37,88 zł/m2 całkowity, 42,8 zł/m2 krycia, gwarancja 50/20 lat

model Platino - 36,03 zł/m2 całkowity, 39 zł/m2 krycia, gwarancja j/w


Czekam jeszcze na wycenę z Regametu, tam mają blachę amerykańską, też ponoć dobra z US Steel, Pure Text bodajże z gwarancją 50/20. Zobaczymy jaka będzie cena

No i tutaj mam problem bo w zasadzie wszystkie są dosyć podobne. Wszystkie posiadają 275g/m2 ocynku, 50um lakieru, wszystkie klasa Prestige z gwarancją 50/20 minimum. Blacha szwedzka czy fińska to jakość sama w sobie - wiadomo. Nie wiem tak do końca co z tą amerykańską, ale poczekam na wycenę. Różnice są jednak w cenie i to znaczne (pomijając już rodzaj wytłoczenia, bo to indywidualne upodobanie, chociaż im wyższe przetłoczenie to ponoć odporniejsza na ew zaginanie, sztywniejsza no i wg mnie ładniejsza:)).
No i czy warto np dawać te 6 zł więcej/m2 za Pural Matt, gdy mogę wziąć Nova Matt i mam taką samą gwarancję, też szwedzka blacha... No oczywiście Pural MAtt to powłoka poliuretanowa gruboziarnista, Nova tego nie ma... Podobnież sprawa się ma z Pure Textem z Regametu: też poliuretanowa z podkładem żywicznym...
Zrobiłem sobie taki mały teścik: mam wzorniki z każdego rodzaju blachy. Każdy kawałek blaszki starałem się porysować inną blaszką (dosyć mocno) i zobaczyć jak rysy widać. Na Nova MAtt i Ceramic Matt i GreenCoat Mica widać ryski, ślady pozostały i pod słońcem pod różnym kątem są widoczne. Pure text natomiast z Regametu pozostał prawie taki jaki był! Ledwo ledwo widoczne jakieś ryski niewielkie.
Fińska Pural Matt z kolei to było zaskoczenie! Zaraz po porysowaniu ślady jakieś były, które po jakimś czasie zupełnie stały się niewidoczne. Rysowanie powtórzyłem jeszcze 2 razy i tak samo! Patrzę pod różnym kątem pod światło i nie widzę dosłownie ŻADNYCH śladów jakichkolwiek ingerencji w powłokę. No i teraz nie wiem, na ile takie próbki kawałków blachy odpowiadają rzeczywistej jakości blachy... Może próbki są z jakiegoś kryptonu by zmylić kupujących :P
A poważnie to ta fińska Pural Matt jakoś podziałała na moją wyobraźnie i wydaje mi się, że poleżałaby na dachu długo i w niewiele ew zmienionej jakości...
Ostatnia rzecz: gwarancja icon_smile.gif
To jest dobre! Ale przeczytałem warunki gwarancyjne każdego sprzedawcy, są bardzo zbliżone.
Nie wiem czy ktoś już reklamował jakąś blachę, ale odczucie moje jest takie, że chyba o kant d..y można rozbić takie gwarancje, bo uznanie ewentualnej reklamacji będzie dosyć trudne , ale nie niemożliwe przy regularnej konserwacji blachy i corocznej samodyscyplinie:)
Ciekaw jestem, czy ktoś z szanownych Forumowiczów podpowie mi coś, a może ktoś ma już któryś w modeli i podzieli się opinią itp...
pozdrawiam serdecznie Edytowano przez kajloren (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ostatnia rzecz: gwarancja icon_smile.gif
To jest dobre! Ale przeczytałem warunki gwarancyjne każdego sprzedawcy, są bardzo zbliżone.
Nie wiem czy ktoś już reklamował jakąś blachę, ale odczucie moje jest takie, że chyba o kant d..y można rozbić takie gwarancje, bo uznanie ewentualnej reklamacji będzie dosyć trudne , ale nie niemożliwe przy regularnej konserwacji blachy i corocznej samodyscyplinie:)
Ciekaw jestem, czy ktoś z szanownych Forumowiczów podpowie mi coś, a może ktoś ma już któryś w modeli i podzieli się opinią itp...
pozdrawiam serdecznie



W sprawie wyboru konkretnego modelu nie pomogę, a jeśli chodzi o gwarancję - faktycznie bywają z tym problemy, o czym świadczy np. ta dyskusja:
https://forum.budujemydom.pl/Dachy-i-blachy...acji-t7195.html
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Chcesz dobrą szedzką blachę i rozważasz Budmat i Bratex? Nie rozważasz Ruukki - chyba najlepszego producenta blachodachówek ze stalą SSAB? Albo Plannji (choć to teraz ten sam producent)? Owszem, Budmat jak najbardziej do zastanowienia, ale chyba Bratex to lekka przesada.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Wybrałem Ruukki, model Adamante. Całość materiałów oryginalne od Ruukki. Dach gotowy, klient zadowolony. Prezentuje się super i układało się równie dobrze.
Napisano
Cytat

Wybrałem Ruukki, model Adamante. Całość materiałów oryginalne od Ruukki. Dach gotowy, klient zadowolony. Prezentuje się super i układało się równie dobrze.




No Ruukki i Planja (teraz to jedna kompania) to chyba najwyższa jakość jeżeli chodzi io pokrycia z blachy.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

A jak z akcesoriami dachowymi (bariery śniegowe, stopnie kominiarskie itp.)? Czy niezależnie od tego, jakie pokrycie się wybierze, da radę dobrać dodatkowe wyposażenie?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Jeżeli szukasz najlepszej ze zwykłych blach, to zdecydowanie Ruukki. Ja jeddnak  zachęcam do zpoznania się z ofertą blachodachówek GERARD. Cenowo nie ma dużej różnicy, a jakość niebotycznie wyższa.

Napisano
Dnia 3/17/2017 o 11:29, rrypalski napisał:

Jeżeli szukasz najlepszej ze zwykłych blach, to zdecydowanie Ruukki. Ja jeddnak  zachęcam do zpoznania się z ofertą blachodachówek GERARD. Cenowo nie ma dużej różnicy, a jakość niebotycznie wyższa.

Bacha z posypką super sprawa, tylko cena niezbyt zachęcająca.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...