Skocz do zawartości

Przeciekający zawór od wody


Pionat

Recommended Posts

Witam,

w łazience zaczął mi przeciekać zawór od wody.

Pytanie do speców - co z tym zrobić?
Czy jest możliwość wymiany tylko części czy trzeba będzie wymieniać cały zawór? Może jest jakiś alternatywny sposób.
Zawór jest odkręcony w tej chwili na ok. połowę i woda skrapla się mniej więcej co 5 sekund. Zakręcanie go lub mocniejsze odkręcanie powoduje, że woda zaczyna lecieć intensywniej.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Tylko zanim dokręcisz ten dławik to dobrze oczyść z farby. Dokręć z wyczuciem oczywiście abyś nie przekręcił.
Jeżeli to nie pomoże to wystarczy wymienić oring pod dławikiem, bo może okazać się że tego oringa już praktycznie nie ma.
A tak poza konkursem to kupując zawór kulowy kupuj go z dławikiem, bo są w sprzedaży też bez dławika.
Link do komentarza
Dzięki za porady. Jak widać instalacja jest wiekowa, sam zawór był ruszany pewnie dziesiątki lat temu i w dodatku ta farba. Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.
Link do komentarza
Cytat

Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.



Zwykłym smarem (gwinty, nie gumy). Jeśli odkręcanie/dokręcanie będzie trudne lub nie da efektu, to najlepiej będzie go jednak wymienić na nowy. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za porady. Jak widać instalacja jest wiekowa, sam zawór był ruszany pewnie dziesiątki lat temu i w dodatku ta farba. Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.


Widać na nim odciśnięty ząb czasu icon_biggrin.gif
Smarem to raczej za dużo nie zwojujesz w tej sytuacji.
Najpierw go oczyść z farby, tak jak już wspomniałem wyżej, potem potraktuj go środkiem odrdzewiająco-smarującym np WD-40 i próbować dokręcić lub odkręcić w zależności od zaistniałej potrzeby.
Jeżeli po takim zabiegu nie ruszy, to spróbuj na gorąco. Podgrzej okolice gwintu za pomocą jakiegoś palnika lub coś podobnego, psiknij po tym na to preparatem i spróbuj dokręcić czy odkręcić, powinno się udać.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziwnie długie te jętki. Od samej długości mogą się giąć, a gdzie napór krokwi? Zwykle takie długie są kleszcze.   pokaż jakieś fotki, przekrój dachu - to może coś będzie z tego wiadomo.   bez widoku niewiele z tego wiadomo projekt , fotki potrzebne
    • No cóż - napisałem, jak to jest wg zasad. Niemieckich.  to, co migruje z góry na szerokości wykopu pod dren - to mały procent z tego, co migruje zza wykopu. Poza tym - napisałem, że możesz zasypać - ale oddzielając tą nasypaną ziemię czy glinę geowłókniną - w przeciwnym razie zasypana ziemia być może przefiltruje się do kamienia - piasek tym bardziej.   Dren niestety ściąga wodę - takie jest jego zadanie, dlatego lokuje sie go powyżej spodu ławy - ale też odprowadza tę wodę, odwadniając teren. Taka jest zasada.   Przy gruntach szczególnie mokrych robi się nawet dwie opaski, jedna przy budynku, druga trochę dalej od tej pierwszej.   Żwir ma odprowadzać wodę do drenu bezpośrednio na odległości 30, 40 cm - nie 5 metrów.   Kamień może się po pewnym czasie przymulić, szczególnie ten najniżej położony choćby pyłem z samego nasypanego kamienia - i tego nie przetkasz - rurę można, jeśli studnie na to pozwolą.    
    • Przemyśl sprawę dokładnie. Nie wiemy jaka jest wielkość dachu, w jakim regionie obiekt (w różnych regionach obowiązują różne normy obciążenia śniegiem i naporu wiatru) i nie zapominaj, że kiedyś, w Katowicach, pod śniegiem zawalił się dach hali wystawienniczej. Dlatego pytałem o odkształcenia połaci dachowej, które mogą być mało widoczne z zewnątrz, ale wewnątrz dachu powinieneś to zauważyć. Jętki w żadnym przypadku nie powinny się wyginać na boki, bo to znaczy, że zostały wykonane z odpadowego drewna, albo źle zamontowane (niesymetrycznie). Ani do góry, ani na dół. One mają pracować na ściskanie. Zdjęcia coś więcej by dały, dlatego nie działaj pochopnie, tutaj należy sięgnąć do przyczyny, a nie tylko pudrować skutki.
    • Jakbym miał zasypywać po samą górę kamieniem plukanym to sam kamień kosztował by mnie z 10 tys. U nas chodzi po 110zl m3. Pozatym w ten sposób daje drogę wodom opadowym żeby migrowaly sobie do lawy. A jak na jakiejś głębokości zacznę zasypywać gliną to zadziała z czasem jak izolacja bo nie przepuszcza wody. Ale wracając do tematu nurtuje mnie to czy dren powyżej ławy będzie skuteczny a w zasadzie czy żwir pod drenem przepuści wodę do oddalonego o ok 5m odcinka drenu poniżej posadzki. Ale wydaje mi się że powinien. 
    • Nie, choć jak w niego patrzyłem to nic podejrzanego mi się nie rzuciło.   Z tego co pamiętam, to będzie coś około 2.8 - 2.9m. Z tymże jest ścianka kolankowa i jeszcze nie ma wylewek. Po dodaniu sufitów i zrobieniu podłóg na gotowo, będzie pewnie te 2.5 m.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...