Skocz do zawartości

Poddasze ocieplenie i wentylacja


przemooo33

Recommended Posts

Napisano

Witam ,

Wylewki zrobione ,teraz czas na ocieplenie poddasza i kilka znaków zapytania

Czy ktoś może potwierdzić czy ten sposób/wariant jest dobry

Zacznę od góry

Dachówka ceramiczna
Łaty i kontrłaty
Tyvek Supro z taśmą- wysokoparoprzepuszczalna membrana dachowa 

Pełne deskowanie –odstępy miedzy deskami 1 cm
I teraz moje kolejne działanie czy dobre / logiczne ?
Do desek miedzy krokwiami chcę przymocować na calej długości peszle plastikowe ( srednica takiego peszla to 2 -2,2 cm ) czyli szcelina wentylacyjna będzie miała tą wartośc 2 cm , dalej wełna szklana między krokwie 15 cm lambda 0,035 (nie podaje producenta bo to nie ma nic do rzeczy aczkolwiek jest konkretnie już wybrany )
Dalej druga warstwa – wełna 15 cm czy 10 cm –tego nie wiem właśnie –lambda wełny 0,033 ( teraz pewnie każdy już wie jaki producent) priorytetem dla mnie jest ciepłe poddasze,więc pomimo zmniejszenia przestrzeni życiowej przez zastosowanie 15 cm wełny jako drugiej warstwy tak zrobię ,chyba ,że 10cm wystarczy w zupełności ?
Dalej żółta folia paroizolacyjna 0,2mm - namawiają mnie na folie z ekranem lub na folie system inteligentnej paraizolacji gdzie moim zdaniem to nie ma żadnego znaczenia w moim wypadku –raz nie wierzę w skuteczne odbijanie promieniowania a inteligentna paraizolacja pewnie w jakiś sposób działa ale raz ,że bardzo drogi system dwa przy pełnym deskowaniu chyba nie do końca się sprawdzi I jest to potrzebne .
Dlatego zdecydowałem się na żółtą folię paroizolacyjną 0,2mm z atestem do tego systemowe taśmy I materiały uszczelniające I powinno być ok .
Na to dwie płyty gipsowo-kartonowe I czy będzie ok ?
Proszę fachowców z tej branży o info czy ta wizja jest dobra ,czy coś powinno się poprawić/zmienić
Najważniejsze pytania dla mnie to :
Czy szczelina wentylacyjna jest konieczna ,jeśli tak to czy 2 cm wystarczy ( krokwia ma 18 cm więc gdyby nie była konieczna szczelina wentylacyjna wtedy wełna 18 cm byłaby użyta )

Przy załozeniu ,że dom ma być energooszczedny czy welny 25 cm czy 30 cm lambdy -0,035 I 0,033

Czy ta folia paroizolacyjna wystarczy czy lepiej jednak zasadniczo użyć tej z ekranem lub tej inteligentnej co to dziala inaczej latem a inaczej zimą ?

Oczywiście ,gdyby były potrzebne jakieś dodatkowe informacje to jestem do dyspozycji .

Bardzo proszę o doradzenie

Z gory dziękuję i pozdrawiam
Przemek
 

Napisano
w pierwszym etapie chodzi o tą szczelinę dylatacyjną - już wiem że musi być bezwzględnie - czy wystarczy 2-2,2 cm ?
Może ktoś doradzić ? Dach deskowany ,żeby to wszystko nie pogniło za kilka lat.
Z drugiej strony im wiekszą zrobię szczelinę tym ciensza wełna między krokwie - dlatego pytam szanownych forumowiczów co mogliby doradzić ?icon_smile.gif
Napisano
Poszycie "folia na deskowaniu" charakteryzuje się niską paroprzepuszczalnością zatem nad termoizolacją musi być utworzona pustka powietrzna, standardowo o grubości 3 cm, a wełna nie powinna w żadnym miejscu dotykać do deskowania. Błędem było ułożenie folii paroprzepuszczalnej na deskowaniu, a nie pod nim i odsunięcie desek poprzez zamocowanie ich na kontrłatach.
Napisano
Witam Panie Cezary ,

dziękuję za konkretną informację - niestety błąd w sztuce popełniony( na tamten czas wszyscy mnie zapewniali ,że tak ma być i firma dekarska i firma od membrany nie sprawdziłem i nie skonsultowałem -moja wina )
Teraz tego już nie mogę poprawić niestety . Czyli szczelina powinna być 3 cm między deską a wełną .Wiem ,że żyłuje ten temat ale chciałbym zapytać czy 2,2 cm taka szczelina też wystarczy ? Pytam dlatego ,że nie za bardzo wierzę sznurkom z których robi się takie szczeliny a ja chcę zrobić w ten sposób ,żeby miedzy krokwie do desek przymocować za pomocą takera peszel plastikowy -on ma około 2cm - 2,2 cm .Czy reszta działań poprawnie zaplanowana ?
Napisano
Eksperymentowanie z peszlem nie będzie dobrym rozwiązaniem - ogranicza cyrkulację powietrza, zmniejsza powierzchnię odparowania. W podobnych sytuacjach mocuje się do boków krokwi folię wysokoparoprzepuszcalną odsuniętą od deskowania. Można wtedy zapewnić wentylację bezpośrednio nad tą folią co znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo zawilgocenia konstrukcji dachowej.
Napisano
zaczynam rozumieć albo kompletnie zaczyna mi się mieszać -czyli w odległości około 2,5 -3 cm od góry desek z deskowania dachu do krokwi mocuję na przyklad takerem folię wysokoparoprzepuszczalną czyli taką jak mam już na dachu położoną Tyvek Supro -tak ?

patrząc od góry od strony dachu jeszcze raz będą takie warstwy :
dachówka ceramiczna
łaty i kontrłaty
Tyvek Supro z taśmą- wysokoparoprzepuszczalna membrana dachowa 

Pełne deskowanie –odstępy miedzy deskami 1 cm

teraz między krokwiami w odległości około 2,5-3 cm od czoła deski folia wysokoparoprzepuszczalna
następnie wełna między krokwiami do wysokości krokwi
dalej druga warstwa wełny na zakładkę
na to żółta folia paroizolacyjna 0,2mm
na to płyty gk

czy tak to ma być w tym przypadku ? taka kolejność jest poprawna ?
Proszę o odpowiedz .




Napisano (edytowany)
Witam serdecznie Panie Cezary,
tak na gorąco wczoraj,, patentowałem '' szczelinę miedzy deskowaniem a docelowo wełną .
Ze względów wykonawczych ( nie umiem lepiej ) zostanę jednak przy sznurku jako ogranicznik szczeliny,co 10 centymetrów przełożenie sznurka,przymocowanie takerem tapicerskim ,trzyma super i sznurek naprężony jest super.
Pracochłonne i wymaga dużej dokładności ale mam nadziej,że efekt będzie ok.Naprawdę sznurek bardzo dobrze naprężony jest i nie poluzuje się. Zdjęcie nr 1 .Próbowałem także przymocować między krokwie pas membrany mam nadzieję ,że dobrą stroną , ale efekt jest mizerny ,nie jest to naprężone i nie za bardzo umiem to zrobić Zdjecie nr 2 .Panie Cezary czy można pozostać przy sznurze i dokładnym,gęstym zrobieniem tej ,,ściany'' oddzielającej od deskowania.
Proszę o odpowiedz .

Pozdrawiam
Przemek

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez przemooo33 (zobacz historię edycji)
Napisano
Sznurkowanie jest OK, ale nie daje dodatkowej ochrony przed ewentualnymi przeciekami. Membrana nie tą stroną (napisy do dachu), układanie zaczyna się od kalenicy (zakład umożliwiający spływ wody), a do mocowania należy użyć listewek przybijanych do boku krokwi - wtedy bez problemu można ją napiąć owijając wokół krowi do następnego pola.
Napisano
Panie Cezary,

wszystko jasne,rozumiem wszystko ( tam mi się wydaje ) ale skoro się zgodził w moim wariancie na sznurowanie też to może zostanę przy nim -zrobię to solidnie i dokładnie.Dziękuję bardzo za pomoc icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
    • Poziomy rzek tak się zmieniają, że dzisiaj 1,5m od brzegu za tydzień może się stać już 3 metrami a wtedy już kara się należy:) Niestety kolego. Smutna prawda. Gówna się nie rusza bo można się upaćkać.
    • Najlepiej byłoby skuć przylegające ściany tarasu jak najniżej, możliwie całkowicie. Przed położeniem na ściany jakiejkolwiek izolacji musisz jak dobrze oczyścić i organoleptycznie wysuszyć. Zaizoluj jakąś masa KMB, dysperbity mogą po czasie zniknąć. Jeśli chodzi o grubość izolacji to użyj takiej ale ten kawałek ściany nie odstawał za bardzo od reszty i żeby to miało "ręce i nogi". Zazwyczaj na ściany fundamentowe nie przesadza się z grubością styropiany czy XPS'a.   P.S. A dlaczego go skuwasz? 
    • Mam pytanie bo  wyburzam taras przylegający do ściany domu. Jest on wysoki na .5 m. Chciałabym go zrównać z ziemią. Mam pytanie jak zabezpieczyć ścianę i czym ocieplić oraz do jakiego momentu skuwać taras przylegający do ściany? Ściany wokół mam ocieplone styropianem ok 20 cm. Chciałabym aby część ściany, która zostanie odkryta nie wystawała a była ocieplona i zabezpieczona przed wilgocią. 
    • Dzień dobry,  Sprawa dotyczy odrzucenia wniosku o pozwolenie na budowę domku jednorodzinnego. W opinii starostwa powiatowego, zjazd z działki na drogę gminną przebiega przez działkę BBB (pas wydzielony pod poszerzenie drogi), która w księdze wieczystej ma przypisanego właściciela - prywatna osobę. Uzyskaliśmy stanowisko urzędu w gminie, iż działka BBB została wywłaszczona w 2005r. na drogę i formalnie należy do tejże gminy. Brak wpisu w księdze wieczystej wynika z niedopatrzenia notariusza-gminy.  Starostwo powiatowe nie przyjmuje dokumentu sporządzonego przez gminę i potwierdzającego gminną własność działki i tym samym uniemożliwia inwestorowi uzyskanie pozwolenia na budowę.   Prośba o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii. Jakim innym dokumentem z gminy przedstawić starostwu , jaki art. prawny możemy przytoczyć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...