Skocz do zawartości

Poddasze ocieplenie i wentylacja


przemooo33

Recommended Posts

Napisano

Witam ,

Wylewki zrobione ,teraz czas na ocieplenie poddasza i kilka znaków zapytania

Czy ktoś może potwierdzić czy ten sposób/wariant jest dobry

Zacznę od góry

Dachówka ceramiczna
Łaty i kontrłaty
Tyvek Supro z taśmą- wysokoparoprzepuszczalna membrana dachowa 

Pełne deskowanie –odstępy miedzy deskami 1 cm
I teraz moje kolejne działanie czy dobre / logiczne ?
Do desek miedzy krokwiami chcę przymocować na calej długości peszle plastikowe ( srednica takiego peszla to 2 -2,2 cm ) czyli szcelina wentylacyjna będzie miała tą wartośc 2 cm , dalej wełna szklana między krokwie 15 cm lambda 0,035 (nie podaje producenta bo to nie ma nic do rzeczy aczkolwiek jest konkretnie już wybrany )
Dalej druga warstwa – wełna 15 cm czy 10 cm –tego nie wiem właśnie –lambda wełny 0,033 ( teraz pewnie każdy już wie jaki producent) priorytetem dla mnie jest ciepłe poddasze,więc pomimo zmniejszenia przestrzeni życiowej przez zastosowanie 15 cm wełny jako drugiej warstwy tak zrobię ,chyba ,że 10cm wystarczy w zupełności ?
Dalej żółta folia paroizolacyjna 0,2mm - namawiają mnie na folie z ekranem lub na folie system inteligentnej paraizolacji gdzie moim zdaniem to nie ma żadnego znaczenia w moim wypadku –raz nie wierzę w skuteczne odbijanie promieniowania a inteligentna paraizolacja pewnie w jakiś sposób działa ale raz ,że bardzo drogi system dwa przy pełnym deskowaniu chyba nie do końca się sprawdzi I jest to potrzebne .
Dlatego zdecydowałem się na żółtą folię paroizolacyjną 0,2mm z atestem do tego systemowe taśmy I materiały uszczelniające I powinno być ok .
Na to dwie płyty gipsowo-kartonowe I czy będzie ok ?
Proszę fachowców z tej branży o info czy ta wizja jest dobra ,czy coś powinno się poprawić/zmienić
Najważniejsze pytania dla mnie to :
Czy szczelina wentylacyjna jest konieczna ,jeśli tak to czy 2 cm wystarczy ( krokwia ma 18 cm więc gdyby nie była konieczna szczelina wentylacyjna wtedy wełna 18 cm byłaby użyta )

Przy załozeniu ,że dom ma być energooszczedny czy welny 25 cm czy 30 cm lambdy -0,035 I 0,033

Czy ta folia paroizolacyjna wystarczy czy lepiej jednak zasadniczo użyć tej z ekranem lub tej inteligentnej co to dziala inaczej latem a inaczej zimą ?

Oczywiście ,gdyby były potrzebne jakieś dodatkowe informacje to jestem do dyspozycji .

Bardzo proszę o doradzenie

Z gory dziękuję i pozdrawiam
Przemek
 

Napisano
w pierwszym etapie chodzi o tą szczelinę dylatacyjną - już wiem że musi być bezwzględnie - czy wystarczy 2-2,2 cm ?
Może ktoś doradzić ? Dach deskowany ,żeby to wszystko nie pogniło za kilka lat.
Z drugiej strony im wiekszą zrobię szczelinę tym ciensza wełna między krokwie - dlatego pytam szanownych forumowiczów co mogliby doradzić ?icon_smile.gif
Napisano
Poszycie "folia na deskowaniu" charakteryzuje się niską paroprzepuszczalnością zatem nad termoizolacją musi być utworzona pustka powietrzna, standardowo o grubości 3 cm, a wełna nie powinna w żadnym miejscu dotykać do deskowania. Błędem było ułożenie folii paroprzepuszczalnej na deskowaniu, a nie pod nim i odsunięcie desek poprzez zamocowanie ich na kontrłatach.
Napisano
Witam Panie Cezary ,

dziękuję za konkretną informację - niestety błąd w sztuce popełniony( na tamten czas wszyscy mnie zapewniali ,że tak ma być i firma dekarska i firma od membrany nie sprawdziłem i nie skonsultowałem -moja wina )
Teraz tego już nie mogę poprawić niestety . Czyli szczelina powinna być 3 cm między deską a wełną .Wiem ,że żyłuje ten temat ale chciałbym zapytać czy 2,2 cm taka szczelina też wystarczy ? Pytam dlatego ,że nie za bardzo wierzę sznurkom z których robi się takie szczeliny a ja chcę zrobić w ten sposób ,żeby miedzy krokwie do desek przymocować za pomocą takera peszel plastikowy -on ma około 2cm - 2,2 cm .Czy reszta działań poprawnie zaplanowana ?
Napisano
Eksperymentowanie z peszlem nie będzie dobrym rozwiązaniem - ogranicza cyrkulację powietrza, zmniejsza powierzchnię odparowania. W podobnych sytuacjach mocuje się do boków krokwi folię wysokoparoprzepuszcalną odsuniętą od deskowania. Można wtedy zapewnić wentylację bezpośrednio nad tą folią co znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo zawilgocenia konstrukcji dachowej.
Napisano
zaczynam rozumieć albo kompletnie zaczyna mi się mieszać -czyli w odległości około 2,5 -3 cm od góry desek z deskowania dachu do krokwi mocuję na przyklad takerem folię wysokoparoprzepuszczalną czyli taką jak mam już na dachu położoną Tyvek Supro -tak ?

patrząc od góry od strony dachu jeszcze raz będą takie warstwy :
dachówka ceramiczna
łaty i kontrłaty
Tyvek Supro z taśmą- wysokoparoprzepuszczalna membrana dachowa 

Pełne deskowanie –odstępy miedzy deskami 1 cm

teraz między krokwiami w odległości około 2,5-3 cm od czoła deski folia wysokoparoprzepuszczalna
następnie wełna między krokwiami do wysokości krokwi
dalej druga warstwa wełny na zakładkę
na to żółta folia paroizolacyjna 0,2mm
na to płyty gk

czy tak to ma być w tym przypadku ? taka kolejność jest poprawna ?
Proszę o odpowiedz .




Napisano (edytowany)
Witam serdecznie Panie Cezary,
tak na gorąco wczoraj,, patentowałem '' szczelinę miedzy deskowaniem a docelowo wełną .
Ze względów wykonawczych ( nie umiem lepiej ) zostanę jednak przy sznurku jako ogranicznik szczeliny,co 10 centymetrów przełożenie sznurka,przymocowanie takerem tapicerskim ,trzyma super i sznurek naprężony jest super.
Pracochłonne i wymaga dużej dokładności ale mam nadziej,że efekt będzie ok.Naprawdę sznurek bardzo dobrze naprężony jest i nie poluzuje się. Zdjęcie nr 1 .Próbowałem także przymocować między krokwie pas membrany mam nadzieję ,że dobrą stroną , ale efekt jest mizerny ,nie jest to naprężone i nie za bardzo umiem to zrobić Zdjecie nr 2 .Panie Cezary czy można pozostać przy sznurze i dokładnym,gęstym zrobieniem tej ,,ściany'' oddzielającej od deskowania.
Proszę o odpowiedz .

Pozdrawiam
Przemek

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez przemooo33 (zobacz historię edycji)
Napisano
Sznurkowanie jest OK, ale nie daje dodatkowej ochrony przed ewentualnymi przeciekami. Membrana nie tą stroną (napisy do dachu), układanie zaczyna się od kalenicy (zakład umożliwiający spływ wody), a do mocowania należy użyć listewek przybijanych do boku krokwi - wtedy bez problemu można ją napiąć owijając wokół krowi do następnego pola.
Napisano
Panie Cezary,

wszystko jasne,rozumiem wszystko ( tam mi się wydaje ) ale skoro się zgodził w moim wariancie na sznurowanie też to może zostanę przy nim -zrobię to solidnie i dokładnie.Dziękuję bardzo za pomoc icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
    • Szanowny Panie,   Pragniemy zapewnić, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie i nie korzystamy z gotowych szablonów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Panu wszelkich niezbędnych informacji technicznych związanych z produktem, jego odpowiednim zastosowaniem i montażem, a także staramy się pomóc w ramach naszych możliwości. Rozumiemy, że jest Pan świadomy zaleceń dotyczących postępowania z blachą z antykondesatem. W związku z tym, nasza pomoc w tym zakresie może być już ograniczona. Nie możemy wypowiadać się w kwestii oceny jakości przeprowadzonych prac montażowych. W Pana przypadku, mając dodatkowo do czynienia z profilem trapezowym firmy Blachotrapez, zachęcamy do skorzystania z pomocy technicznej producenta lub skontaktowania się z niezależną jednostką organizacyjną – Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD).   W celu konsultacji lub inspekcji na budowie, która może skutkować wystawieniem opinii technicznej, zachęcamy do kontaktu z odpowiednim dla Pana lokalizacji oddziałem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Inspekcja ta odbywa się bezpośrednio na miejscu, a orzecznik PSD po przeprowadzeniu oględzin może wydać zalecenia wskazujące, co należy poprawić. Link do zamówienia opinii technicznej: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna  
    • Najpierw usuń samosiejki i śmieci z działki, potem wyrównaj teren i sprawdź ziemię – leśna gleba bywa kwaśna, więc może trzeba będzie dodać trochę ziemi ogrodowej albo wapna. Jak już uporządkujesz wszystko, możesz wysiać trawę (najlepiej cieniolubną) albo zrobić żwirowe ścieżki i kawałek miejsca do siedzenia. Nie musisz wszystkiego robić od razu – działaj etapami, będzie łatwiej ogarnąć.
    • Jak duży jest to budynek? Jaki jest spadek tego dachu? W dachach o małym spadku głównym czynnikiem zapewniającym wymianę powietrza pod pokryciem jest działanie wiatru. Czy ta taśma w kalenicy to taśma dekarska przeznaczona do układania w kalenicy? Bo takie są paroprzepuszczalne.  Czy te wąskie okienka-szczeliny w ścianach są czymś wypełnione, czy nimi wnika swobodnie powietrze? Im lepsza będzie wymiana powietrza w tym budynku, tym mniejsze będzie ryzyko kondensacji. Proszę sprawdzić czy do niej nadal dochodzi, gdy w tym budynku pozostawi się lekko uchylone wszystkie wejścia.  Natomiast samą blachę można próbować ratować usuwając zaprawę na styku z blachą przy zewnętrznych krawędziach (linie okapów) oraz zapewniając przepływ powietrza pod kalenicą (szczelina pod gąsiorem kalenicowym, nawet bez żadnej folii lub innego uszczelnienia). 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...