Skocz do zawartości

Filtr mechaniczny narurowy przed zmiękczaczem centralnym - czy konieczne?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Woda z wodociągu, na wejściu domu obowiązkowy filtr siatkowy, zmiękczacz centralny.

Przed zmiękczaczem mam filtr narurowy 10 cali, jako dodatkowa filtracja mechaniczna.

Z uwagi że nie mam bardzo dużych ciśnień zastanawiam się czy jest sens dawania tego filtra, a jeżeli już to ile mikronów? 20? 50? 100?

Jaki są wymogi, przepisy?

Napisano
Cytat

Witam,

Woda z wodociągu, na wejściu domu obowiązkowy filtr siatkowy, zmiękczacz centralny.

Przed zmiękczaczem mam filtr narurowy 10 cali, jako dodatkowa filtracja mechaniczna.

Z uwagi że nie mam bardzo dużych ciśnień zastanawiam się czy jest sens dawania tego filtra, a jeżeli już to ile mikronów? 20? 50? 100?

Jaki są wymogi, przepisy?



Nie wiem jakie są przepisy ale ja mam tak:
- własna studnia
- ciśnienie na hydroforze min 2 max 4 ATM
- filtr wstępny siatkowy 50 mikronów (można go czyścić)
- filtr drugi sznurkowy 20 mikronów (do wymiany co 2 miesiące, lub jak się zabrudzi)
- filtr właściwy ze złożem (płukanie solanką automatyczne)

Dom 1 piętrowy, 2 łazienki i kuchnia. Jak 2 osoby biorą jednocześnie prysznic to nieco spada ciśnienie przed punktem załączenia hydroforu ale nie ma tragedii. Da się umyć, u teściowej w bloku jest gorzej.
Napisano
Cytat

Witam,

Woda z wodociągu, na wejściu domu obowiązkowy filtr siatkowy, zmiękczacz centralny.

Przed zmiękczaczem mam filtr narurowy 10 cali, jako dodatkowa filtracja mechaniczna.

Z uwagi że nie mam bardzo dużych ciśnień zastanawiam się czy jest sens dawania tego filtra, a jeżeli już to ile mikronów? 20? 50? 100?

Jaki są wymogi, przepisy?


Nie ma przepisów w tej kwestii. Chodzi o ochronę głowicy zmiękczacza przed uszkodzeniem (np. przez drobinki piasku czy rdzy). Jeśli masz już na wejściu jeden filtr to drugi nie będzie konieczny. A jeśli chcesz go zamontować to wystarczy spokojnie 50 czy 100 um.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nie wiem jakie są przepisy ale ja mam tak:
- własna studnia
- ciśnienie na hydroforze min 2 max 4 ATM
- filtr wstępny siatkowy 50 mikronów (można go czyścić)
- filtr drugi sznurkowy 20 mikronów (do wymiany co 2 miesiące, lub jak się zabrudzi)
- filtr właściwy ze złożem (płukanie solanką automatyczne)

Dom 1 piętrowy, 2 łazienki i kuchnia. Jak 2 osoby biorą jednocześnie prysznic to nieco spada ciśnienie przed punktem załączenia hydroforu ale nie ma tragedii. Da się umyć, u teściowej w bloku jest gorzej.



Nie przesadzasz? Chcesz wode destylowaną mieć?
Rozwaga troche
Napisano
Cytat

Nie przesadzasz? Chcesz wode destylowaną mieć?
Rozwaga troche


Od filtracji mechanicznej na poziomie 20 um do wody destylowanej droga jest baaardzo długa.
Napisano
Cytat

Od filtracji mechanicznej na poziomie 20 um do wody destylowanej droga jest baaardzo długa.


Ale nie ma co tłumaczyć, gdyby miała pojęcie jak się robi wodę destylowana to by nie pisała takich głupot.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Założenie jest proste – tani i łatwy do wymiany filtr na początku zabezpiecza kosztowne urządzenie, które jest za nim. W tym przypadku zmiękczacz. Najczęściej producenci urządzeń do uzdatniania wymagają właśnie takiego zabezpieczenia. Strata ciśnienia na filtrze nie powinna być zbyt duża. Na wodę wodociągową zgrubny filtr wystarczy. Ma raczej wyłapać rdzę, piasek itp., które czasem pojawiają się w sieci.
Napisano
Tak jak pisali poprzednicy – filtr mechaniczny jest traktowany jako niezbędne, wstępne zabezpieczenie urządzeń uzdatniających. Wymagana dokładność filtracji może być nawet opisana w dokumentacji urządzenia. Jest jeszcze jeden mocny argument za jego montażem. Jeżeli producent zmiękczacza wymaga założenia filtra mechanicznego, to jego brak będzie złamaniem warunków gwarancji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...