Skocz do zawartości

Filtr mechaniczny narurowy przed zmiękczaczem centralnym - czy konieczne?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Woda z wodociągu, na wejściu domu obowiązkowy filtr siatkowy, zmiękczacz centralny.

Przed zmiękczaczem mam filtr narurowy 10 cali, jako dodatkowa filtracja mechaniczna.

Z uwagi że nie mam bardzo dużych ciśnień zastanawiam się czy jest sens dawania tego filtra, a jeżeli już to ile mikronów? 20? 50? 100?

Jaki są wymogi, przepisy?

Napisano
Cytat

Witam,

Woda z wodociągu, na wejściu domu obowiązkowy filtr siatkowy, zmiękczacz centralny.

Przed zmiękczaczem mam filtr narurowy 10 cali, jako dodatkowa filtracja mechaniczna.

Z uwagi że nie mam bardzo dużych ciśnień zastanawiam się czy jest sens dawania tego filtra, a jeżeli już to ile mikronów? 20? 50? 100?

Jaki są wymogi, przepisy?



Nie wiem jakie są przepisy ale ja mam tak:
- własna studnia
- ciśnienie na hydroforze min 2 max 4 ATM
- filtr wstępny siatkowy 50 mikronów (można go czyścić)
- filtr drugi sznurkowy 20 mikronów (do wymiany co 2 miesiące, lub jak się zabrudzi)
- filtr właściwy ze złożem (płukanie solanką automatyczne)

Dom 1 piętrowy, 2 łazienki i kuchnia. Jak 2 osoby biorą jednocześnie prysznic to nieco spada ciśnienie przed punktem załączenia hydroforu ale nie ma tragedii. Da się umyć, u teściowej w bloku jest gorzej.
Napisano
Cytat

Witam,

Woda z wodociągu, na wejściu domu obowiązkowy filtr siatkowy, zmiękczacz centralny.

Przed zmiękczaczem mam filtr narurowy 10 cali, jako dodatkowa filtracja mechaniczna.

Z uwagi że nie mam bardzo dużych ciśnień zastanawiam się czy jest sens dawania tego filtra, a jeżeli już to ile mikronów? 20? 50? 100?

Jaki są wymogi, przepisy?


Nie ma przepisów w tej kwestii. Chodzi o ochronę głowicy zmiękczacza przed uszkodzeniem (np. przez drobinki piasku czy rdzy). Jeśli masz już na wejściu jeden filtr to drugi nie będzie konieczny. A jeśli chcesz go zamontować to wystarczy spokojnie 50 czy 100 um.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nie wiem jakie są przepisy ale ja mam tak:
- własna studnia
- ciśnienie na hydroforze min 2 max 4 ATM
- filtr wstępny siatkowy 50 mikronów (można go czyścić)
- filtr drugi sznurkowy 20 mikronów (do wymiany co 2 miesiące, lub jak się zabrudzi)
- filtr właściwy ze złożem (płukanie solanką automatyczne)

Dom 1 piętrowy, 2 łazienki i kuchnia. Jak 2 osoby biorą jednocześnie prysznic to nieco spada ciśnienie przed punktem załączenia hydroforu ale nie ma tragedii. Da się umyć, u teściowej w bloku jest gorzej.



Nie przesadzasz? Chcesz wode destylowaną mieć?
Rozwaga troche
Napisano
Cytat

Nie przesadzasz? Chcesz wode destylowaną mieć?
Rozwaga troche


Od filtracji mechanicznej na poziomie 20 um do wody destylowanej droga jest baaardzo długa.
Napisano
Cytat

Od filtracji mechanicznej na poziomie 20 um do wody destylowanej droga jest baaardzo długa.


Ale nie ma co tłumaczyć, gdyby miała pojęcie jak się robi wodę destylowana to by nie pisała takich głupot.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Założenie jest proste – tani i łatwy do wymiany filtr na początku zabezpiecza kosztowne urządzenie, które jest za nim. W tym przypadku zmiękczacz. Najczęściej producenci urządzeń do uzdatniania wymagają właśnie takiego zabezpieczenia. Strata ciśnienia na filtrze nie powinna być zbyt duża. Na wodę wodociągową zgrubny filtr wystarczy. Ma raczej wyłapać rdzę, piasek itp., które czasem pojawiają się w sieci.
Napisano
Tak jak pisali poprzednicy – filtr mechaniczny jest traktowany jako niezbędne, wstępne zabezpieczenie urządzeń uzdatniających. Wymagana dokładność filtracji może być nawet opisana w dokumentacji urządzenia. Jest jeszcze jeden mocny argument za jego montażem. Jeżeli producent zmiękczacza wymaga założenia filtra mechanicznego, to jego brak będzie złamaniem warunków gwarancji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
    • Tym bardziej że to nie gmina wydaje zgodę na użytkowanie obiektu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...