Skocz do zawartości

Pompa ciepła + rekuperacja


Recommended Posts

Napisano
Może mi ktoś podpowiedzieć na ile sprawdza się instalacja rekuperacji w domu jednorodzinnym, gdzie planowana jest pompa ciepła? Zastanawiam się nad montażem wentylacji mechanicznej, ale mam wątpliwości czy nie będzie to zbędny wydatek. Proszę o opinie osób, które mają zainstalowaną pompę ciepła i rekuperację.
Pozdrawiam.
Napisano
Jako wentylacja - sprawdza się lepiej niż grawitacyjna, bo zawsze jest.

Jeśli jednak masz na myśli tzw. opłacalność, to na jakieś spektakularne oszczędności nie licz.
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Może mi ktoś podpowiedzieć na ile sprawdza się instalacja rekuperacji w domu jednorodzinnym, gdzie planowana jest pompa ciepła? Zastanawiam się nad montażem wentylacji mechanicznej, ale mam wątpliwości czy nie będzie to zbędny wydatek. Proszę o opinie osób, które mają zainstalowaną pompę ciepła i rekuperację.
Pozdrawiam.



Witam,

Budynek posiadający mechaniczną wentylację z zastosowaniem rekuperatora, pozwoli znacznie obniżyć koszty ogrzewania w budynku. Rekuperator odbiera ciepło z usuwanego powietrza, jednocześnie przekazując je do powietrza nawiewanego.
Marka Junkers posiada rekuperator AerastarComfort, który dostępny jest w trzech wariantach o nominalnych przepływach powietrza 140 m3/h, 230 m3/h oraz 350 m3/h. Urządzenie cechuje wysoka efektywność odzysku ciepła, nawet powyżej 90% co pozwala na duże oszczędności kosztów ogrzewania i jednocześnie zapewnia zawsze świeże i czyste powietrze w pomieszczeniach.

Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Junkers

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...