Skocz do zawartości

Jaki ekogroszek?


Recommended Posts

Napisano
Hej. Zakładam nowy temat ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć wątku o tym jaki ekogroszek wybrać gdy się już kupiło kociołek na ekogroszki. Jaki ekogroszek wybrać? Ile wilgoci powinien mieć. Jaka jest dopuszczalna ilość popiołu i siarki oraz jak dobrać wartość opałową i spiekalność. Słyszałam że te parametry są ważne. icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Ja proponuję wkleić do wyszukiwarki następującą frazę:

Największym problemem jest to, że ludzie nie wiedzą, jaką mają uzyskać moc na palniku - to jest główny temat. Bo to, że powstaje żużel to jedna sprawa, natomiast problemem jest to, że użytkownicy nie wiedzą, jak mają ustawić moc na palniku. Niektórzy sądzą, że jak kocioł ma jakąś tam określoną moc, to palnik musi na owej pełnej mocy zawsze pracować. A to nieprawda! Lepiej jest, jeśli palnik pracuje tylko na części swojej mocy. Kocioł najlepszą sprawność ma przy sprawnościach rzędu 70 - 80 procent.


Myślę, że znajdziesz odpowiednią stronę, a w niej sporo fajnych informacji. W każdym razie mnie ta wymiana informacji rozjaśniła nieco problem icon_smile.gif Edytowano przez Poltergeist (zobacz historię edycji)
Napisano
Poczytałam, rozjaśniło to moją wiedzę na temat ustawień pieca. Ok ustawię kociołek na 80% tak by nie wykorzystywać jego pełnej mocy. Nadal pozostaje pytanie jaki wybrać ekogroszek? Powinien być "Warto zainwestować w dobry węgiel, tylko trzeba wiedzieć, który jest dobry. Przeważnie użytkownicy uznają, że decyduje wyłącznie liczba kalorii (wartość opałowa paliwa). Im więcej tym lepiej! To jest oczywiście ważne, ale ważniejsze jest, żeby węgiel miał niską spiekalność. Bo, po co komu wysokokaloryczny węgiel, który będzie się spiekał przy niskich temperaturach palnika? Może się zdarzyć, że przy 28 MJ kocioł „nie wyciągnie” nawet połowy mocy. Dlaczego? Bo połowa się nie spali i można ten węgiel traktować, jak węgiel o niskiej kaloryczności. Lepiej, jeśli węgiel ma niższą kaloryczność, ale wyższą odporność na spiekanie. Summa summarum mniej go spalimy. "

Zatem nadal jestem na etapie szukania dobrego ekogroszku. Mam nadzieję że coś znajdę. icon_lol.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
jestem zadowolona . dostawa przyszła w południe 17-tego . W sumie mały poślizg. Do palenia zabrałam się w piątek i palę tym ekogroszkiem dalej. Przez caly weekend dogladałam pieca i obserwowałam. Muszę pochwalić. nie miałam problemu z rozpaleniem. potem pali się już elegancko. kamieni nie zauważyłam. popiołu zostaje niewiele. zapakowany dobrze. na początku miałam ciut spieków ale parametry pieca szybko dostosowałam tak by osiągnąć odpowiednią temperaturę i spieki zniknęły ( w sobotę się udało parametry zmieniałam 2 razy).
Zdecydowałam się jednak na mocniejszy ekogroszek na 28 MJ. i dobrze zrobiłam. bo na poczatku chciałam zamówić ciut słabszy 27MJ.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Pytanie mam takie: Piec w trybie podtrzymania wygasa i dlaczego???

Nigdy tak nie miałem (dwa lata palę), Ekogroszek według sprzedawcy podobno super - człowiek nie ma powodu by mnie zachęcać do zakupu akurat u niego. Fakt, że jak się pali to elegancko ale jak piec osiąga temperaturę i zaczyna te swoje przestoje to już zjechałem do 7 minut i też nie daje rady.
Co może być nie tak? Czy węgiel do bani czy może szukać innych przyczyn?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...