Skocz do zawartości

Szklane drzwi między wiatrołapem a kuchnią to zły pomysł


Recommended Posts

Napisano

Budując dom obecnie, nie ulokowałabym szklanych skrzydeł między wiatrołapem a kuchnią, bo niekiedy widać przez nie kuchenny nieład. Pełne drzwi są w tym miejscu bardziej wskazane. Z drugiej jednak strony szklany element nie dzieli tak wyraźnie przestrzeni jak pełny. - mówi Monika, Czytelniczka Budujemy Dom, która drzwi użytkuje 4 lata.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/20644-szklane-drzwi-miedzy-wiatrolapem-a-kuchnia-to-zly-pomysl

Napisano
Bardzo ładnie. Podoba mi się, ale to dlatego, że jestem wielką fanką wszelkich, szklanych elementów w mieszkaniu. Niektórzy obawiają się chłodu, ale zrównoważone odpowiednimi drobiazgami nabiera charakteru.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
myślę, że wszystko zależy od ukłądu danego mieszkania, czasem takie drzwi mogą okazać się po prostu zbędne i zabierać przestrzeń a czasem mogą okazać się bardzo przydatne - będą drugą "warstwą" izolacyjną" przed uciekaniem ciepła z odumy, trzeba jednak pamiętać o ich dobrym montażu
  • 1 miesiąc temu...
Gość syndrom
Napisano
ta cena to kosmos ! do kuchni - za co tyle sobie życzycie ??????> pytam za co ???????
  • 1 miesiąc temu...
Gość Tobiaszek
Napisano (edytowany)
nie polecam takiego rozwiązania, drzwi wewnętrzne w tym miejscu powinny być jednak pełne, ewentualnie z niewielkim przeszkleniem, nie chodzi już o wygląd czy to co chcemy ukryć, bo i tak po otworzeniu drzwi wszystko będzie widać, ale o koszty ogrzewania chaty zimą ;) Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 20.08.2015 o 13:46, Pomocnik napisał:

Budując dom obecnie, nie ulokowałabym szklanych skrzydeł między wiatrołapem a kuchnią, bo niekiedy widać przez nie kuchenny nieład. Pełne drzwi są w tym miejscu bardziej wskazane. Z drugiej jednak strony szklany element nie dzieli tak wyraźnie przestrzeni jak pełny. - mówi Monika, Czytelniczka Budujemy Dom, która drzwi użytkuje 4 lata.

 

Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/20644-szklane-drzwi-miedzy-wiatrolapem-a-kuchnia-to-zly-pomysl

Jest szkło mleczne przecież i z tym nieładem nie przesadzajmy. Ostatnio widziałem szklane drzwi do łazienki i jakoś nikt o zakłócaniu intymności nie wspominał:)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Przykłady szkła hartowanego na wymiar ESG 8-10 mm,bez ram i profili przesuwne lub na zawiasach z futryną lub bez


 - szkło czyste float lub rzadziej  optiwhite https://www.roslinyakwariowe.pl/artykuly/akwarystyka-roslinna/213-akwarium-opti-white-zalety-wady.html
  -   satyna-decormat, z lekką mgiełką zapewniające pełną  intymność jest łatwe w utrzymaniu czystości https://szklo.excellent.com.pl/pl/produkty/15/decormat.html
 -  piaskowane według np własnych wzorów pomysłów , jeżeli komuś przeszkadza szkło czyste flot,można piaskować szkło wcześniej zahartowane, kwestia dogadania się z wykonawcą http://www.glassystem.pl/realizacje/realizacja/39/-drzwi-szklane-do-lazienki-wzor-piaskowany-szklo-bezpieczne-bezramowe.html
 - szkło barwione w masie np brąz, grafit może być też wersja satynowa http://www.labradoor.pl/drzwi-szklane/drzwi-inter-door/item/drzwi-szklane-interdoor-antisol-brown-barwione-w-masie.html
- mniej popularne, nieco droższe rozwiązanie   z seri master https://szklo.excellent.com.pl/pl/produkty/24/sgg-masterglass.html
 - VSG/ESG hartowane laminowane z dowolną grafiką np 2x 4 lub 5 mm   https://allegro.pl/drzwi-szklane-przesuwne-95-grafika-dwustronnakompl-i7258633492.html


Są jeszcze inne trudno dostępne rodzaje szkła, oraz możliwości kilku konfiguracji z przykładów  jakie podałem wyżej
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wymóg ten jest wynikiem interpretacji technicznej i obliczeń koniecznych do spełnienia wymagań określonych w Polskiej Normie, do której odwołują się Warunki Techniczne.
    • Jak zamontować okap podszafkowy że stelażem i regipsowa ściana  co będę poczebował zęby zamontować.
    • Hej wszystkim, Dołączam do grona budowlanców  jestem z całkowicie innej branży i i nie znam się na tym więc wybaczcie jeśli coś banalnego nie jest mi znane.   Zacząłem remontować dom z '88 roku. Sciągnąłem starą posadzkę z parteru - beton na wełnie mineralnej z papą - został chudziak (ok. 5cm). Już na tym etapie pojawiły się niepokojące objawy bo wełna była cała mokra. No ale ekipa od podłogówki zapewniała mnie, ze nie będzie problemu. Położyli folie, styropian i rury, pieniądze wzieli i do widzienia. Poźniej w jednym miejscu musiałem coś zmienić i okazało się, że na folii (od spodu) są strugi wody. Sciągnąłem wszystko i wody na folii jest naprawdę dużo. Sam chudziak nie jest mokry. Zmierzyłem wilgotnościomierzem i jest ok 5% na dłużej odkrytym betonie, 7-8% (a czasem poza ponad), tam gdzie na świeżo odkryłem. Tak przygotowana podłogówka leżała ok 3 miesiące (bez ogrzewania).   Grunt gliniasty, fundamenty 1,2m bez żadej izolacji. Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   Myślałem, żeby nałożyć hydroizolację. Żeby nie robić reklamy opisze składy tego co znalazłem: - szlam cementowy - jednoskładnikowy do niepracujących powierzchni: piasek (kwarc) 50-75%, cement portlandzki 25-50% lub - dwuskładnikowa (elastyczna): dyspersja żywic syntetycznych,  mieszanina cementu z wypełniaczami mineralnymi   Wystarczy to? Na próbę nałożyłem na fragment chudziaka 2x2m szlam i zrobię próbę z folią, ale wolę dopytać jak to widzą bardziej doświadczeni.
    • Dziękuję bardzo za odpowiedzi.   Za Panów radami zmniejszyłem na rotametrze przepływ do 2l przy zachowaniu tej samej temperatury na zasilaniu. Kocioł jest sterowany przez pogodówkę. Efekt? Zdjęcia chyba lepiej to oddadzą niż tysiąc słów. Przepraszam za niewyraźne pierwsze zdjęcie (na powrocie 28.2*C): To miejsce podłogi było zawsze najcieplejsze i miało ok 28*C.   Podsumowanie zdjęć: * belka zasilania: 38*C * belka powrotu: 28.2*C * temperatura podłogi w najcieplejszym miejscu: 24.6*C * temperatura w pokoju: 18.7*C   Rozumiem, że skoro teraz różnica temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem wynosi 9.8*C, to rura jednak oddaje ciepło w podłogę, tylko ta szybko się wychładza i nie jest w stanie zakumulować ciepła i zagrzać pomieszczenia? Żeby było lepiej konieczna jest termomodernizacja, ale podłogówka sama w sobie działa dobrze i normalnie? Tutaj nie ma żadnego problemu z wykonaniem?   Z uwagi, że to jest tylko jedna pętla, to tymczasowo pewnie mogę zwiększyć przepływ do 2.5 albo nawet 3l, co zwiększy temperaturę na powrocie, ale także temperaturę podłogi i powietrza - przynajmniej do czasu aż podłączony zostanie ponownie grzejnik, który też powinien poprawić sytuację?
    • Tak duże straty ciepła muszą zostać ograniczone poprzez przemyślaną i kompleksową termomodernizację budynku. Zarówno zakres prac ociepleniowych, jak i sam projekt instalacji ogrzewania podłogowego, muszą wynikać z precyzyjnych obliczeń i profesjonalnego projektu. Podejmowanie decyzji „na oko” w tej kwestii to prosta droga do poważnych błędów. .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...