Skocz do zawartości

Zwiększenie ocieplenia podłogi na gruncie - jak to wykonać poprawnie ?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam takie pytanie:

Projekt zakłada chudziak 10cm który ma być wylany równo z wysokością ścian fundamentowych, do tego 10cm styropian i 5cm wylewki.

Chciałbym zrobić 15cm styropianu i 7cm wylewki ( uważam że 5 to za mało ).

Jak mam to zrobić by nie ingerować za bardzo w projekt ? Dołożenie styropianu i większej wylewki będzie problemem, bo wszystko się podniesie i będzie problem z drzwiami, no i wysokość pomieszczeń mam niewielką bo 2,62cm.

Pozwolę sobie skorzystać ze zdjęcia poglądowego - czy takie wykonanie będzie poprawne ? Czyli obniżę wysokość chudziaka o te 7cm ( 5cm styropian + 2cm wylewki ) i nie dam go równo ze ścianami fundamentowymi tylko niżej.

DSC01446.jpg



Czyli obniżę wysokość chudziaka o te 7cm ( 5cm styropian + 2cm wylewki ) i nie dam go równo ze ścianami fundamentowymi tylko niżej.

Oczywiście wymiary te które podałem w temacie nie te ze zdjęcia.

Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Witam,

Mam takie pytanie:

Projekt zakłada chudziak 10cm który ma być wylany równo z wysokością ścian fundamentowych, do tego 10cm styropian i 5cm wylewki.

Chciałbym zrobić 15cm styropianu i 7cm wylewki ( uważam że 5 to za mało ).

Jak mam to zrobić by nie ingerować za bardzo w projekt ? Dołożenie styropianu i większej wylewki będzie problemem, bo wszystko się podniesie i będzie problem z drzwiami, no i wysokość pomieszczeń mam niewielką bo 2,62cm.

Pozwolę sobie skorzystać ze zdjęcia poglądowego - czy takie wykonanie będzie poprawne ? Czyli obniżę wysokość chudziaka o te 7cm ( 5cm styropian + 2cm wylewki ) i nie dam go równo ze ścianami fundamentowymi tylko niżej.

[attachment=22328:fundament_3.jpg]

Czyli obniżę wysokość chudziaka o te 7cm ( 5cm styropian + 2cm wylewki ) i nie dam go równo ze ścianami fundamentowymi tylko niżej.

Oczywiście wymiary te które podałem w temacie nie te ze zdjęcia.

Pozdrawiam.



Generalnie tak można zrobić. Będzie OK
Napisano
Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Jeszcze na myśl przyszło mi jedno rozwiązanie może nawet lepsze ale proszę o doradzenie.

Czy kupienie styropianu np. 10cm lambda 0,031 zamiast 15cm średniego 0,036-0,038 będzie lepszym rozwiązaniem ? Wtedy wszystko zostałoby tak jak w projekcie.
Napisano
Cytat

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Jeszcze na myśl przyszło mi jedno rozwiązanie może nawet lepsze ale proszę o doradzenie.

Czy kupienie styropianu np. 10cm lambda 0,031 zamiast 15cm średniego 0,036-0,038 będzie lepszym rozwiązaniem ? Wtedy wszystko zostałoby tak jak w projekcie.



Jeszcze lepszy będzie polistyren ekstrudowany XPS - wybór materiału to przede wszystkim kwestia różnych kosztów wykonania ocieplenia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Mam jeszcze jedno pytanie - czy jeśli styropian położony na płycie będzie równo na wysokości bloczków fundamentowych jakie są na rysunku to zrobi się wtedy mostek termiczny ?

Tak mam właśnie w projekcie, że jest płyta wylana poniżej bloczków, a styropian wyrównuje się z pierwszą warstwą pustaka czyt. betonu komórkowego i na to dopiero przychodzi wylewka.

Na zimę chyba nie będę zalewał płyty z racji, że jest ona obniżona co do wysokości ścian fundamentowych i boję się, żeby jej nie rozerwało i nie wywierała nacisku na ściany boczne zwłaszcza, że będzie się tam gromadzić woda i będzie ona stała na tej płycie i przy bocznych ścianach. Jak płyta jest równo ze ścianą fundamentową czy też wieńcem na tej ścianie wtedy tego problemu raczej nie ma. Dobrze myślę ?

Mam jeszcze pytanie jeśli chodzi o garaż.

W garażu daję pod płytę styropian 8cm eps200 pod niego folia i podsypka piaskowa 30cm.
Czy ta płyta może już być w takim zastosowaniu zamiast wylewki i na nią potem tylko ułożę sobie płytki ? Czy koniecznie jeszcze muszę na niej zrobić wylewkę ?

Przy okazji - jaka folia będzie wystarczająca - 0,3mm czy 0,5mm ? A może inna, którą warto zastosować ? Nie ukrywam, że chce zrobić dobrze, nie na wyrost ale też zależy mi na zaoszczędzeniu pieniędzy tam gdzie można to zrobić.


Kolejna sprawa - jedna ściana garażu w projekcie jest ocieplona styropianem 10cm ( ściana wewnętrzna w garażu od strony budynku ).

Czy przy ociepleniu pod płytą styropianem 8cm muszę połączyć ocieplenie tej ściany bocznej już z tym styropianem na gruncie czy wystarczy jak ten styropian dam potem od płyty w górę na ścianie ?

Z góry dziękuję za wszelkie porady, które bardzo mi pomagają, bo sam mogę wykonać te prace. Edytowano przez Damiano88 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A papa była na wełnie, czy pod wełną? 
    • Ok, mój błąd powinienem powiedzieć - chudziak jest względnie suchy. Bo jak na ilość wody na folii to sam chudziak aż taki mokry nie jest - jak bym cała ta wodę wylał na beton to wtedy byłoby czuć że jest mokry. Ale to tylko moje odczucia. Ten odczyt 5-8% jest raczej wiarygodny. Izolacja w postaci papy jest, niestety zakładki są uszkodzone i nie we wszystkich miejsca możliwe byłoby ewentualne wkładanie czegoś pod nią (choć folii i tak nie można). Wilgotność ścian 1-2% - na dole ściany.
    • Podsumowując to co zrozumiałem w tym temacie.   Hydraulicznie, podłogówka działa prawidłowo. Różnica temperatur rzędu 10*C pomiędzy temperaturą zasilania a powierzchnią podłogi jest rzeczą naturalną i to normalne że przy czynniku mającym 38-40*C mam 28*C na powierzchni podłogi. Różnica między temperaturą zasilenia i powrotu 3-4*C nie jest idealna, ale w moim przypadku zmiejszenie przepływu tak aby osiągnąć porządaną różnicę powoduje spadek temperatury podłogi i temperatury w pomieszczeniu co wynika najpewniej nie ze źle działającej podłogi (np. złego oddawania ciepła do płyt Fermacell), ale z zapotrzebowania na ciepło w tym pomieszczeniu bo dom nie jest ocieplony, a cienka płyta Fermacell nie jest w stanie zakumulować takiej ilości ciepła.   Na ten moment mogę albo zwiększyć przepływ (co jest możliwe bo to jedyna pętla obecnie), albo temperaturę wody aby zwiększyć moc grzewczą pętli. W przyszłości do pokoju powróci grzejnik, który dodatkowo dociepli pomieszczenie, co być może spowoduje że podłoga zrobi się cieplejsza i umożliwi zmniejszenie przepływu do 2l. A najlepszym wyjściem jest oczywiście termomodernizacja budynku, co także mam w planach.   Jeżeli coś pokręciłem to proszę Panowie, poprawcie mnie. W przeciwnym wypadku chciałem bardzo podziękować za cierpliwość i pomoc, ponieważ najbardziej obawiałem się iż dobór materiałów i/lub sposób wykonania w jakiś sposób tłumi tą pętlę, przez co nie grzeje i nigdy nie będzie grzać ona w sposób efektywny, a będzie jedynie bajerem, przez który podłoga będzie nie zimna, lecz letnia.
    • W takim razie wszystko jest dobrze. Pilnować tylko wykonania, żeby rurki przylegały do foli aluminiowej, a folia do następnej warstwy, wszelkie pustki będą działać jak izolator.
    • Tak jak pisałem, mam płyty Sander System Standard Alu.   Rozumiem też, że po termomodernizacji także powinno być dużo lepiej, bo przy przepływie 2l/min rura oddaje ciepło w podłogę (jest dużo większa różnica temperatury zasielania i powrotu). Tylko tego ciepła jest za mało aby ogrzać nieocieplone pomieszczenie z dwiema ścianami zewnętrznymi i podłoga się wychładza?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...