Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu - poddasz nieużytkowe.


Recommended Posts

Napisano
Proszę o poradę.
Dom - typowa kostka z lat 70.
Po konsultacji z rodziną doszliśmy do wniosku, że strych w naszym domu będzie nieużytkowy z tego względu, że i tak jest w tej chwili na niego bardzo trudno wejść, jak dojdzie 30cm ocieplenia będzie to praktycznie niemożliwe bez czołgania. Podłogi nie będziemy robili, oprócz wąskiego dojścia do komina i włazu na dach - tam damy 2 legary + osb.
Proszę mi napisać jak poprawnie ułożyć wełnę na stropie?
Po prostu ją położyć na goły strop w dwóch warstwach? Czy folię dawać na strop przed położeniem wełny? Czy na wełnę dawać jakąś folię? Jeżeli trzeba dać folię proszę napisać jaki rodzaj i grubość, ocieplenie będziemy wykonywać samodzielnie. Czy folię należy wywinąć na ściany? Co z kominem, folię mogę na niego wywinąć czy ze względu na temperaturę powinienem zostawić odstęp? Czy wełnę układać przylegająco do ścian, czy zachować odstęp?
Jeszcze jedna kwestia, po rozmowach ze znajomymi Ci straszą mnie, że jak nieumiejętnie ocieplę strop to czeka mnie pleśń i grzyb - szczególnie mieli na myśli styropian, co tutaj można zrobić źle, żeby powstał grzyb itd?
Proszę o ostateczne wskazówki.
Pozdrawiam.
Napisano
Podstawowym warunkiem uniknięcia zawilgocenia strychu będzie zapewnienie wentylacji przestrzeni nad ociepleniem- strop "pracuje" wtedy podobnie jak ocieplona ściana zewnętrzna. Otwory wentylacyjne powinny zapewniać przewiew we wszystkich kierunkach.

W celu zmniejszenia paroprzepuszczalności stropu należy rozłożyć na nim folię paroszczelną, ale nie jest konieczne zapewnienie absolutnej szczelności pokrycia. Do ocieplenia można użyć wełny lub styropianu. Ocieplenie z wełny powinno być przykryte tzw. wiatroizolacją aby uniknąć pylenia i wchłaniania kurzu, co zasadzie wymaga zbudowania rusztu do którego można ja będzie zamocować.

Z kolei w styropianie mogą zagnieździć się gryzonie lub ptaki, gdy otwory wentylacyjne nie będą dostatecznie zabezpieczone.
Napisano
Cytat

Podstawowym warunkiem uniknięcia zawilgocenia strychu będzie zapewnienie wentylacji przestrzeni nad ociepleniem- strop "pracuje" wtedy podobnie jak ocieplona ściana zewnętrzna. Otwory wentylacyjne powinny zapewniać przewiew we wszystkich kierunkach.

W celu zmniejszenia paroprzepuszczalności stropu należy rozłożyć na nim folię paroszczelną, ale nie jest konieczne zapewnienie absolutnej szczelności pokrycia. Do ocieplenia można użyć wełny lub styropianu. Ocieplenie z wełny powinno być przykryte tzw. wiatroizolacją aby uniknąć pylenia i wchłaniania kurzu, co zasadzie wymaga zbudowania rusztu do którego można ja będzie zamocować.

Z kolei w styropianie mogą zagnieździć się gryzonie lub ptaki, gdy otwory wentylacyjne nie będą dostatecznie zabezpieczone.



Witam, dziękuję za odpowiedź. OK wentylacja nad ociepleniem na strychu to jedno, a para wodna z kondygnacji poniżej? Do tej pory nie było żadnej izolacji cieplnej na stropie, więc para wodna uciekając z mieszkania szła do góry na strych, w tej chwili jak położę paroizolację i na to wełnę to czy problemem nie będzie brak możliwości uciekania pary ku górze, a co za tym idzie pleśń na sufitach w mieszkaniu?
Napisano
Za odprowadzenie pary wodnej odpowiada wentylacja pomieszczeń, a nie paroprzepuszczalność przegród (stropu, ścian). Przy braku dostatecznej wentylacji para wodna wnika w przegrody i na skutek ochłodzenia w jej wnętrzu ulega kondensacji, co powoduje trwałe zawilgocenie. Ułożenie paroizolacji na stropie zatrzymuje parę wodną w ciepłej strefie przegrody i chroni warstwę ociepleniową przed kondensacją tam pary wodnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...