luizanna Napisano 14 maja 2015 Udostępnij #1 Napisano 14 maja 2015 (edytowany) Dzień dobry.Jestem kobietą budującą i wszystkiego muszę dowiedzieć się wcześniej sama, aby podjąć właściwą decyzję.Interesuje mnie prawidłowo wykonana izolacja dachu - jej "warstwy". W naszym domu dach jest wielospadowy - w ubiegłym roku została zrobiona konstrukcja dachu, pełne deskowanie i papa. W tym roku pokryjemy go blachodachówką. I co dalej? W jaki sposób zaizolować dach od środka? Ponieważ zmieniliśmy decyzję co do wykorzystania poddasza (dom parterowy, bez ścianek kolankowych) zależy nam na jak najmniejszej warstwie izolacji przy dobrych parametrach. Bierzemy pod uwagę piankę, ale do końca nie jestem do niej przekonana. Co jeszcze mogę brać pod uwagę, aby nie zajmowało miejsca i jakie kolejne warstwy powinnam dać zarówno przy piance jak i innym materiale.W całym domu już jest poprowadzona rekuperacja.Na poddaszu będzie siłownia, biblioteka, łazienka i pokój gościnny. Schody na poddasze zabiegowe. Edytowano 14 maja 2015 przez luizanna (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 14 maja 2015 Udostępnij #2 Napisano 14 maja 2015 Użyj wełny mineralnej o lambdzie niższej niż posiada piana (0,034W/mK) i połóż ją dwuwarstwowo, a będzie taniej i lepiej. 2 Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #3 Napisano 15 maja 2015 Cytat Interesuje mnie prawidłowo wykonana izolacja dachu - jej "warstwy". W naszym domu dach jest wielospadowy - w ubiegłym roku została zrobiona konstrukcja dachu, pełne deskowanie i papa. W tym roku pokryjemy go blachodachówką. I co dalej? W jaki sposób zaizolować dach od środka? Ponieważ zmieniliśmy decyzję co do wykorzystania poddasza (dom parterowy, bez ścianek kolankowych) zależy nam na jak najmniejszej warstwie izolacji przy dobrych parametrach. Bierzemy pod uwagę piankę, ale do końca nie jestem do niej przekonana. Co jeszcze mogę brać pod uwagę, aby nie zajmowało miejsca i jakie kolejne warstwy powinnam dać zarówno przy piance jak i innym materiale.W całym domu już jest poprowadzona rekuperacja.Na poddaszu będzie siłownia, biblioteka, łazienka i pokój gościnny. Schody na poddasze zabiegowe. Ja również preferowałbym w tym przypadku wełnę mineralną. Kolejne warstwy od deskowania pokrytego papą:- szczelina wentylacyjna biegnąca od zakończenia ściany do kalenicy - z wylotem w kalenicy (!)- wełna mineralna pomiędzy krokwiami- ruszt stalowy i kolejna warstwa wełny mineralnej pod krokwiami- folia paroizolacyjna- okładzina z płyt GKPamiętać należy aby ocieplenie ściany łączyło się z ociepleniem dachu!Gdybyś chciała zobaczyć jak wygląda to w praktyce zapraszam do wątku Irbisa "Dom w Aksamitkach 2 z modyfikacją indywidualną", w którym pokazuje wszystkie detale, ze sposobem wykonania otworu wlotowego zakończenia szczeliny wentylacyjnej w kalenicy... 1 Link do komentarza
luizanna Napisano 15 maja 2015 Autor Udostępnij #4 Napisano 15 maja 2015 (edytowany) Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej. Edytowano 15 maja 2015 przez luizanna (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #5 Napisano 15 maja 2015 Wszystko powinno być w projekcie - bo projekt i Pozwolenie na Budowę powinny być zmienione, Cytat Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m. Zawsze można zastosować piankę tylko tam gdzie "koliduje" to z wysokością pomieszczenia np. w łazience. 1 Link do komentarza
luizanna Napisano 15 maja 2015 Autor Udostępnij #6 Napisano 15 maja 2015 Cytat Wszystko powinno być w projekcie - bo projekt i Pozwolenie na Budowę powinny być zmienione, Pozwolenie na budowę zawiera adaptację poddasza, zostały wliczone do pow. użytkowej m2 poddasza, ale nasz projekt jest z 2001 r, nie zawiera więc wielu nowości. Zaproponowana w projekcie izolacja, w tym momencie nie odpowiada naszym potrzebom. Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #7 Napisano 15 maja 2015 Równie dobrze można w okolicach np. łazienki dać trochę cieńszą warstwę ocieplenia. 1 Link do komentarza
luizanna Napisano 15 maja 2015 Autor Udostępnij #8 Napisano 15 maja 2015 Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić? Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #9 Napisano 15 maja 2015 (edytowany) Teoretycznie jest to możliwe - tyle, że tylko w przypadku bezpośredniego działania wilgoci na drewno, co związane jest z przeciekaniem dachu i niedokładnym położeniem pianki.Ps. A praca dachu powodująca pękanie pianki - no chyba tylko podczas gdy wiatr zrywa dach. Normalna "praca" dachu jest rekompensowana "plastycznością" pianki - nawet starej. Edytowano 15 maja 2015 przez bajbaga (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Jani_63 Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #10 Napisano 15 maja 2015 Cytat Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej. Jest problem - jest i rozwiązanie... jak są pieniądze. Tym rozwiązaniem jest piana PIR ( nie mylić z PUR).Jeśli sprawa tyczy się tylko łazienki to zastosuj pianę zamkniętokomorkową (droga) o znacznie niższej lambdzie.Wariant ekonomiczniejszy ale też trochę słabszy izolacyjnie to, wypełnienie przestrzeni międzykrokwiowej styropianem o lambdzie 0,030-0,031W/mK lub wełną skalną o lambdzie 0,030W/mK i przykrycie tego cienką warstwą piany PIR (zamkniętokomórkowej).Problemem może być znalezienie wykonawcy, który przy tak małym zleceniu będzie się chciał w to bawić. Link do komentarza
bajbaga Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #11 Napisano 15 maja 2015 (edytowany) Cytat Tym rozwiązaniem jest piana PIR ( nie mylić z PUR).Problemem może być znalezienie wykonawcy, który przy tak małym zleceniu będzie się chciał w to bawić. Zawsze można kupić w formie płyty (dla ocieplenia tej części - zamiast styropianu) np: http://www.gor-stal.pl/pl/produkty/pir?gcl...CFWPnwgodqScAeAByć może, występuje również w małych opakowaniach, typu spray.dopisałem: link Edytowano 15 maja 2015 przez bajbaga (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Jani_63 Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #12 Napisano 15 maja 2015 Cytat Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić? Z tym pękaniem to pewnie opisy trochę przekoloryzowane, ale co się tyczy butwienia to taki problem może wystąpić.I to niestety w Twoim przypadku.Chodzi tu o krycie wstępne dachu wykonane z papy, a więc całkowicie szczelne dla pary wodnej.Oczywiście rozwiązaniem jest szczelina wentylacyjna pod deskowaniem, ale to co jest plusem piany (wypełnienie wszelkich szczelin) w tym przypadku będzie poważnym minusem.Natrysk piany rozprężnej często niweczy te szczytne, bo konieczne do wykonania zamierzenia. PS.Napisałem tekst, ale coś mnie odciągnęło i nie wysłałem go od razu.Oczywiście płyty PIR zaproponowane przez bajbagę powinny być wstanie rozwiązać problem znikającej szczeliny wentylacyjnej. Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #13 Napisano 15 maja 2015 Cytat Czy możecie rozwinąć temat pianki? Dałabym ją w łazience, ale czytałam co prawda nieliczne opinie o butwiejącym drewnie i brzydkim zapachu po latach. Dach pracuje, sztywna piana zaczyna pękać, wilgoć nie jest oprowadzana na zewnątrz i wchodzi w drewno, które butwieje. Możecie to potwierdzić? Koledzy już opisali możliwe rozwiązania - ja dodam tylko, że przy ociepleniu pianką natryskiwaną drewno konstrukcyjne musi posiadać docelową wilgotność ok. 15%. Natryśnięcie pianki na drewno niewłaściwie wysuszone, z jakiego często wykonuje się konstrukcje, powoduje z czasem powstanie pęknięć pianki w miejscu styku z drewnem konstrukcji (wysychanie drewna to też zmniejszanie jego objętości). Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #14 Napisano 15 maja 2015 Cytat Bardzo dziękuję za wskazówki. Problemem jest tylko brak miejsca na drugą warstwę wełny - po krokwiach. Dając 10-15cm wełny po krokwiach - w łazience nie osiągnę wysokości 1,9m.Czy istnieje materiał o takich parametrach, aby wystarczającą warstwą było między krokwiami? Krokwie mamy 18 cm, dach 35 stopni, bez ścianki kolankowej. Jeszcze jedna istotna sprawa - jeśli długość krokwi ok. 7m to 3cm z tych 18cm musisz, niezależnie od przyjętej metody, przeznaczyć na szczelinę wentylacyjną z wylotem w kalenicy! Jeśli długość krokwi większa to trzeba by dopasować wysokość szczeliny do faktycznej długości krokwi (przy 10m ponad 4cm). Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 15 maja 2015 Udostępnij #15 Napisano 15 maja 2015 Jest jeszcze izolacja na krokwiowa. W/g mnie najlepsza . Jan Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 16 maja 2015 Udostępnij #16 Napisano 16 maja 2015 Cytat Jest jeszcze izolacja na krokwiowa. W/g mnie najlepsza . Jan Też o tym myślałem, ale pamiętajmy, że leży już papa, co podnosi koszt wykonania izolacji nakrokwiowej!Trzeba by przeliczyć koszt obu rozwiązań i może, może... Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się