Skocz do zawartości

Drgający problem


Recommended Posts

Witam.
Mieszkam w murowanym domu z lat 50 na poddaszu. Mam problem z drganiami jakie przenoszą się na budynek z oddalonej o ok 150m drogi. Drgania te czuć już od kilku ładnych lat,jednak teraz częstotliwość jest ich dużo większa. Kiedyś odczuwane były raz na jakiś czas, tylko gdy autobus lub jakiś cieżki samochód przejeżdzał drogą, teraz czuć też przejazd małych aut. Wystarczy małe auto, żeby szklanki w szafkach "grały". Poddasze jest całe drewniane, prócz sciany czołowej która jest murowana z cegieł. Całość pokryta jest tynkiem wapiennym? Podłoga leży na betonowym stropie wzmocnionym belkami stalowymi, na legarach do których przybite są deski. Od jakiegoś czasu w miejscu gdzie stoi regał, podłoga trochę się ugięła - wzdłóż ścian. Chdząc po niej czuc nierówności i skrzypienie. Centralnie na srodku, wzdłóż tego pokoju przechodzi na parterze ściana i podłoga w tym miejscu czuć że jest stabilna, że się w tym miejscu podpiera. Ruszają się deski przy ścianie. Moje pytanie brzmi, czy drgania budynku są czymś normalnym i poprostu stara podłoga nasila te objawy? Czy martwić się o całą konstrukcję domu? Dodam że, na poddaszu nie widać pęknięć scian ani sufitu. Na parterze jest pęknięcie milimetrowe na jednej ze ścian (na tej na której leży feralna podłoga), w rogu, od podłogi do sufitu, ale jest to raczej stara sprawa, bo nie widać by się ono powiększało. 3-4 lata temu oznaczyłem sobie koniec pęknięcia i nie widac by szło to dalej.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Niestety, bez specjalistycznych badań geologicznych i sejsmologicznych nie da się ustalić przyczyny przenoszenia drgań. Są to drgania tzw. materiałowe rozchodzące się od fundamentów aż po dach, przy czym zły stan podłogi nie powinien przyczyniać się do wzrostu ich intensywności, a jedynie może powodować powstanie drgań wtórnych na skutek zjawiska
rezonansu czy zmniejszenia masy "drgającej" (np. luźne zamocowanie pokrycia podłogowego).
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...