Skocz do zawartości

Połączenie suchej zabudowy i ściany kolankowej jak to poprawnie wykonać?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jestem na etapie budowy przed ociepleniem poddasza (po tynkach wewnętrznych i wylewkach). Proszę o rady jak poprawnie wykonać połączenie ściany kolankowej ze skosem. Niestety przed tynkami zawaliłem sprawę i nie podmurowałem wieńca przed murłatą.
Spotkałem się z kilkoma sposobami wykończenia ściany kolankowej:
1. Wykończenie całej ściany kolankowej płytą G/K i połączenie ślizgowe z płytą skosu (w moim przypadku nieopłacalne bo mam już wykonany tynk na ścianach kolankowych)
2. Podmurowanie wieńca YTONG-iem, następnie wytynkowanie i wykonanie połączenia ślizgowego z płytą skosu (nie jestem pewny czy do murowanie YTONGA teraz i do tynkowanie bez siatki będzie ok)
3. Przykręcenie na profilu startowym na wieńcu płyt G/K i połączenie ślizgowe z płytą skosu (obawiam się, że połączenie tynku i styku G/K może pękać)
4. Przykręcenie twardego styropianu do wieńca lub murbelki, na to siatka klej i połączenie ślizgowe z płytą skosu (z ta metoda spotkałem się z u znajomej ale ydaje mi się, że mocowanie czegokolwiek do murłaty będzie błędem (jeżeli już to mocować styrodur do wieńca ale jak), bo wtedy na pewno popęka bo drewniana murbelka będzie pracować i jest to raczej partyzancka metoda która niewiele ma wspólnego ze sztuką budowlaną)
Proszę o rady jak wybrnąć z tego? Pozostaje jeszcze kwestia ocieplenia murbelki.

Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
Jestem na etapie budowy przed ociepleniem poddasza (po tynkach wewnętrznych i wylewkach). Proszę o rady jak poprawnie wykonać połączenie ściany kolankowej ze skosem. Niestety przed tynkami zawaliłem sprawę i nie podmurowałem wieńca przed murłatą.
Spotkałem się z kilkoma sposobami wykończenia ściany kolankowej:
1. Wykończenie całej ściany kolankowej płytą G/K i połączenie ślizgowe z płytą skosu (w moim przypadku nieopłacalne bo mam już wykonany tynk na ścianach kolankowych)
2. Podmurowanie wieńca YTONG-iem, następnie wytynkowanie i wykonanie połączenia ślizgowego z płytą skosu (nie jestem pewny czy do murowanie YTONGA teraz i do tynkowanie bez siatki będzie ok)
3. Przykręcenie na profilu startowym na wieńcu płyt G/K i połączenie ślizgowe z płytą skosu (obawiam się, że połączenie tynku i styku G/K może pękać)
4. Przykręcenie twardego styropianu do wieńca lub murbelki, na to siatka klej i połączenie ślizgowe z płytą skosu (z ta metoda spotkałem się z u znajomej ale ydaje mi się, że mocowanie czegokolwiek do murłaty będzie błędem (jeżeli już to mocować styrodur do wieńca ale jak), bo wtedy na pewno popęka bo drewniana murbelka będzie pracować i jest to raczej partyzancka metoda która niewiele ma wspólnego ze sztuką budowlaną)
Proszę o rady jak wybrnąć z tego? Pozostaje jeszcze kwestia ocieplenia murbelki.


jako pierwszą wybrał bym opcję 2, alternatywnie opcję 1. I do opcji 1 mała uwaga, jeżeli prześwit wieniec a przyszła płaszczyzna skosu jest mniejszy niż 15cm to, możesz spokojnie wykonać okładzinę z płyty na kleju gipsowym lub kleju montażowym w piance do płyt. Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
Jestem na etapie budowy przed ociepleniem poddasza (po tynkach wewnętrznych i wylewkach). Proszę o rady jak poprawnie wykonać połączenie ściany kolankowej ze skosem. Niestety przed tynkami zawaliłem sprawę i nie podmurowałem wieńca przed murłatą.


Warto podkreślić, bo zwykle tak się dzieje, a można zaoszczędzić sporo czasu i pracy podmurowując przed tynkami!

Cytat

Spotkałem się z kilkoma sposobami wykończenia ściany kolankowej:
1. Wykończenie całej ściany kolankowej płytą G/K i połączenie ślizgowe z płytą skosu (w moim przypadku nieopłacalne bo mam już wykonany tynk na ścianach kolankowych)


Rozwiązanie spotykane, ale jeśli da się otynkować to szkoda czasu i pracy icon_mrgreen.gif

Cytat

2. Podmurowanie wieńca YTONG-iem, następnie wytynkowanie i wykonanie połączenia ślizgowego z płytą skosu (nie jestem pewny czy do murowanie YTONGA teraz i do tynkowanie bez siatki będzie ok)


Nie ma żadnego problemu, pod warunkiem, że masz na wieńcu, przed murłatą wystarczającą ilość miejsca?!
Pamiętać należy tylko o nabiciu na murłatę paska np. papy, aby drewno nie stykało się z zaprawą / materiałem ściennym.
Nie polecam natomiast spotykanego czasem rozwiązania (w przypadku braku miejsca przed murłatą) doklejania do murłaty pasków płyty gipsowej czy innego materiału - w takim przypadku lepszym rozwiązaniem jest opłytowanie całej ścianki kolankowej!
To, że cokolwiek przykręcone do murłaty będzie z nią pracowało i powodowało pęknięcia na styku z tynkiem to detal - gorsze jest to, że belka murłaty, w przyspieszonym tempie, ulegnie degradacji.

Cytat

Pozostaje jeszcze kwestia ocieplenia murbelki.


Styropian zachodzący ze ściany do podbitki lub nadbitki (nie zapominamy o szczelinie wentylacyjnej jeśli jest deskowanie!!!) zaś w przestrzeń pomiędzy styropianem a belką wełna mineralna umożliwiająca oddychanie drewna. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...