Skocz do zawartości

Nietypowa izolacja poddasza - od wewnątrz, prośba o radę.


Recommended Posts

Napisano
Jako, że to pierwszy post, witam serdecznie wszystkich.

Mam do zaadaptowania na pokój poddasze, nad garażem. Budynek nieocieplony z zewnątrz, fasada już wykończona tynkiem. Sciany z pustaka 25cm.
Dach blacha falista. Czy ma sens rozwiązanie takie jak na rysunku?! kiedy bym zaizolował ścianę od środka, folia, wełna, folia i na to PGK, następnie wylewka i ocieplenie dachu. Łady dachowe spierają sie na murze, jako, że blacha jest na nich, jest zostawiona dylatacja między murem a blachą kilka cm. Jak bym taką dylatację zastosował pomiędzy murem a ociepleniem udało by sie skutecznie ocieplic wnętrze i niezagrzybic pomieszczenia?!

A może coś jak płyta PIR firmy RECTICEL, a może zwyczajowy styropian klejony na grzebień?!

proszę o radę.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Czy ma sens rozwiązanie takie jak na rysunku?! kiedy bym zaizolował ścianę od środka, folia, wełna, folia i na to PGK, następnie wylewka i ocieplenie dachu.


Folia od strony ściany całkowicie zbędna, podobnie jak pustka wentylacyjna? jeśli przyjąć to rozwiązanie.
1- Izolacja termiczne dosunięta do ściany i od strony ciepłej (wnętrze) szczelnie odgrodzona folią paroizolacyjną
Można również pokusić się o drugie możliwe rozwiązanie, podobne do tego co narysowałeś, z tym że nie istnieje coś takiego jak wentylacja jednootworowa.
Więc:
2- Przestrzeń wentylacyjna musi mieć wlot powietrza w dolnej części i ujście pod dachem.
Napisano
Cytat

Folia od strony ściany całkowicie zbędna, podobnie jak pustka wentylacyjna? jeśli przyjąć to rozwiązanie.
1- Izolacja termiczne dosunięta do ściany i od strony ciepłej (wnętrze) szczelnie odgrodzona folią paroizolacyjną
Można również pokusić się o drugie możliwe rozwiązanie, podobne do tego co narysowałeś, z tym że nie istnieje coś takiego jak wentylacja jednootworowa.
Więc:
2- Przestrzeń wentylacyjna musi mieć wlot powietrza w dolnej części i ujście pod dachem.



Nie chce popełnic błędu więc pytam icon_smile.gif może moje rozumowanie jest złe, Ale jak mam scianę z pustaka pianowego 25cm, przykeiłbym od środka styropian np 10cm i na to bloczki zwykłe np 5cm, sciana będzie wstanie zabsorbowac czesc wilgoci prawda?! Fajne są bloczki MULTIPOR ale są horrendalnie drogie.

A jaka kolejnośc? sciany najpierw?! potem sufit i podłoga?!
Napisano
Źle kombinujesz.
Paroizolacja musi zabezpieczyć (odgrodzić) termoizolację i "zimną" ścianę zewnętrzną od dyfuzji pary wodnej.
Twój pomysł żeby nie doprowadził do wojny z grzybem o dominację na tej ścianie, wymagałby postawienia przedściany z bloczków przylegającej do paroizolacji chroniącej styropian. A to może być trudne ze względu na konieczność takiego przebiegu prac, aby nie dopuścić do uszkodzeń paroizolacji.

O ile sprawa sufitu jest prosta - robisz go po ścianach, to sprawa podłogi nie jest jednoznaczna.
Podłogę jako warstwę nośną robisz na samym początku... podłogę jako warstwę wykończeniową robisz na samym końcu.

PS.
MULTIPOR to trzecie rozwiązanie o którym nie wspomniałem właśnie ze względu na cenę... choć oczywiście możliwe do zastosowania.

Napisano
Cytat

Źle kombinujesz.
Paroizolacja musi zabezpieczyć (odgrodzić) termoizolację i "zimną" ścianę zewnętrzną od dyfuzji pary wodnej.
Twój pomysł żeby nie doprowadził do wojny z grzybem o dominację na tej ścianie, wymagałby postawienia przedściany z bloczków przylegającej do paroizolacji chroniącej styropian. A to może być trudne ze względu na konieczność takiego przebiegu prac, aby nie dopuścić do uszkodzeń paroizolacji.

O ile sprawa sufitu jest prosta - robisz go po ścianach, to sprawa podłogi nie jest jednoznaczna.
Podłogę jako warstwę nośną robisz na samym początku... podłogę jako warstwę wykończeniową robisz na samym końcu.

PS.
MULTIPOR to trzecie rozwiązanie o którym nie wspomniałem właśnie ze względu na cenę... choć oczywiście możliwe do zastosowania.



Strop już jest, nad garażem, trzeba ją podłogę zwyczajnie ocieplić. Czyli na końcu, tak?! icon_smile.gif najrozsądniejsza jest chyba ta wełna co? no albo styropian. Planuję w pomieszczeniu drzwi balkonowe, dodatkowo mądrą wentylacje i może udało by się uniknąć grzyba, to dla córeczki pokoik. No pieniądze nie są najważniejsze, ale jak wyliczyłem multipor, 4 palety na 45m^2 to koszt ok 6-7tys. same bloczki. Zdecydowanie za dużo. a przy pustaku 25cm, jaka grubość izolacji była by sensowna?
Napisano
A na mój gust rozwiązanie z rys jest sensowne pod warunkiem, że folia od pustki paroprzepuszczalna, no i jak wyżej zauważono - umożliwienie zwentylowania pustki, czyli dziura dołem
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...