Skocz do zawartości

Cieło z sieci ? piec ekogroszek ?


jachubn

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Planuję budowę domu z poddaszem użytkowym. Projekt jest indywidualny ze względu na małą działkę. Razem 100m2

Mam możliwość podpięcia domu do ogrzewania z sieci tzn. ciepła systemowego.

Czy ktoś używa, posiada ? Jakie są koszty, zaliczki itp.
Na tą chwilę planuję ekogroszek z podajnikiem lecz dowiedziałem się że jest możliwość podpięcia .....

wszystkie opinie bardzo cenne a najlepiej porównanie jakieś. Szukałem lecz nie znalazłem w sieci nic konkretnego ...
pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Dom prywatny podpięci do sieci ciepłowniczej to u nas rzadkość. Popytaj w okolicy, jakie są koszta(koszta stałe, koszt jednostkowy za ciepło). Złóz także wniosek o warunki techniczne przyłączenia - tam powinien być koszt, ile przyłączenie będzie kosztować.
Wykonujesz OZC - wychodzi ci ile kwh twój dom będzie zużywać na CO - przeliczając informacje uzyskane w zakładzie ciepłowniczym, jestes w stanie policzyć, ile cię będzie kosztować ogrzewanie domu ciepłem systemowym i porównać to z np. z ekogroszkiem (lub każdym innym nośnikiem energii)

Pamiętaj tez, że decydując się na ciepło systemowe, nie musisz budować kominów ani kotłowni, co moze być znaczną oszczędnością (szczególnie jak zdecydujesz się na wentylację mechaniczną, wtedy na etapie projektu możesz sporo zaoszczędzić)

I od razu napisze, że taki mały, nowy dom kompletnie nie opłaca się ogrzewać ekogroszkiem Edytowano przez 3of5 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Dom prywatny podpięci do sieci ciepłowniczej to u nas rzadkość. Popytaj w okolicy, jakie są koszta(koszta stałe, koszt jednostkowy za ciepło). Złóz także wniosek o warunki techniczne przyłączenia - tam powinien być koszt, ile przyłączenie będzie kosztować.
Wykonujesz OZC - wychodzi ci ile kwh twój dom będzie zużywać na CO - przeliczając informacje uzyskane w zakładzie ciepłowniczym, jestes w stanie policzyć, ile cię będzie kosztować ogrzewanie domu ciepłem systemowym i porównać to z np. z ekogroszkiem (lub każdym innym nośnikiem energii)

Pamiętaj tez, że decydując się na ciepło systemowe, nie musisz budować kominów ani kotłowni, co moze być znaczną oszczędnością (szczególnie jak zdecydujesz się na wentylację mechaniczną, wtedy na etapie projektu możesz sporo zaoszczędzić)

I od razu napisze, że taki mały, nowy dom kompletnie nie opłaca się ogrzewać ekogroszkiem

Rozwiń  

Dokładnie nic dodać nic ująć
Napisano
Ale, należy sprawdzić, czy w takiej sytuacji ("dostęp do ciepła z ciepłowni), można ogrzewać kotłem na paliwo stałe - w wielu gminach jest taki zakaz dla nowo budowanych domów (np. Zakopane).

Ps. A dokładne dane co do kosztów - w ciepłowni, albo dział obsługi, albo strona WW jak mają.
Napisano
Kolega korzysta w Wałczu http://www.zec-walcz.pl/taryfa.html dom 140m2 w zimie 900 zł/msc w lecie ok 380zł/msc. Mówił że ciepło nie jest takie drogie ale koszty przesyłu (stałe) są bardzo wysokie. Nie polecał
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
  Cytat

Pamiętaj tez, że decydując się na ciepło systemowe, nie musisz budować kominów ani kotłowni, co moze być znaczną oszczędnością (szczególnie jak zdecydujesz się na wentylację mechaniczną, wtedy na etapie projektu możesz sporo zaoszczędzić).

Rozwiń  

Masz na myśli oszczędność dzięki wentylacji mechanicznej...
Mógłbyś rozwinąć tę myśl, bo mi wentylacja mechaniczna zawsze wychodzi drożej...?
Komfort i owszem - jest nieporównywalny, ale mówienie o oszczędnościach w tym przypadku jest nieco mylące...!
Załóżmy, że rezygnujemy z budowy przewodów WG, ale w zamian musimy wykonać kilkakrotnie dłuższe przewody WM, do tego dochodzi centrala i ciągły pobór prądu...

Rozwinięcie dyskusji w tym kierunku znajdziecie w wątku porównującym,
a w zasadzie realnie opisującym wentylację mechaniczną (bo jak sądzę grawitacyjnej nie trzeba nikomu przedstawiać!) Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
W warunkach zabudowy jest napisane (tak w streszczeniu), że mogę się podłączyć pod ciepło systemowe lub ogrzewać czym chce: węgiel, gaz, ekogroszek....

u mnie jest Tauron Ciepło. Wybiorę się do nich po niedzieli i złoże wniosek, zapytam Edytowano przez jachubn (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

W warunkach zabudowy jest napisane (tak w streszczeniu), że mogę się podłączyć pod ciepło systemowe lub ogrzewać czym chce: węgiel, gaz, ekogroszek....

u mnie jest Tauron Cieło. Wybiorę się do nich po niedzieli i złoże wniosek, zapytam

Rozwiń  

dlaczego tylko a gdzie np. prąd, różne rodzaje pci. Przecież nie stawiasz chyba skansenu z przełomu minionego wieku o XIX juz nawet nie wspomniawszy.

Posłuchaj doświadczonych inwestorów w zakresie rekuperatora i PC glikolowej 3of5, mnie możesz zapytać o ogrzewanie elektryczne bez rekuperatora. icon_redface.gif
Napisano
  Cytat

wiadomo pisałem:
"mogę ogrzewać czym chce"

jednak skupić się chce w tym temacie na cieple z sieci

Rozwiń  

NO ok to rozumiem, ale wymieniłeś węgiel, ekogroszek, i gaz i ręce mi opadły icon_confused.gif
Napisano
  Cytat

dlaczego tylko a gdzie np. prąd, różne rodzaje pci. Przecież nie stawiasz chyba skansenu z przełomu minionego wieku o XIX juz nawet nie wspomniawszy.

Rozwiń  

A przypomnij sobie takiego jednego, który twierdził że pompa ciepła tylko do kościołów icon_lol.gif
Napisano (edytowany)
Do jachubn

W zasadzie powinieneś wykonać OZC, bo to ono określi zapotrzebowanie na ciepło Twojego budynku, a to z kolei pozwoli na kalkulację, jakie "paliwo" jest dla Twojego domu najlepsze.

Ciepło z ciepłowni jest dość tanie (około 0,3zł za 1kWh), ale opłata przesyłowa jest (może być) stała - tak wiec im mniej będziesz potrzebował ciepła, tym więcej zapłacisz za jego jednostkę. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Faktycznie w tym przypadku warto zastanowić się nad pompą ciepła,która to moim zdaniem znakomicie się sprawdzi,a poza tym na jej korzyść przemawiają same koszty,te systematycznie będą sie zwracać podczas każdego sezonu grzewczego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...