Skocz do zawartości

Jak to docieplić?


Recommended Posts

Witam,

mam problem i w zwiazku z tym pytanie. Wprowadziłem się na poddasze do rodziny i spędzę tu trochę czasu. Są tam dwa ogrzewane pokoje, dwa pomieszczenia nieogrzewane i korytarz ze schodami - jak na rysunku. Cały dom jest obłożony z zewnatrz styropianem. Ściany wewnętrzne na poddaszu są zrobione z desek (jak na zdjeciu). Te które oddzielają pokoje od nieogrzewanego strychu składają się z (na czerwono): tynk ok 3cm - płyty szare 5cm, jakby wióry pokryte cementem? pod tym jest odeskowanie a dalej już nieogrzewane pomieszczenie. W pokojach jest nawet cieplo, podczas mrozów temp ok 20-21 stopni. Problem jest natomiast z korytarzem. Ktoś na deski przykrecił poprostu płytę KG i pomalował icon_eek.gif (to na zielono i na zdjeciu). Temperatura podczas mrozów to ok 15-16 stopni gdy w pokojach jest 21. Niestety nie mogę tego zerwać, dostałem tylko pozwolenie by jakoś to sobie docieplić od strony nieogrzewanego pomieszczenia. Macie może pomysł jak to docieplić w miarę sensownie i nie drogo? Na korytarzu nie ma grzejnika, jest pod schodami na parterze. Tam jest ciepło ale jak tylko wejdzie się na schody czuć drastyczną róznicę temperatur - ewidentnie ciagnie od tej sciany z KG.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Nie trzeba na to dawac jakis folii itp?


Generalnie od strony nieocieplonego strychu powinieneś dać folię paroprzepuszczalną, a od strony płyti g-k powinna być folia paroszczelna. Folii paroszczelnej nie ułożysz bo płyt gk przecież nie odkręcisz.
Myślę, że warto byłoby zrobić jakąś szczelinę wentylacyjną.







PS

Z drugiej strony - to w sumie strych.
Ta ściana to raczej jak zwykła ściana działowa - a w takich folii się nie stosuje.
Link do komentarza
proponowałbym tak:
na to co widać folia paroszczelna (na słupki), dodatkowy stelaż wypełniony wełną, na to folia paroprzepuszczalna lub "wiatroizolacja"
a tę pustkę, która powstanie pomiędzy deskami i folią - zwentylować, czyli dziury dołem i górą dla cyrkulacji powietrza w tej przestrzeni
Link do komentarza
Gość gawel
W zasadzie się z Tobą zgadzam Artur, ale mam inne obserwacje w kwestii szczeliny bo mam kanadyjczyk i ocieplenie ścian jest bez szczeliny i to od wewnątrz i nic się nie dzieje. W tym przypadku ja bym użył ocieplenia z wełny i z zewnątrz opatulił to wiatroizolacją typu Tyvek, natomiast w środku dałbym ruszt wełnę 5cm i paroizolację i na to wykończenie z gk czy co tam sobie inwertor życzy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...