Sekwoja Napisano 17 grudnia 2014 #1 Napisano 17 grudnia 2014 (edytowany) Od 2 miesięcy mieszkam w mieszkaniu komunalnym wydanym mi "pod klucz". Od początku istniejący tam piec kuchenny dymił, a jest to jedyne stałe źródło ogrzewania. Praktycznie w nim nie paliłam, było bardzo zimno. Dziś była u mnie kontrola. Najpierw próbowano zrzucać na mnie winę, że nie wietrzę , na co ja odrzekłam - że podczas palenia w piecu okna są rozszczelnione, a nawet przy otwartych dymi. Był zdun, po zapaleniu przez niego w piecu przy otwartych oknach i drzwiach dymiło. Potem pojawił się kominiarz, który zachowywał się niepoważnie, udawał, że nie wie, gdzie jest komin, który komin jest z mojego mieszkania, a potem stwierdził, że musiałam palić "nie wiadomo czym", bo on się na tym zna. Paliłam drewnem - dymienie pojawiało się podczas wiatru i przy wygasaniu, a kiedy węglem - od razu. Najwyraźniej szuka się pretekstu do tego, żeby zrzucić na mnie winę, np. że rzekomo nie umiem palić ( to dlaczego zdunowi też się nie udało...), od początki przedstawiciele administracji zachowują się nierzetelnie. Jak doprowadzić do tego, aby naprawili wadę - i jaka może być przyczyna? Dlaczego kominiarz tak się zachowywał? Nie sporządzano żadnych protokołów. Edytowano 17 grudnia 2014 przez Sekwoja (zobacz historię edycji)
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 18 grudnia 2014 #2 Napisano 18 grudnia 2014 Obowiązkiem zarządcy budynku/administracji jest przeprowadzanie okresowych kontroli i ewentualnego czyszczenia przewodów dymowych 4 razy w roku z odnotowaniem wyników w książce eksploatacji obiektu. Jeśli komin funkcjonuje nieprawidłowo zarządca powinien zlecić wykonanie ekspertyzy na podstawie której można będzie określić przyczynę i sposób poprawienia działania. Wszelkie zastrzeżenia należy zgłaszać do administracji na piśmie z potwierdzeniem odbioru, a w razie braku reakcji na ten problem zgłosić w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.
Sekwoja Napisano 18 grudnia 2014 Autor #3 Napisano 18 grudnia 2014 (edytowany) Rzecz w tym, że byli, nie określili przyczyny, nie spisali protokołu i zapowiedzieli, że coś zrobią. Później pojawił się kominiarz, który mnie szykanował. Myślę, że kominiarz może się obawiać konsekwencji. Edytowano 18 grudnia 2014 przez Sekwoja (zobacz historię edycji)
retrofood Napisano 20 grudnia 2014 #4 Napisano 20 grudnia 2014 Musisz znaleźć swojego niezależnego kominiarza, zlecić mu przegląd i zażądać protokołu. Oczywiście, zapłacisz za to kilkadziesiąt złotych, ale będziesz mieć w ręku najważniejszy dokument, który określi kto i co powinien zrobić. I wtedy, w razie bezczynności administratora, zgłosić sprawę w PINB, tak jak wyzej wspomniano.
rokbok Napisano 26 grudnia 2014 #5 Napisano 26 grudnia 2014 zgłoś sprawę gdziekolwiek indzie administracja nie moze tak unikac odpowiedzialnosci, bo jest przez to smieszna... :/
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się