Skocz do zawartości

ocieplenie poddasza/ pomieszczenie mieszkalne


Recommended Posts

Mieszkam w domu oddanym do użytkowania w 1949 r. Ściana zewnętrzna na parterze ma grubość ok. 60 cm (cegła bez przestrzeni powietrznej). Na piętrze jest strych, który chcę zaadoptować jako pomieszczenie mieszkalne. Ściana tam ma szerokość 24 cm (dwie cegły na płask, bez izolacji powietrznej) Ściany z zewnątrz, zarówno na parterze jak i na piętrze są ocieplone styropianem o grubości 10 cm. Czy powinienem zatem dodatkowo ocieplić ściany na piętrze (dawny strych)? Jaki materiał mogę tam zastosować? Co będzie najlepszym rozwiązaniem… wełna, styropian czy np. Multipor (może jesteście w stanie zaproponować mi inne rozwiązanie). Czy w ogóle jest konieczność docieplenia tych ścian. Wiem, że można zastosować jakiś wzór na obliczenie konieczności stosowania docieplenia. Czy przy tej grubości ściany (24 cm) i dodatkowego 10. centymetrowego styropianu na zewnątrz jest konieczność docieplenia ścian od wewnątrz? Wiem, że większość ciepła tracone jest przez dach. Zabezpieczony jest on pianką natryskową (15 cm) i 10. cm płytą styropapy, więc utratę od dachu chyba wyeliminowałem. Obecnie bez ogrzewania i temp. na zewnątrz +2 st. C jest tam + 14 st. C i ok. 40% wilgotności. Proszę o pomoc i opinię.
Link do komentarza
Tak na moje perskie oko to tragedii z ociepleniem nie ma chociaż ścianie bardzo daleko do standardów ocieplania które panują dzisiaj no i norm.Jeśli styropian na zewnątrz ma lambdę 0.042 to U czyli współczynnik przenikania ciepła wynosi prawie 0.35 a jeśli lambda lepsza to może mieć około 0.3. To sporo za mało bo obecne normy przewidują max 0.25 dla ściany. Ile powinieneś mieć lub ile chcesz mieć obliczaj sobie za pomocą tego kalkulatora - w Twoim przypadku jest to ściana dwuwarstwowa
http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator
Natomiast jeśli chcesz ocieplać od środka wełną lub styropianem to ja nie pomogę,tutaj muszą wypowiedzieć się więksi znawcy tematu ode mnie.
Natomiast multiporem możesz od środka,tylko że to jest droga impreza.
Link do komentarza
Cytat

Czy w ogóle jest konieczność docieplenia tych ścian.


Teoretycznie konieczności nie ma bo budynek już oddany do użytku, więc i adekwatne przepisy nic do niego nie mają, choć z drugiej strony mamy tu do czynienia ze zmianą sposobu użytkowania.
Ale dalej pozostaje kwestia czy takie ocieplenie Tobie wystarczy, a to już inna sprawa, bo wynik "U" na kolana nie powala.
A w takim przypadku myślę że tu decydującego kryterium jako takiego nie ma.
Bo czy docieplać zależeć będzie od:
- mozliwość do izolowania ścian z zewnątrz,
- Twoich możliwości finansowych (Multipor do tanich rozwiązań nie należy),
- efektu jaki spodziewasz się uzyskać.

Jeśli myślisz o jakiekolwiek izolacji od wewnątrz to zacznij planowanie od zapewnienia dobrej i sprawnej w każdych warunkach wentylacji.
Jeśli nie - to zacznij też od wentylacji (też sprawnej icon_biggrin.gif ), bo pomieszczenia które chcesz adaptować raczej nie były projektowane na pobyt ludzi.
A zważywszy że to poddasze (dach jest stropem) sprawna wentylacja będzie tu odgrywała dużą rolę... i to zarówno zimą jak i latem.
25cm izolacji sumarycznej dachu jest tak trochę na styk.
Bo o ile zimą można dogrzać (za pieniądze), to latem schłodzić będzie znaczniej trudniej, a i pieniądze jakie może to pochłonąć będą znacznie większe.
Pod naszą szerokością geograficzną temat zapotrzebowania na chłód jest traktowany trochę po macoszemu, i zazwyczaj wystarcza odpowiednia izolacja termiczna która jest dobierana do zapotrzebowania na ciepło, ale jak jej brakuje to...

icon_wink.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
    • Pomalowanie płytek podłogowych to najprostszy i tani sposób na ich odświeżenie lub zmianę wyglądu. Użycie farby sprawdza się w sytuacji, gdy stare płytki są w dobrym stanie, bez pęknięć i wykruszeń, ale nie pasują stylistycznie lub kolorystycznie do wystroju wnętrz. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/112881-malowanie-plytek-podlogowych-jak-odnowic-stare-plytki
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...