Skocz do zawartości

jak sie liczy metry sciany ?


bobibobi

Recommended Posts

Witam,
Jak liczyć metry elewacji?
czy tak :
- zatapianie siadki - cala sciana razem z oknami.
- gruntowanie - tez cala sciana z oknami.
- obrobienie okien - dodatkowo liczy
- polozenie tynku 2 mm - cala sciana z oknami.
- malowanie tez cala sciana z oknami ?

czy liczy to sie jakos inaczej ? okna sie odlicza .

pozdrawiam Edytowano przez bobibobi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nieprawda.
"Liczy się" (przedmiar lub obmiar) w sposób jaki zostanie umówiony pomiędzy stronami. Bardzo często uzgadnia się zasady wg KNR'ów (lub innych ogólnie dostępnych katalogów). Tutaj tez trzeba uważać ponieważ nie dla każdej czynności te zasady są jednoznacznie podane - szczególnie dla tych czynności, które zaistniały na budowach w ostatnich 25 latach.
Link do komentarza
Adam z czym ty wyskakujesz ?
Gościu się pyta jak się liczy metry a nie jaki jest szczegółowy zakres robót.

Dzisiaj liczy się cena a nie wiedza.
Na 100% zapyta się ile go to będzie kosztować, a nie co wchodzi w zakres ceny.
Znam mgr budownictwa co KNR to chyba tylko na zaliczeniu widzieli i to niekoniecznie kolokwium
I tu dochodzimy do sedna sprawy - albo rypiesz cenę z kosmosu ( bywa ) albo już masz tak wykalkulowane z doświadczenia roboczogodziny, że wiesz co masz odpowiedzieć w takim przypadku by nie umoczyć i wyjść na swoje a jednocześnie by klient szczęki nie szukał po obejściu. Co jak co ale gdy poważnie traktujesz fach to chociaż z planami budynku się zapoznasz przed podaniem ceny. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
takie wyliczenia najlepiej ustalić z wykonawca przed rozpoczęciem prac, zazwyczaj liczy się cały metraż bez odejmowania metrów na otwory czyli drzwi okna itp, ponieważ wykonawca by wolał żeby tych otworów nie było gdyż więcej z tym roboty niż z prostą ścianą, chyba że ktoś się bardzo upiera to wtedy wykonawca odlicza otwory ale dolicza np za obróbkę szpaletu np metr bieżący czyli zamiast zapłacić za 2 metry kwadratowe które zajmują drzwi można wyjść jeszcze gorzej i zapłacić za 5 metrów kwadratowych bieżących szpaletu. to tylko przykłady, najlepiej to uzgodnić z wykonawcą ;) pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...