Skocz do zawartości

Izolacja "chudziaka" totalny zawrót głowy


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chcę przystapić do izolacji chudziaka na parterze domu. Dom bez piwnic. Miedzy kruszywem, a chudziakiem folia budowlana. Zacząłem dzwonić po producentach izolacji i mam po kilku rozmowach z ich doradcami technicznymi lub ze sprzedawcami na składach totalny zawrót głowy.

Myśłałem o przesmarowaniu chudziaka Izohanem Dysperbit, a na to dać 2 warstwy papy termo. I tu zaczęły sie problemy, bo dzwoniąc do producenta Izohanu dowiedziałem sie, że nie powinienem dawać papy, która nie ma atestu higienicznego, a powinienem zastosować np. dysperbit i na to np Izohan WM lub WM-2K. Z kolei Icopal stanowczo odradza zastosowania jakichkolwiek środków bitumicznych, a zaleca zastosowanie papy FUNDAMENT Szybki Profil SBS (cena powalająca) lub ewentualnie zastosowanie zamiast papy syntetycznej membrany. Icopal Fundament 1250. Jeszcze inni zalecają pociągnąc chudziak czymś w rodzaju dysperbitu i na to folię lub zalać to tylko gumą w płynie. Co firma to inne porady.

Czy ktoś mi powie, jak to w końcu zaizolować? Czy mogę zrobić to tak jak myślałem (Dysperbit + 2 warstwy papy podkładowej) bez narażania się na późniejsze kłopoty zdrowotne (skoro wiekszość pap nie ma atestów higienicznych do stosowania w środku) lub na "zapach smoły" jak to przedstawił jeden z doradców technicznych?
Jakie ewentualnie papy poza w/w icopalem maja atesty do stosowania w domach jednorodzinnych, a przy okazji maja przystepna cenę?
Napisano
Kup czarną folie budowlaną i połóż ja podwójnie z wywinięciem na ściany.
Napisano
Czy ktoś kompetentny nadzoruje tą budowę? O doborze materiałów decyduje kierownik, jeśli nie zostało to opisane w projekcie. Jak będziesz pytał kolejnych fachowców to dostaniesz zalecenia godne izolacji basenu i to za grubą kasę. W domu niepodpiwniczonym chodzi o ochronę przed podciąganiem kapilarnym wilgoci z gruntu zatem wystarczy grubsza folia, jeśli beton jest w miarę gładki (nie przetnie folii). Ważne jest zachowanie ciągłości izolacji przeciwwilgociowej (ściany fundamentowe - podłoga) i połączenie ich na zakład.
Napisano
Cytat

Czy ktoś kompetentny nadzoruje tą budowę? O doborze materiałów decyduje kierownik, ...


O doborze materiałów decyduje projektant - proponuję przestudiować Prawo Budowlane.
Napisano
Cytat

O doborze materiałów decyduje projektant - proponuję przestudiować Prawo Budowlane.


Raczej postudiować projekt, bo tam jest to ujęte.
Napisano (edytowany)
Spoko - w projekcie jest smarowanie środkiem wodorozcieńczalnym i położenie papy. Więc tak jak chciałem zrobić. A moje pytania wynikają z tego, że ci z którymi rozmawiałem informują, że papy nie mają atestów higienicznych do stosowania w domach - z wyjątkiem icopala, który wymieniłem w pierwszym poście.

Może i to przesada z tą szkodliwością, ale wolę się upewnić. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

a ja się spytam o zanurzenie chudziaka w gruncie ?
oraz warunki gruntowo wodne
bo można postawić niepodpiwniczony tak że izolacja jak na basenach - to troszkę mało icon_smile.gif.



Chudziak nie jest zanurzony w gruncie. W najniższym miejscu jest może na równi, ale w 90% jest na pewno powyżej gruntu. Dom posadowiony na glinie, która raczej nie wpuszcza wody wgłąb. Działka na szczycie górki z delikatnym spadkiem.

Z tego co zaobserwowałem przez rok czasu, to chudziak w każdym miejscu jest suchutki i nie widać, żeby coś przeciągał od spodu. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Chudziak nie jest zanurzony w gruncie. W najniższym miejscu jest może na równi, ale w 90% jest na pewno powyżej gruntu. Dom posadowiony na glinie, która raczej nie wpuszcza wody wgłąb. Działka na szczycie górki z delikatnym spadkiem.

Z tego co zaobserwowałem przez rok czasu, to chudziak w każdym miejscu jest suchutki i nie widać, żeby coś przeciągał od spodu.




czyli detal bez znaczenia
coś daj bo w nocy nie będziesz mógł spać spokojnie
ale bez szaleństw icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...