Skocz do zawartości

Izolacja "chudziaka" totalny zawrót głowy


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chcę przystapić do izolacji chudziaka na parterze domu. Dom bez piwnic. Miedzy kruszywem, a chudziakiem folia budowlana. Zacząłem dzwonić po producentach izolacji i mam po kilku rozmowach z ich doradcami technicznymi lub ze sprzedawcami na składach totalny zawrót głowy.

Myśłałem o przesmarowaniu chudziaka Izohanem Dysperbit, a na to dać 2 warstwy papy termo. I tu zaczęły sie problemy, bo dzwoniąc do producenta Izohanu dowiedziałem sie, że nie powinienem dawać papy, która nie ma atestu higienicznego, a powinienem zastosować np. dysperbit i na to np Izohan WM lub WM-2K. Z kolei Icopal stanowczo odradza zastosowania jakichkolwiek środków bitumicznych, a zaleca zastosowanie papy FUNDAMENT Szybki Profil SBS (cena powalająca) lub ewentualnie zastosowanie zamiast papy syntetycznej membrany. Icopal Fundament 1250. Jeszcze inni zalecają pociągnąc chudziak czymś w rodzaju dysperbitu i na to folię lub zalać to tylko gumą w płynie. Co firma to inne porady.

Czy ktoś mi powie, jak to w końcu zaizolować? Czy mogę zrobić to tak jak myślałem (Dysperbit + 2 warstwy papy podkładowej) bez narażania się na późniejsze kłopoty zdrowotne (skoro wiekszość pap nie ma atestów higienicznych do stosowania w środku) lub na "zapach smoły" jak to przedstawił jeden z doradców technicznych?
Jakie ewentualnie papy poza w/w icopalem maja atesty do stosowania w domach jednorodzinnych, a przy okazji maja przystepna cenę?
Napisano
Kup czarną folie budowlaną i połóż ja podwójnie z wywinięciem na ściany.
Napisano
Czy ktoś kompetentny nadzoruje tą budowę? O doborze materiałów decyduje kierownik, jeśli nie zostało to opisane w projekcie. Jak będziesz pytał kolejnych fachowców to dostaniesz zalecenia godne izolacji basenu i to za grubą kasę. W domu niepodpiwniczonym chodzi o ochronę przed podciąganiem kapilarnym wilgoci z gruntu zatem wystarczy grubsza folia, jeśli beton jest w miarę gładki (nie przetnie folii). Ważne jest zachowanie ciągłości izolacji przeciwwilgociowej (ściany fundamentowe - podłoga) i połączenie ich na zakład.
Napisano
Cytat

Czy ktoś kompetentny nadzoruje tą budowę? O doborze materiałów decyduje kierownik, ...


O doborze materiałów decyduje projektant - proponuję przestudiować Prawo Budowlane.
Napisano
Cytat

O doborze materiałów decyduje projektant - proponuję przestudiować Prawo Budowlane.


Raczej postudiować projekt, bo tam jest to ujęte.
Napisano (edytowany)
Spoko - w projekcie jest smarowanie środkiem wodorozcieńczalnym i położenie papy. Więc tak jak chciałem zrobić. A moje pytania wynikają z tego, że ci z którymi rozmawiałem informują, że papy nie mają atestów higienicznych do stosowania w domach - z wyjątkiem icopala, który wymieniłem w pierwszym poście.

Może i to przesada z tą szkodliwością, ale wolę się upewnić. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

a ja się spytam o zanurzenie chudziaka w gruncie ?
oraz warunki gruntowo wodne
bo można postawić niepodpiwniczony tak że izolacja jak na basenach - to troszkę mało icon_smile.gif.



Chudziak nie jest zanurzony w gruncie. W najniższym miejscu jest może na równi, ale w 90% jest na pewno powyżej gruntu. Dom posadowiony na glinie, która raczej nie wpuszcza wody wgłąb. Działka na szczycie górki z delikatnym spadkiem.

Z tego co zaobserwowałem przez rok czasu, to chudziak w każdym miejscu jest suchutki i nie widać, żeby coś przeciągał od spodu. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Chudziak nie jest zanurzony w gruncie. W najniższym miejscu jest może na równi, ale w 90% jest na pewno powyżej gruntu. Dom posadowiony na glinie, która raczej nie wpuszcza wody wgłąb. Działka na szczycie górki z delikatnym spadkiem.

Z tego co zaobserwowałem przez rok czasu, to chudziak w każdym miejscu jest suchutki i nie widać, żeby coś przeciągał od spodu.




czyli detal bez znaczenia
coś daj bo w nocy nie będziesz mógł spać spokojnie
ale bez szaleństw icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...