Skocz do zawartości

Izolacja "chudziaka" totalny zawrót głowy


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chcę przystapić do izolacji chudziaka na parterze domu. Dom bez piwnic. Miedzy kruszywem, a chudziakiem folia budowlana. Zacząłem dzwonić po producentach izolacji i mam po kilku rozmowach z ich doradcami technicznymi lub ze sprzedawcami na składach totalny zawrót głowy.

Myśłałem o przesmarowaniu chudziaka Izohanem Dysperbit, a na to dać 2 warstwy papy termo. I tu zaczęły sie problemy, bo dzwoniąc do producenta Izohanu dowiedziałem sie, że nie powinienem dawać papy, która nie ma atestu higienicznego, a powinienem zastosować np. dysperbit i na to np Izohan WM lub WM-2K. Z kolei Icopal stanowczo odradza zastosowania jakichkolwiek środków bitumicznych, a zaleca zastosowanie papy FUNDAMENT Szybki Profil SBS (cena powalająca) lub ewentualnie zastosowanie zamiast papy syntetycznej membrany. Icopal Fundament 1250. Jeszcze inni zalecają pociągnąc chudziak czymś w rodzaju dysperbitu i na to folię lub zalać to tylko gumą w płynie. Co firma to inne porady.

Czy ktoś mi powie, jak to w końcu zaizolować? Czy mogę zrobić to tak jak myślałem (Dysperbit + 2 warstwy papy podkładowej) bez narażania się na późniejsze kłopoty zdrowotne (skoro wiekszość pap nie ma atestów higienicznych do stosowania w środku) lub na "zapach smoły" jak to przedstawił jeden z doradców technicznych?
Jakie ewentualnie papy poza w/w icopalem maja atesty do stosowania w domach jednorodzinnych, a przy okazji maja przystepna cenę?
Napisano
Kup czarną folie budowlaną i połóż ja podwójnie z wywinięciem na ściany.
Napisano
Czy ktoś kompetentny nadzoruje tą budowę? O doborze materiałów decyduje kierownik, jeśli nie zostało to opisane w projekcie. Jak będziesz pytał kolejnych fachowców to dostaniesz zalecenia godne izolacji basenu i to za grubą kasę. W domu niepodpiwniczonym chodzi o ochronę przed podciąganiem kapilarnym wilgoci z gruntu zatem wystarczy grubsza folia, jeśli beton jest w miarę gładki (nie przetnie folii). Ważne jest zachowanie ciągłości izolacji przeciwwilgociowej (ściany fundamentowe - podłoga) i połączenie ich na zakład.
Napisano
Cytat

Czy ktoś kompetentny nadzoruje tą budowę? O doborze materiałów decyduje kierownik, ...


O doborze materiałów decyduje projektant - proponuję przestudiować Prawo Budowlane.
Napisano
Cytat

O doborze materiałów decyduje projektant - proponuję przestudiować Prawo Budowlane.


Raczej postudiować projekt, bo tam jest to ujęte.
Napisano (edytowany)
Spoko - w projekcie jest smarowanie środkiem wodorozcieńczalnym i położenie papy. Więc tak jak chciałem zrobić. A moje pytania wynikają z tego, że ci z którymi rozmawiałem informują, że papy nie mają atestów higienicznych do stosowania w domach - z wyjątkiem icopala, który wymieniłem w pierwszym poście.

Może i to przesada z tą szkodliwością, ale wolę się upewnić. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

a ja się spytam o zanurzenie chudziaka w gruncie ?
oraz warunki gruntowo wodne
bo można postawić niepodpiwniczony tak że izolacja jak na basenach - to troszkę mało icon_smile.gif.



Chudziak nie jest zanurzony w gruncie. W najniższym miejscu jest może na równi, ale w 90% jest na pewno powyżej gruntu. Dom posadowiony na glinie, która raczej nie wpuszcza wody wgłąb. Działka na szczycie górki z delikatnym spadkiem.

Z tego co zaobserwowałem przez rok czasu, to chudziak w każdym miejscu jest suchutki i nie widać, żeby coś przeciągał od spodu. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Chudziak nie jest zanurzony w gruncie. W najniższym miejscu jest może na równi, ale w 90% jest na pewno powyżej gruntu. Dom posadowiony na glinie, która raczej nie wpuszcza wody wgłąb. Działka na szczycie górki z delikatnym spadkiem.

Z tego co zaobserwowałem przez rok czasu, to chudziak w każdym miejscu jest suchutki i nie widać, żeby coś przeciągał od spodu.




czyli detal bez znaczenia
coś daj bo w nocy nie będziesz mógł spać spokojnie
ale bez szaleństw icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Wybór między rynnami plastikowymi (PCV) a metalowymi sprowadza się do kompromisu między kosztem początkowym, trwałością i wymaganiami montażowymi.   Rynny plastikowe są tańsze i odporne na korozję, jednak wykazują dużą rozszerzalność cieplną (przy różnicy temperatur ok. 20 °C nawet 16 mm na 10 m długości) i mogą blaknąć pod wpływem UV. W mrozy stają się kruche i mogą pękać, zwłaszcza przy temperaturach poniżej –10 °C. Ich elastyczność i niewielka waga ułatwiają transport i montaż bez specjalistycznych narzędzi. Rynny metalowe (stal ocynkowana, tytanowo-aluminiowa, cynkowo-tytanowa czy miedziana) cechują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i długą żywotnością – przy odpowiedniej powłoce zabezpieczającej przed korozją służą kilkadziesiąt, a nawet ponad sto lat. Wymagają jednak okresowej kontroli powłoki i w razie uszkodzeń ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ze względu na większą masę i niekiedy dłuższe odcinki, montaż bywa nieco bardziej skomplikowany i często realizowany przez ekipę fachowców. Jeżeli zależy Ci na najniższych kosztach początkowych i prostej obsłudze, rynny PCV będą wystarczające, o ile dbałość o ich czystość nie sprawia problemu. Jeśli natomiast priorytetem jest maksymalna trwałość, estetyka oraz minimalna liczba napraw w przyszłości, warto zainwestować w rynny metalowe – szczególnie tytanowo-aluminiowe lub cynkowo-tytanowe, które łączą odporność z niewielkimi wymaganiami konserwacyjnymi.   W ofercie Blachy Pruszyński dostępny jest system metalowy system rynnowy NIAGARA => https://pruszynski.com.pl/produkt/rynny-niagara/  
    • Cześć.Nie jestem fachowcem.Mam ogrzewanie gazowe.Aktualnie mam remont.Potrzebuje odkręcić grzejniki i je zdjąć ze ściany.Jak za to się zabrać???Co muszę zrobić przed odkręcaniem rur?Zamknąć jakiś zawór,odłączyć pompę od prądu?Zamknąć główny zawór wody?Jeżeli zna się ktoś na tym proszę o jakieś wskazówki.
    • Czyli sama wiesz. A temu kto robił podbitkę wręcz żółtą kartkę. NIE MOŻNA tworzyć przestrzeni, w których nie ma wymiany powietrza, bo tam będzie gnicie i grzyby Poza tym pewnie parametry rynien są zbyt małe w stosunku do powierzchni dachu skoro woda się wylewała. jaka jest średnica rur spustowych?  
    • Nie ma otworów wentylacyjnych..a czy woda się przelewala, to ciężko mi powiedzieć, możliwe że tak, w trakcie ostatniej nawałnicy.  Właśnie po niej pojawiła się ta plama na elewacji. A podbitka pękła w narożniku na łączeniu, tak jakby od nadmiaru wody.
    • No dzień dobry, Rysiu   Wpisać Cię na listę w jednej, czy dwóch osobach? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...