Skocz do zawartości

Kominek i piec gazowy razem w salonie


Recommended Posts

Napisano
Witam!

Potrzebuję pomocy na problem jak w temacie:

Chcę umieścić kominek z zamkniętą komorą spalania oraz piec kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania w salonie.

Będzie wentylacja mechaniczna zrównoważona więc wg przepisów:

Cytat

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 12 kwietnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

§ 150. 9. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z urządzeniami gazowymi pobierającymi powietrze do spalania z pomieszczenia i z grawitacyjnym odprowadzeniem spalin przewodem od urządzenia stosowanie mechanicznej wentylacji wyciągowej jest zabronione.
10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do pomieszczeń, w których zastosowano wentylację nawiewno-wywiewną zrównoważoną lub nadciśnieniową.



żadnej wentylacji grawitacyjnej nie będzie bo nie musi być i bezsensowne jest psucie korzyści płynących z WM.


Komin od komina będzie umieszczony bezpośrednio przy kominie od pieca gazowego. a obok komina gazowego chcę zabudować wiszący piec gazowy.

Czy są jakiekolwiek przepisy zabraniające tego? Czy mogę tak zrobić?

Innego miejsca na piec praktycznie nie ma bo po drugiej stronie ściany jest mała łazienka i brak w niej miejsca na piec nawet tak niewielki.


Bardzo proszę o fachowe porady i punkty przepisów do jakich się odnieść.
Napisano (edytowany)
Cytat

Jeśli przewody kominowe kotła, będą koncentryczne (spalinowo - powietrzne), to nie ma żadnych przeciwwskazań.



Tak, będzie to komin pionowy z przewodem typu rura w rurze.

Czy są jakieś przypisy, z których wynika, że można umieścić piec gazowy i kominek w 1 pomieszczeniu? Chcę mieć podkładkę przy rozmowie z kierbudem.
Człowiek starej daty- jak usłyszał, że łazienka będzie bez wentylacji grawitacyjnej prawie na zawał zszedł icon_eek.gif

Twierdzi w ogóle że WM jest dla bogatych. Ja bym raczej powiedziała że dla tych których nie stać żeby pieniądze wyrzucać przez okno... Edytowano przez AlicjaBast (zobacz historię edycji)
Napisano
no właśnie nie dokopałam się nigdzie do przepisów które tego zabraniają.

Zdziwiłam się tylko dziś przy rozmowie telefonicznej z ekspertem z Viessmanna, który stwierdził że absolutnie nie można w 1 pomieszczeniu montować pieca gazowego i kominka....

Napisano
Cóż... jak widać ciężko jest uzyskać fachową i rzetelną poradę nawet u "fachoffca".

Powiedział zresztą też że nie może być sama wentylacja mechaniczna jeśli ma być piec gazowy. (mówiłam oczywiście że mam na myśli piec kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania).

Wiedziałam, że wg przepisów jest to bzdurą i poparłam się nawet nimi a on dalej swoje...



Dlatego też nie uwierzyłam do końca w brak możliwości montażu pieca razem z kominkiem w 1 pomieszczeniu...



Ale skoro tam są tacy "fachoffcy" to czy nie będę miała problemu z gwarancją/ serwisem tego pieca itp?
Napisano
Nie przepisy - choć i tam można znaleźć przy logicznej interpretacji zakaz stosowania takiego rozwiązania (np. art. 164 WT wszak kotła nie spawa sie do instalacji gazowej) - ale zdrowy rozsądek przemawia za niedopuszczalnością takiego rozwiązania. W przypadku rozszczelnienia kotła lub jego podłączenia, awaria WM (brak prądu, zatkane filtry) sprawi, że
ulatniający się gaz będzie zasysany przez palenisko kominka i wielkie bum bum nie ominie użytkowników.
Napisano (edytowany)
icon_eek.gif

Tiiia, a w przypadku braku wentylacji grawitacyjnej (a częściej jej nie ma, niż w ewentualnym przypadku braku WM - brak prądu) wielkiego buuuuum nie będzie?

A cofki - doprowadzą do sypialni i będzie wielkie buuuuuuuuuuum w łożu małżeńskim i wielka szkoda, że teściowa akurat nie nocowała. icon_lol.gif

Cytat

Nie przepisy - choć i tam można znaleźć przy logicznej interpretacji zakaz stosowania takiego rozwiązania (np. art. 164 WT wszak kotła nie spawa sie do instalacji gazowej)



icon_eek.gif Połączenia przewodów nie mogą być gwintowane. Czyli przewód z przewodem.

Połączenie instalacji gazowej (przewodów) z urządzeniem gazowym (kotłem w tym przypadku) reguluje § 169 tegoż. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...