Skocz do zawartości

Niecodzienna wylewka pod kort tenisowy


Recommended Posts

Napisano
Witam chce zrobic kort tenisowy ze sztuczna trawa. Do tego potrzebna jest wylewka betonowa ale jak wiadomo troche ona kosztuje. Chcialbym sie spytac czy mozna zastapic to w nastepujacy sposob: zrobic wykop jak pod wylewke betonowa o glebokosci 15cm nawrzucac tam gruz (cegly, kamienie ...) a pozostalosc wypelnic betonem. O cegly i kamienie nie trudno a napewno zmniejszy to calkowicie powierzchnie do zalania betonem w sposob znaczacy.
Gość mhtyl
Napisano
Tak można zrobić jak podałeś, ale po pierwsze nie powinno używać się do tego cegieł tylko gruz cementowy albo kamienie polne. Po drugie to powinno się najpierw wylać beton a potem kamienie w nim topić, bo to aby nie było pustek.
Gość stach
Napisano
Moim skromnym zdaniem, to tą metodą możesz zrobić wylewkę pod tenisowy... stół icon_rolleyes.gif

Jak oglądam place manewrowe, czy jakieś inne place, betonowane do jakiejś tam głębokości - zawsze taka wylewka jest popękana w różne abstrakcyjne wzory icon_mrgreen.gif

A przecież taki kort, jeśli oczywiście myślisz o budowie kortu o wymiarach "prawdziwego" kortu tenisowego, niekoniecznie z "obrzeżami" to jest kawał placu icon_exclaim.gif .

Podstawowy kort do gry pojedyńczej ma wymiary - podstawowe pole do gry - 8,23 x 23,77 m, do podwójnej 10,97 x 23,77, a do tego po bokach siatka wystaje 915mm, a przecież powinno być jeszcze jakieś pole serwisowe, czy jak się to fachowo nazywa, generalnie całkowite wymiary - od bandy do mandy - 18,6 x 36,57 m !!!

Nawet jeśli chcesz zrobić taki podręczny kort do poodbijania piłki rakietami, to też powinien mieć jakieś tam zbliżone wymiary icon_rolleyes.gif

Zmierzam do tego, że wylanie takiej powierzchni naprawdę nie jest takie proste, jeśli chce się uzyskać taką powierzchnię kortu, na której odbita piłka będzie zachowywać sie przewidywalnie... Po pierwsze musimy uzyskać idealnie (no, może prawie icon_rolleyes.gif ) równą płaszczyznę, na pewno POZIOMĄ... Po drugie trzeba to tak zrobić, aby na wiosnę po kolejnej zimie ta płaszczyzna była taka sama, jak poprzedniej jesieni icon_mrgreen.gif - a to wiąże się z odpowiednim przygotowaniem podkładu, jakiejś izolacji przeciwwodnej, DYLATACJI - czyli jakimś rozsądnym podzieleniu betonowanej powierzchni na mniejsze pola i takim wylaniu betonu, żeby wyszło tak, jak oczekujemy. Potem samo wyłożenie sztucznej trawy nic nie poprawi...
Gość stach
Napisano

Tak sobie wyliczyłem - na wylewkę na kort o pełnym wymiarze, na 30 cm wylewki - potrzeba... ponad 200 m sześciennych betonu, tj 30 gruszek o pojemności 7 m3 icon_eek.gif icon_eek.gif
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 27.07.2014 o 03:18, rankor napisał:

Chcialbym sie spytac czy mozna zastapic to w nastepujacy sposob: zrobic wykop jak pod wylewke betonowa o glebokosci 15cm nawrzucac tam gruz (cegly, kamienie ...) a pozostalosc wypelnic betonem

Nie piszesz, jaki masz grunt.

Piszesz, że pozostałość wypełnisz betonem na gruzie - o jakiej grubości.

Wydaje mi się, że w zaleznosci od gruntu (wody) głębokość wykopu jest różna, a także taka wylewka na niejednolitej podsypce będzie pękać i siadać, a po zimie podnosić się i opadać. Jest jeszcze chyba kwestia dylatacji na takim dużym polu (przy płycie też).

Myślę żechyba wykop powinien być głębszy, zasypka chyba z małej frakcji kamienia i potem jeszcze mniejszej i bez płyty chyba nie przejdzie,w dodatku zbrojonej. Kort to dokładna powierzchnia, bez porównania z boiskiem piłkarskim, a sztuczna nawierzchnia potrzebuje idealnej powierzcni, chyba że są to składane panele indywidualnie poziomowane - to wtedy o czym innym rozmawiamy. Ale to chyba nieporównanie większa cena, niż taka trawa jak na orlikach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...