Skocz do zawartości

Niecodzienna wylewka pod kort tenisowy


Recommended Posts

Napisano
Witam chce zrobic kort tenisowy ze sztuczna trawa. Do tego potrzebna jest wylewka betonowa ale jak wiadomo troche ona kosztuje. Chcialbym sie spytac czy mozna zastapic to w nastepujacy sposob: zrobic wykop jak pod wylewke betonowa o glebokosci 15cm nawrzucac tam gruz (cegly, kamienie ...) a pozostalosc wypelnic betonem. O cegly i kamienie nie trudno a napewno zmniejszy to calkowicie powierzchnie do zalania betonem w sposob znaczacy.
Gość mhtyl
Napisano
Tak można zrobić jak podałeś, ale po pierwsze nie powinno używać się do tego cegieł tylko gruz cementowy albo kamienie polne. Po drugie to powinno się najpierw wylać beton a potem kamienie w nim topić, bo to aby nie było pustek.
Gość stach
Napisano
Moim skromnym zdaniem, to tą metodą możesz zrobić wylewkę pod tenisowy... stół icon_rolleyes.gif

Jak oglądam place manewrowe, czy jakieś inne place, betonowane do jakiejś tam głębokości - zawsze taka wylewka jest popękana w różne abstrakcyjne wzory icon_mrgreen.gif

A przecież taki kort, jeśli oczywiście myślisz o budowie kortu o wymiarach "prawdziwego" kortu tenisowego, niekoniecznie z "obrzeżami" to jest kawał placu icon_exclaim.gif .

Podstawowy kort do gry pojedyńczej ma wymiary - podstawowe pole do gry - 8,23 x 23,77 m, do podwójnej 10,97 x 23,77, a do tego po bokach siatka wystaje 915mm, a przecież powinno być jeszcze jakieś pole serwisowe, czy jak się to fachowo nazywa, generalnie całkowite wymiary - od bandy do mandy - 18,6 x 36,57 m !!!

Nawet jeśli chcesz zrobić taki podręczny kort do poodbijania piłki rakietami, to też powinien mieć jakieś tam zbliżone wymiary icon_rolleyes.gif

Zmierzam do tego, że wylanie takiej powierzchni naprawdę nie jest takie proste, jeśli chce się uzyskać taką powierzchnię kortu, na której odbita piłka będzie zachowywać sie przewidywalnie... Po pierwsze musimy uzyskać idealnie (no, może prawie icon_rolleyes.gif ) równą płaszczyznę, na pewno POZIOMĄ... Po drugie trzeba to tak zrobić, aby na wiosnę po kolejnej zimie ta płaszczyzna była taka sama, jak poprzedniej jesieni icon_mrgreen.gif - a to wiąże się z odpowiednim przygotowaniem podkładu, jakiejś izolacji przeciwwodnej, DYLATACJI - czyli jakimś rozsądnym podzieleniu betonowanej powierzchni na mniejsze pola i takim wylaniu betonu, żeby wyszło tak, jak oczekujemy. Potem samo wyłożenie sztucznej trawy nic nie poprawi...
Gość stach
Napisano

Tak sobie wyliczyłem - na wylewkę na kort o pełnym wymiarze, na 30 cm wylewki - potrzeba... ponad 200 m sześciennych betonu, tj 30 gruszek o pojemności 7 m3 icon_eek.gif icon_eek.gif
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 27.07.2014 o 03:18, rankor napisał:

Chcialbym sie spytac czy mozna zastapic to w nastepujacy sposob: zrobic wykop jak pod wylewke betonowa o glebokosci 15cm nawrzucac tam gruz (cegly, kamienie ...) a pozostalosc wypelnic betonem

Nie piszesz, jaki masz grunt.

Piszesz, że pozostałość wypełnisz betonem na gruzie - o jakiej grubości.

Wydaje mi się, że w zaleznosci od gruntu (wody) głębokość wykopu jest różna, a także taka wylewka na niejednolitej podsypce będzie pękać i siadać, a po zimie podnosić się i opadać. Jest jeszcze chyba kwestia dylatacji na takim dużym polu (przy płycie też).

Myślę żechyba wykop powinien być głębszy, zasypka chyba z małej frakcji kamienia i potem jeszcze mniejszej i bez płyty chyba nie przejdzie,w dodatku zbrojonej. Kort to dokładna powierzchnia, bez porównania z boiskiem piłkarskim, a sztuczna nawierzchnia potrzebuje idealnej powierzcni, chyba że są to składane panele indywidualnie poziomowane - to wtedy o czym innym rozmawiamy. Ale to chyba nieporównanie większa cena, niż taka trawa jak na orlikach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...