Skocz do zawartości

Wylewka- Czy tak będzie dobrze ? Opinie


Recommended Posts

Witam wszystkich ponownie .
Chciałbym się dowiedzieć przed zrobieniem wylewki w przyszłej łazience czy aby napewno wszystkie kroki potrzebne do zrobienia dobrej posadzki są mi znane .

Otóż tak na stropie kleina zrobiłem wylewke z styrobetonu do wysokości najwyższej dwuteownicy, na to położyłem 10cm styropianu w dwóch warstwach, na styropianie położyłem folię budowlaną 0.2mm podwójnie .
Teraz więc przyszedł czas na wylewkę i tak, po przeciwnych stronach położyłem wysokie na 4cm i szerokie również na 4cm stalowe profile wypoziomowałem je za pomocą drewnianych i ceramicznych podkładek na wysokość 5cm od poziomu obecnej podlogi (taka ma być wylewka 5cm) będą one slużyć do jeżdzenia po nich łatą żeby ściągnąć wylewkę i tu moje pierwsze pytanie :
-Czy te profile mogą się stykać bezpośrednio z ścianą czy powinny być odsunięte na jakąś odległość od niej ?
-Czy te stalowe profile po zrobieniu wylewki należy koniecznie wyjąć i zalać powstałe otwory betonem czy można je zostawić ?

Następna sprawa jak ulożyć siatkę zbrojącą ? Czy należy najpierw zalać 2cm betonu i na to położyć siatkę czy należy od razu dać siatkę podwyższając ją na np kawałkach cegły o te 2 cm . Czy danie 2 warstw siatki coś by dało w kwestii wytrzymałości czy wystarczy tylko 1 siatka ?
Link do komentarza
Gość stach
Folię wywiń na ścianę ponad przyszły poziom posadzki.

Cała wylewka, nie tylko profile do poziomowania powinny być oddalone, zdylatowane od ścian na 10 - 15 mm. Można to uzyskać przez ułożenie i przymocowanie (coby nie wypłynęły przy betonowaniu) pasków styropianu.

"Wylewka" to może za dużo powiedziane - układana zaprawa (np. jastrych) powinna być dość gęsta, żeby przy wiązaniu i schnięciu nie skurczyło się i nie powstała "miska".
Link do komentarza
  • wzdłuż ścian należy ułożyć taśmę dylatacyjna (brzegową)
  • prowadnice umieszcza się ok 10 - 20 cm od ścian
  • wylewkę ściąga się ruchem zygzakowym jednocześnie ja zagęszczając przez uklepywanie
  • beton powinien mieć konsystencję mokrej ziemi
  • zamiast siatki zbrojącej lepiej zastosować włókniste zbrojenie rozproszone.
  • po wstępnym stwardnieniu prowadnice usuwa się a powierzchnie zaciera pacą na gładko.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...