Skocz do zawartości

Wylewka- Czy tak będzie dobrze ? Opinie


Recommended Posts

Witam wszystkich ponownie .
Chciałbym się dowiedzieć przed zrobieniem wylewki w przyszłej łazience czy aby napewno wszystkie kroki potrzebne do zrobienia dobrej posadzki są mi znane .

Otóż tak na stropie kleina zrobiłem wylewke z styrobetonu do wysokości najwyższej dwuteownicy, na to położyłem 10cm styropianu w dwóch warstwach, na styropianie położyłem folię budowlaną 0.2mm podwójnie .
Teraz więc przyszedł czas na wylewkę i tak, po przeciwnych stronach położyłem wysokie na 4cm i szerokie również na 4cm stalowe profile wypoziomowałem je za pomocą drewnianych i ceramicznych podkładek na wysokość 5cm od poziomu obecnej podlogi (taka ma być wylewka 5cm) będą one slużyć do jeżdzenia po nich łatą żeby ściągnąć wylewkę i tu moje pierwsze pytanie :
-Czy te profile mogą się stykać bezpośrednio z ścianą czy powinny być odsunięte na jakąś odległość od niej ?
-Czy te stalowe profile po zrobieniu wylewki należy koniecznie wyjąć i zalać powstałe otwory betonem czy można je zostawić ?

Następna sprawa jak ulożyć siatkę zbrojącą ? Czy należy najpierw zalać 2cm betonu i na to położyć siatkę czy należy od razu dać siatkę podwyższając ją na np kawałkach cegły o te 2 cm . Czy danie 2 warstw siatki coś by dało w kwestii wytrzymałości czy wystarczy tylko 1 siatka ?
Link do komentarza
Gość stach
Folię wywiń na ścianę ponad przyszły poziom posadzki.

Cała wylewka, nie tylko profile do poziomowania powinny być oddalone, zdylatowane od ścian na 10 - 15 mm. Można to uzyskać przez ułożenie i przymocowanie (coby nie wypłynęły przy betonowaniu) pasków styropianu.

"Wylewka" to może za dużo powiedziane - układana zaprawa (np. jastrych) powinna być dość gęsta, żeby przy wiązaniu i schnięciu nie skurczyło się i nie powstała "miska".
Link do komentarza
  • wzdłuż ścian należy ułożyć taśmę dylatacyjna (brzegową)
  • prowadnice umieszcza się ok 10 - 20 cm od ścian
  • wylewkę ściąga się ruchem zygzakowym jednocześnie ja zagęszczając przez uklepywanie
  • beton powinien mieć konsystencję mokrej ziemi
  • zamiast siatki zbrojącej lepiej zastosować włókniste zbrojenie rozproszone.
  • po wstępnym stwardnieniu prowadnice usuwa się a powierzchnie zaciera pacą na gładko.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...