Skocz do zawartości

Kosztorys termomodernizacji domu z lat 30.


Recommended Posts

Napisano

Remontowany dom wymaga gruntownej termomodernizacji, polegającej m.in. na odkopaniu ław fundamentowych, odtworzeniu izolacji przeciwwilgociowej, ociepleniu fundamentów i podłóg oraz ścian zewnętrznych i połaci dachu. Obecne ściany zewnętrzne mają współczynnik przenikania ciepła U = 1,11 W/(m2•K), po dociepleniu ich styropianem (grubości 8 cm) uzyskają U = 0,32 W/(m2•K), a wełną mineralną (grubości 8 cm) U = 0,30 W/(m2•K).


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/15849-kosztorys-termomodernizacji-domu-z-lat-30

Gość Lenovo
Napisano
niestety, stare domy to baaardzo pojemna skarbonka. ale jedno jest pewne: po solidnym remoncie uzwgledniajacym nalezycie potrzeby termoizolacji te domy sa lepsze niz nowe. przede wszystkim sa zdrowe, a poza tym ich ponadczasowa forma bije na glowe obecne architektoniczne potworki.

okna, drzwi zewnetrzne, brama garazowa, a przeciez to sa miejsca, ktoredy ciepło w znacznym stopniu ucieka.
warto na etapie remontu rozwazyc rozwiązania - liczac sie z tym, ze koszty beda ciut wyzsze (jakość kosztuje) ale tez liczac przy tym na nizsze wydatki za ogrzewanie.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
1. przestrzeganie wymogów warunków technicznych obowiązuje także przy zgłaszaniu remontu i docieplenia
(np. http://prawo.rp.pl/artykul/1097525.html )

2. jeżeli budynek jest wpisany do rejestru zabytków, ZAWSZE przy remoncie/dociepleniu potrzebne jest uzyskanie pozwolenia na budowę (stan prawny na 03.2015); jeżeli tylko elewacja jest chroniona konserwatorsko, może być zgłoszenie robót, ale wtedy docieplenie robi się zazwyczaj od wewnątrz, np. bloczkami Multipor (w celu zachowania detali/zdobień elewacji)

3. nie używa się określenia 'Rzuty elewacji' - to są po prostu 'Elewacje' (ew. 'Widoki elewacji')

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...