Skocz do zawartości

Dach odwrócony a kondensacja pary wodnej pod izolacją przeciwwodną ... wilgotny dylemat :-/


Recommended Posts

Napisano
Witam.
W budowanym domu mam dwa tarasy. 100m2 na dachu płaskim ( nad piętrem ) oraz drugi 30m2 nad parterem.
Stropy wykonane są z płyty kanałowej ( żerańskiej ) a na nich styropian 5cm i wylewka spadkowa z chudego betonu (B10) zbrojony siatką 15x15.
Obecnie na jednym i drugim tarasie rozłożone są duże płachty ( na 100m2 folia 60m2+40m2 ) z foli budowlanej 0,5mm.
Nawet przy dużych kilkudniowych upałach pod folią po odwinięciu jest duża ilość skroplonej pary wodnej a strop jest cały czas zawilgocony :-/
Zastanawia mnie czy układając na tych tarasach właściwą izolację przeciw wodną czyli folia zgrzewana 1,1mm nadal pod folią będzie tak duża wilgoć i mokry strop ???
Czy może należy zabezpieczyć dodatkowo płytę betonową warstwą masy asfaltowo-kauczukowej (dysprebit) ???
Pod folię zgodnie z zasadą mam zamiar ułożyć separator zabezpieczający przed uszkodzeniem foli w postaci geowłókniny o gramaturze 150 i też sie zastanawiam czy nie zgnije albo szlak jej nie trafi od wilgoci :-/ jeżeli taka się będzie utrzymywać.
Docelowo na warstwę foli ma iść 3cm styroduru , geowłóknina i żwir dociskowy a w przyszłości wykończenie tarasu z płyt betonowych i desek tarasowych i troche traweczki
Proszę o informację bo lada dzień ma być układana folia a nie chciał bym strzelić sobie mega babola :-/ w postaci wiecznie mokrych sufitów
Napisano
Odpowiedź na pytanie czy nadal bedzie wilgotno brzmi będzie , a z czasem ilość wilgoci pochodzącej z pomieszczeń poniżej załatwi sprawę izolacji czy może bardziej załatwi izolację na amen i żadna folia tego nie powstrzyma .
Chyba źe będzie to izolacja paro przepuszczalna a taras będzie posiadał przestrzeń wentylowaną.
Czyli takie 4 w jednym.
Gość stach
Napisano (edytowany)
A może to wilgoć technologiczna, kiedy wylewki były robione? Po tych czterech tygodniach dojrzewania betonu trzeba dać mu wyschnąć...
No a potem odpowiednio zabezpieczyć tarasy kolejnymi warstwami paroprzepuszczalnymi, jak napisano powyżej. Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam.
W budowanym domu mam dwa tarasy. 100m2 na dachu płaskim ( nad piętrem ) oraz drugi 30m2 nad parterem.
Stropy wykonane są z płyty kanałowej ( żerańskiej ) a na nich styropian 5cm i wylewka spadkowa z chudego betonu (B10) zbrojony siatką 15x15.
Obecnie na jednym i drugim tarasie rozłożone są duże płachty ( na 100m2 folia 60m2+40m2 ) z foli budowlanej 0,5mm. Nawet przy dużych kilkudniowych upałach pod folią po odwinięciu jest duża ilość skroplonej pary wodnej a strop jest cały czas zawilgocony :-/
Zastanawia mnie czy układając na tych tarasach właściwą izolację przeciw wodną czyli folia zgrzewana 1,1mm nadal pod folią będzie tak duża wilgoć i mokry strop ???
Czy może należy zabezpieczyć dodatkowo płytę betonową warstwą masy asfaltowo-kauczukowej (dysprebit) ???
Pod folię zgodnie z zasadą mam zamiar ułożyć separator zabezpieczający przed uszkodzeniem foli w postaci geowłókniny o gramaturze 150 i też sie zastanawiam czy nie zgnije albo szlak jej nie trafi od wilgoci :-/ jeżeli taka się będzie utrzymywać. Docelowo na warstwę foli ma iść 3cm styroduru , geowłóknina i żwir dociskowy a w przyszłości wykończenie tarasu z płyt betonowych i desek tarasowych i troche traweczki icon_smile.gif
Proszę o informację bo lada dzień ma być układana folia a nie chciał bym strzelić sobie mega babola :-/ w postaci wiecznie mokrych sufitów

Wklej projekt przekroje/rzuty tych tarasów .

"wedwoje" bez tego trudno się wypowiedzieć . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Przykrycie surowego stropu folią uniemożliwia odparowanie wilgoci technologicznej i efekt będzie jak w opisie. Z kolei przewidywana technologia budowy dachu odwróconego odbiega od typowych rozwiązań, co może skutkować różnymi niespodziankami.

Problem stwarza warstwa betonu na styropianie. który trudno będzie wysuszyć przed ułożeniem izolacji przeciwwodnej, a niska paroprzepuszczalność styropianu utrudnia odparowanie do środka. Prawidłowy układ warstw w dachu odwróconym to:
- izolacja przciwwodna bezpośrednio na warstwie spadkowej stropu
- warstwa drenażowa z folii tłoczonej
- izolacja cieplna z polistyrenu ekstrudowanego XPS
- warstwa dociskowa zależnie od wykończenia powierzchni

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...