Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe - jakie płytki?


Recommended Posts

Napisano
Do ogrzewania podlogowego świetnie nadaja sie plytki cementowe, ze wzgledu na material z jakiego sa wykonane i ich mase. Akumuluja one cieplo, oddaja je przez dłuższy czas, a cieplo jest rownomiernie oddawane na całej powierzchni.

Płytki cementowe (tak jak wszystkie produkty z cementu) akumulują ciepło, bo mają dość dużą pojemność cieplną. Ze względu na to, że płytki są dość grube (15 mm) płytki nagrzewają się nieco wolniej niż zwyczajne płytki, ale za to ciepło oddają dłużej. Dzięki swojej grubości, a także swoim dobrym właściwościom przewodzenia ciepła na podłodze nie ma gorących bądź zimnych plam. Płytki cementowe nadają się zarówno do elektrycznego ogrzewania podłogowego jak i ogrzewania zasilanego centralnym systemem. W przypadku ogrzewania elektrycznego w taryfie dzień/noc, dzięki akumulacji ciepła, podłogę można ogrzewać w godzinach, gdy prąd jest tańszy mając pewność, że poza tymi godzinami podłoga będzie nadal ciepła. Przewody grzewcze powinny być ułożone 5 cm pod płytkami.

Ktoś ma u siebie w domu takie rozwiazanie? Jak wrażenia?
Gość mhtyl
Napisano
A w jakim celu to piszesz? przecież wiadomo ,że płytki są najlepszym materiałem na ogrzewanie podłogowe i to nie tylko cementowe.
A co do tej grubości 5 cm poniżej płytek to niby jak kable grzewcze chcesz tam schować?


Cytat

Do ogrzewania podlogowego idealnie nadaja sie plytki cementowe, bo ze wzgledu na material z jakiego sa wykonane i ich mase, akumuluja one cieplo, oddaja je przez dłuższy czas. Oddaja one cieplo rownomiernie.


Czy to czasami nie Twój wpis?
Napisano
Cytat

A w jakim celu to piszesz? przecież wiadomo ,że płytki są najlepszym materiałem na ogrzewanie podłogowe i to nie tylko cementowe.


Pisze o tym, bo same plytki sa dosc grube, z czego wynikaja ich zalety.
Plytka plyce nierowna. warto wiedziec, jak to wyglada od strony dystrybucji ciepla.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Pisze o tym, bo same plytki sa dosc grube, z czego wynikaja ich zalety.
Plytka plyce nierowna. warto wiedziec, jak to wyglada od strony dystrybucji ciepla.
[attachment=19239:thermovi...building.jpg]
[attachment=19238:ir_2640.jpg]


icon_biggrin.gif
Ale dalej nic nowego.
Nie żebym twierdził,że to co piszesz to nie prawda, ale jak to mówią "Ameryki żeś nie odkrył".
No i czekam na odpowiedź w sprawie tych 5 cm o których pisałeś
Cytat

Przewody grzewcze powinny być ułożone 5 cm pod płytkami.

w jaki sposób te przewody chcesz umieścić.
Gość stach
Napisano
Cytat

icon_biggrin.gif
Ale dalej nic nowego.
Nie żebym twierdził,że to co piszesz to nie prawda, ale jak to mówią "Ameryki żeś nie odkrył".
No i czekam na odpowiedź w sprawie tych 5 cm o których pisałeś w jaki sposób te przewody chcesz umieścić.


Nie męcz go, nie dołuj icon_rolleyes.gif


icon_mrgreen.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Nie męcz go, nie dołuj icon_rolleyes.gif


icon_mrgreen.gif


5 cm to nie dołowanie, co innego 1 m lub 2 m icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...