Skocz do zawartości

Budowa lokalu mieszkalno usługowego


Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich, na forum i w branży budowlanej jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.

Otóż piszę do was z zapytaniem odnośnie budowy lokalu usługowo mieszkalnego.

Mam na oku kupno działki znajdującej się w centrum miasta o powierzchni 314m kw na której obecnie stoi dom, dwa garaże murowane i jeszcze coś w stylu pomieszczenia gospodarczego, budynki znajdujące się na tej działce to kompletna ruina, nadają się tylko do zburzenia, powierzchnia użytkowa domu to 100m kw, powierzchnia zabudowy domu to 80m kw.

Chciałbym na tej działce postawić lokal w którym będzie znajdował się sklep mięsny, doszedłem do wniosku że jak mam już coś budować to od razu postawić coś większego tak aby na piętrze zrobić mieszkanie.

W związku z powyższym chciałbym się podpytać znawców tematu czy mogę tak sobie postawić większy budynek od tego co stoi teraz na tej działce czy muszę się starać o jakieś dodatkowe pozwolenia?, jeżeli tak to gdzie się kierować w związku z tym.

Druga sprawa czy muszę mieć jakieś pozwolenia od sąsiadów, pytam oto bo działka graniczy z budynkami mieszkalnymi gdzie "coś w rodzaju budynku gospodarczego" co stoi na tej działce przylega do szczytu budynku mieszkalnego sąsiadów

Następne pytanie dotyczy zburzenia ruiny stojącej na tej działce, czy muszę się starać o pozwolenia na wyburzenie budynków stojących na ów działce? czy od tak mogę zatrudnić firmę rozbiórkową i niech robią swoje.

Z góry dziękuję za pomoc Edytowano przez szuli88 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
A jeżeli MPZP nie sporządzono to trzeba wystąpić o warunki zabudowy. Ich ustalenia przeważnie wynikają z analizy zabudowy działek sąsiednich, tak więc łatwo się zorientować czy można np. zwiększyć ilość kondygnacji. Co do rozbiórki - od wysokości obiektu ( 8 m ) i jego odległości od granicy działki ( połowa wysokości ) zależy czy konieczne jest pozwolenie na rozbiórkę, ponadto zakłada się również że to co nie wymaga pozwolenia na budowę nie potrzebuje pozwolenia na rozbiórkę. Pomijając oczywiście zabytki...
icon_biggrin.gif pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...